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Whaka+ ES

Peso 14.7kg
Tallas 16, 18, 20, 22"
Tubería del cuadro Aluminium 7005 TB
Color(es) Electric Red

Precios

Precio Venta Sugerido
3 399.00 €

Riding Fun Plus.

There are said to be bikers who go for rides without heartrate monitor and who do not aim for new speed records. They prefer looking for yet undiscovered or even unrideable trails – and especially for them we built the Whaka+. The somewhat more relaxed position, balanced 140 millimeters of spring travel, but first and foremost the voluminous Plus tyres guarantee that most of your downhills will end with a wide grin in your face.

  • Modelo de doble suspensión todoterreno de 27,5" con recorrido delantero y trasero de 140 mm
  • Transmisión Shimano Deore XT 2x11 con mecanismo de cambio XTR
  • Suspensión precisa Fox Float Performance
  • Mordaces frenos de disco Shimano Deore XT IceTech (¡203/180 mm!)
  • Neumáticos Schwalbe Nobby Nic 2,9" con impresionante tracción

Technology

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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27,5+

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf die Reifen an.

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Absenkbare Sattelstütze

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard an der Gabel

Was hinten gilt, stimmt am Vorderrad erst recht – denn hier geht es um Lenkpräzision.

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Boost-Standard am Hinterbau

Ab Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Kettenführungs-Schnittstelle

Die leichten Aluminiumrohre der STEVENS-Fullys werden durch hochwertige Protektoren geschützt.

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Side Swing Umwerfer

Unserem Top-Zulieferer Shimano ist eine starke Innovation gelungen.

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Hydroforming

A bonus in steering precision and longevity.

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Flexible Kabelführung

Damit Sie Ihr Bike so fahren können, wie Sie das möchten: Flexible Zugführung.

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Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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Triple Butted, Double Butted

For light and stable frame: Frame tubes with thinner walls in the middle and thicker walls at the ends.

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15 QR-thru Axle Front

Most functional method to fix the front wheel to the (suspension)fork.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Smooth Welded

Smooth welds reduce notching and make aluminium frames more durable.

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Di2(-ready)

Frames prepared to accommodate electronic shifting.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck (bis unter 1 bar!) gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und demnächst wohl der neue Standard für All-Mountain-Bikes.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile (siehe oben) und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht wie die Sattelstützen mit variabel einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard an der Gabel

Was hinten gilt, stimmt am Vorderrad erst recht – denn hier geht es um Lenkpräzision. Also stattet STEVENS sämtliche 29“-Fullys, das Whaka+ ES sowie die Trail-Rakete Sonora SL mit Federgabeln und Vorderradnaben aus, deren 110 mm Klemmbreite auf die Bezeichnung „Boost“ oder „Plus“ hören und die zugleich für ein sattes Steifigkeits-Plus sowie Platz für richtig voluminöse Stollenreifen bieten.

Boost-Standard am Hinterbau

Ab Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Standard mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er–Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Kettenführungs-Schnittstelle

Gegen heftige Kettenschläge werden die leichten Aluminiumrohre der STEVENS-Fullys durch hochwertige, aufgeschraubte Protektoren geschützt. Dort passt eine kleine, schlaue Kettenführung perfekt drunter – die Bionicon c.guide eco (im Fachhandel erhältlich). Die sorgt für noch mehr Ruhe im Antriebsstrang und hält die Kette auch im ruppigsten Einsatz zuverlässig auf den Kettenblättern.

Da ist unserem Top-Zulieferer Shimano eine starke Innovation gelungen, die vor allem im harten Geländeeinsatz überzeugt, wenn die Gangwechsel vorne an der Kurbel so blitzschnell wie zuverlässig funktionieren müssen – ob im heißen Renneinsatz oder auf kniffligen Trails. Dank seiner senkrecht stehenden Achsen schwenkt der Umwerferkäfig gleichzeitig nach vorne und außen, benötigt dafür dank der direkten Zuganlenkung vom Unterrohr nur minimale Bedienkräfte.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Flexible Kabelführung

Damit Sie Ihr Bike so fahren können, wie Sie das möchten, haben wir die Zugführung an unseren Bikes flexibel gehalten. An den breiten, und damit montagefreundlichen Rahmen-Öffnungen für die Schalt- und Bremszüge können Sie entweder zwei, einen oder auch gar keinen Zug durchführen – dafür gibt es die entsprechenden Kappen. Auch absenkbare Sattelstützen/Dropper Posts lassen sich so einfach nachrüsten.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

15 QR Thru Front Axle

"15" stands for 15mm axle diameter, "QR" for quick release, combined they stand for the most functional way to fix the front wheel to the (suspension) fork. This offers decisive advantages: high stiffness, precise brake disc alignement and super easy operation. So STEVENS outfits almost all mountain bikes and even their high-quality trekking bikes, cross bikes and pedelecs with thru-axles.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Di2(-Ready)

Electronic shifting components are already well established with road bikes. Incredible fast and reliable gear changes and minimum maintenance are a real asset not only at the Tour de France or in Cyclocross Worldcups. This is why most STEVENS road frames are "Di2 ready" - meaning they are prepared to integrate batteries and electric cables rather than conventional wires. Electronic shifting also has been introduced to MTBs. Sonora 2.0 is now designed for Shimano's new XTR Di2 electronic shifting.

Equipamiento

Chasis
Tubería del cuadroAluminium 7005 TB
HorquillaFox 34 Float Performance FIT4 Elite Plus, 140mm, 15QR, Taper
DirecciónSTEVENS MTB Taper 1.5“, ZS44/28.6 | ZS55/40
AmortiguadoresFox Float DPS Performance Elite, 200x57mm, 140mm
FrenosShimano Deore XT BR-M8000, 203/180mm Ice-Tech CL
Transmisión
Juego de bielasShimano Deore XT FC-M8000-B2, 36-26T
Desviador traseroShimano XTR Shadow+ RD-M9000-GS
Desviador delanteroShimano Deore XT Side-Swing FD-M8020-D6
CadenaShimano CN-HG700
CassetteShimano Deore XT CS-M8000, 11-40T, 11-speed
Ratio de marchasZoom 1.48 - 7.43 m, 2*11
Juego de Ruedas
BujesOxygen Disc MTB 110/148mm
LlantasSunringlé Mulefut 50, 45mm
NeumáticosSchwalbe Nobby Nic SnakeSkin TSC | SnakeSkin PSC 75-584 / 3.0", foldable
Componentes de Pilotaje
ManillarOxygen Scorpo Rise 20mm, 11°, 740mm
PotenciaOxygen Scorpo MTB 31.8mm, 5°
SillínOxygen Roccia
TijaKind Shock CRUXi, 100mm
Maneta de cambiosShimano Deore XT SL-M8000-I
Maneta de frenosShimano Deore XT BL-M8000
Información
Peso14.7kg
Tallas16, 18, 20, 22"
Color(es)Electric Red
Peso total permitido115kg *
 

* Bike incl. rider, clothing and luggage

Noticias de tests

Logo Grip ohne Ende

Grip ohne Ende

#19/2016

Die 3,0‘‘ breiten Reifen bieten „Grip ohne Ende“ und damit besonders auf Abfahrten ein sicheres Fahrgefühl. Wurzelteppiche werden zu Flowtrails und Schräghänge verlieren ihren Schrecken. Auch bergauf bieten die Plus-Reifen mehr Traktion, dabei sind sie durch ihr Mehrgewicht in der Beschleunigung aber nicht so spritzig.

Geometría

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Tamaño de cuadro (")   16 18 20 22 Toma de mediciones
Longitud del tubo del sillín A1 627 637 648 658 nominal
Longitud del tubo del sillín A2 420 450 480 510 centro del eje de pedalier hasta borde superior del tubo del sillín
Longitud del tubo del sillín A3 337 337 336 337 centro del eje de pedalier hasta borde superior del tubo superior
Longitud del tubo superior B 532 555 578 601  
Tubo superior horizontal C 565 590 615 640 hasta punto de corte de la tija
Ángulo del tubo de la dirección (°) D 67 67 67 67  
Ángulo del tubo del sillín (°) E 75 74.6 74.3 74 efectivo, hasta altura tubo superior
Distancia entre ejes F 1150 1175 1201 1226  
Longitud de la vaina de la cadena G 435 435 435 435  
Longitud del tubo de la dirección H 110 120 130 140  
Rebajamiento del eje de pedalier I 20 20 20 20 distancia respecto a altura de buje
Altura del eje de pedalier K 346 346 346 346 distancia respecto al suelo
Curvatura previa de la horquilla L 51 51 51 51  
Inclinación M 270 280 289 298 diferencia nivel tubo superior delante/detrás
Radio de la rueda N 366 366 366 366 con neumáticos
Altura de entrepierna O 760 762 763 766 borde superior tubo superior hasta suelo*
Altura de la horquilla P 546 546 546 546 incl. la cazoleta inferior de la dirección
Distancia entre rueda delantera y eje de pedalier Q 716 741 766 792  
Reach R 412 433 454 476 horiz. desde eje de pedalier hasta tubo de dirección
Stack S 605 614 624 633 vertical desde eje de pedalier hasta tubo de dirección
Stack/Reach (1:x)   1.47 1.42 1.37 1.33 proporción de stack y reach (alcance del cuadro y altura)
Tija Ø   30.9 30.9 30.9 30.9  
Longitud de la potencia   60 70 70 80 centro-centro
Ángulo de la potencia (°)   5 5 5 5  
Fijación del manillar   31.8 31.8 31.8 31.8  
Elemento espaciador   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Ancho de manillar   740 740 740 740  
Longitud de la biela   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 alejado del tubo del sillín

// NEVER STOP