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Sledge

Gewicht 14,3 kg
Maten  16", 18", 20", 22"
Frame Aluminium 7005 TB
Kleur(en) Fire Red

Prijzen

Prijs
Op aanvraag

Endurofiets met meerwaarde voor beginners.

Ook beginners willen graag een weergaloze afmontage en sterke features op hun endurofiets. Het frame en de Fox 34 Float-voorvork zetten de robuuste DT Swiss-wielen stevig vast met nauwkeurige Boost-steekassen. De Shimano Deore XT/SLX 2x11-speed-aandrijflijn, de neerlaatbare KindShock CRUXi-zadelpen, de krachtige schijfremmen met remschijven met een diameter van 203 mm en de Schwalbe-bandenset met speciaal rubbermengsel voor zowel voor als achter staan garant voor uitstekende prestaties op de trails. Kort gezegd: beginnende endurofietsers kunnen niet zonder de Sledge.

  • Efficiënte bike met achterbouw met 4 scharnierpunten en evenwichtige endurogeometrie
  • Hoogwaardig Fox Float Performance-chassis (160/160 mm)
  • Wendbare 27,5"-Boost-wielen in combinatie met banden voor veel tractie
  • Zeer krachtige Shimano-schijfremmen met een diameter van 203 mm
  • Spank-cockpit met Kind Shock CRUXi-zadelpen (125 mm)

Technologie

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Chain guide interface

To prevent the light aluminium tubes of STEVENS fullies we use high-quality bolt-on protectors.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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Hydroforming

A bonus in steering precision and longevity.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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Triple Butted, Double Butted

For light and stable frame: Frame tubes with thinner walls in the middle and thicker walls at the ends.

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ISCG 05 Mount

Guarantees trouble-free chain guide retrofitting.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Kettenstreben-Protektor

Gegen heftige Kettenschläge werden die Kettenstreben der STEVENS-Carbon-Fullies geschützt.

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Smooth Welded

Smooth welds reduce notching and make aluminium frames more durable.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Chain guide interface

To prevent the light aluminium chainstays of STEVENS fullies from scratching, we use high-quality bolt-on protectors. They also house a little, smart chain guide directly underneath - the Bionicon c.guide eco (available at your local bike dealer). The c.guide also provides a quiter drivetrain and keeps the chain securely on the chainrings.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

ISCG 05 Mount

The "international standard for chain guides" guarantees an easy retrofitting of the Sledge Enduro frame with a chain guide in case this is necessary for ambitious downhill adventures.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 7005 TB
  • As: QR12x148
  • Rem: schijfrem (post mount) 180
  • Trapas: PressFit 92
  • Voorderailleurbevestiging: direct mount (high)
  • Kabellegging: intern
Voorvork
Fox 34 Float Performance
  • Veerweg: 160 mm
  • Luchtvering
  • Taps toelopende stuurbuis 1 1/8" - 1 1/2"
  • As: QR15x110
  • Rem: schijfrem (post mount) 160
Balhoofd
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Bovenste lagercup: ZS44/28.6
  • Onderste lagercup: ZS55/40
Schokdemper
Fox Float DPS Performance
  • Veerweg: 160 mm
  • Luchtvering
  • Inbouwlengte: 216 mm
  • Schokdemperslag: 63 mm
  • Inbouwbreedte: 22,2x8 mm
Remmen
Shimano Deore
  • BR-M615
  • Hydraulische schijfrem
  • Remschijf: SM-RT66
  • Diameter remschijf: 203/203 mm
  • IS / 6 gaten

Aandrijflijn

Crankstel
Shimano SLX
  • FC-M7000, 36-26 tanden
  • Trapas: PressFit 92 / Hollowtech II
Voorderailleur
Shimano SLX
  • FD-M7020-11D6
  • Side-Swing
Ketting
Shimano CN-HG601
Achterderailleur
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct mount
  • Totale capaciteit: 39 tanden
Cassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Verdeling: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 tanden
Verzet
Zoom 1.35 - 7.23 m, 2*10

Wielen

Systeemwielen
DT Swiss Enduro Classic
Banden
Schwalbe Magic Mary Evolution | Hans Dampf Evolution
  • Bandenmaat: 60-584
  • Opvouwbaar
  • Voor: TrailStar Compound
  • Achter: PaceStar Compound
  • SnakeSkin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Stuur
Spank Spike Bearclaw
  • Breedte: 777 mm
  • Backsweep: 8°
  • Rise: 15 mm
  • Klem: 31,8 mm
Stuurpen
Spank Spike Race
  • Stuurklem: 31,8 mm
  • Hoek: 0°
Zadel
Oxygen Roccia
Zadelpen
Kind Shock CRUXi
  • Verlaging: 125 mm
  • Remote lockout
  • Lengte: 467 mm
  • Diameter: 30,9 mm
Versnellingshendel
Shimano SLX
  • SL-M7000
Remhendel
Shimano Deore
  • BL-M615
  • 2 vingers

Gegevens

Gewicht
14,3 kg
Maten
16", 18", 20", 22"
Kleur(en)
Fire Red
Toegest. totaalgewicht
115 kg
  • Fiets incl. berijder, kleding en bagage
 

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (") 16 18 20 22 Meetmethode
Zitbuislengte A1 622 623 623 643 Nominaal
Zitbuislengte A2 420 450 480 510 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 344 351 360 372 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 530 547 565 584  
Bovenbuis horizontaal C 565 585 605 625 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 66 66 66 66  
Zitbuishoek (°) E 75.4 74.6 74.3 74 Effectief, tot bovenkant bovenbuis
Wielbasis F 1154 1174 1194 1215  
Lengte van de liggende achtervork G 430 430 430 430  
Lengte van de balhoofdbuis H 110 110 110 130  
Trapasverlaging I 12 12 12 12 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 341 341 341 341 Afstand tot grond
Vorksprong L 44 44 44 44  
Sloping M 260 254 245 252 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 353 353 353 353 Incl. banden
Standoverhoogte O 726 736 741 744 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 554 554 554 554 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 724 744 764 785  
Reach R 412 431 452 465 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 603 603 603 622 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.46 1.4 1.33 1.34 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   30.9 30.9 30.9 30.9  
Stuurpenlengte   50 60 60 70 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   5 5 5 5  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   5 + 5 + 5 + 5 + 10  
Stuurbreedte   760 760 760 760  
Cranklengte   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP