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Sledge ES

Poids 14.1kg
Taille  16", 18", 20", 22"
Cadre Aluminium 7005 TB
Couleur (s) Olive Green

Prix

Prix
sur demande

Enduro avec valeur ajoutée.

Les coureurs enduro recherchent un équipement sans compromis : le cadre et la fourche Fox 34 Float fixent les roues DT Swiss de haute qualité grâce à des axes de roues Boost précis. Le groupe Shimano complet Deore XT 2x11 vitesses et la tige de selle KindShock CRUXi Vario garantissent une performance supérieure sur terrains irréguliers (trail). Le cockpit enduro de Spank est aussi stable que les jantes et pneus extra-larges. En un mot : les coureurs enduro recherchent le Sledge ES.

  • Une géométrie enduro équilibré avec quadrilatère articulé
  • Amortisseurs Fox Float Performance de très haute qualité (160/160mm)
  • Groupe complet Shimano Deore XT 2x11 vitesses
  • Paire de robustes roues DT Swiss E 1900 Spline Two avec axes de roues Boost
  • Cockpit Spank et tige de selle Kind Shock CRUXi (125mm)

Technologie

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Chain guide interface

To prevent the light aluminium tubes of STEVENS fullies we use high-quality bolt-on protectors.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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Hydroforming

A bonus in steering precision and longevity.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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Triple Butted, Double Butted

For light and stable frame: Frame tubes with thinner walls in the middle and thicker walls at the ends.

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ISCG 05 Mount

Guarantees trouble-free chain guide retrofitting.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Kettenstreben-Protektor

Gegen heftige Kettenschläge werden die Kettenstreben der STEVENS-Carbon-Fullies geschützt.

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Smooth Welded

Smooth welds reduce notching and make aluminium frames more durable.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Chain guide interface

To prevent the light aluminium chainstays of STEVENS fullies from scratching, we use high-quality bolt-on protectors. They also house a little, smart chain guide directly underneath - the Bionicon c.guide eco (available at your local bike dealer). The c.guide also provides a quiter drivetrain and keeps the chain securely on the chainrings.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

ISCG 05 Mount

The "international standard for chain guides" guarantees an easy retrofitting of the Sledge Enduro frame with a chain guide in case this is necessary for ambitious downhill adventures.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Aluminium 7005 TB
  • Axe: QR12x148
  • Freins: Postmount-Disc 180
  • Axe de pédalier: Pressfit 92
  • Fixation dérailleur avant: Direct Mount (haut)
  • Câbles: internes
Fourche
Fox 34 Float Performance
  • Débattement: 160mm
  • Suspension pneumatique
  • Fourche conique 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axe: QR15x110
  • Freins: Postmount-Disc 160
Jeu de direction
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Cuvette Supérieure: ZS44/28.6
  • Cuvette inférieure: ZS55/40
Amortisseur
Fox Float DPS Performance
  • Débattement: 160mm
  • Suspension pneumatique
  • Longueur utile: 216mm
  • Amortisseur: 63mm
  • Largeur de pose: 22.2x8mm
Freins
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Frein à disque hydraulique
  • Disque: SM-RT81
  • Diamètre: 203/203mm
  • Center-Lock

Transmission

Pédalier
Shimano Deore XT
  • FC-M8000-B, 36-26T
  • Axe de pédalier: Pressfit 92/ Hollowtech II
  • Ligne de chaîne Boost
Dérailleur avant
Shimano Deore XT
  • FD-M8020-D6
  • Side-Swing
Chaîne
Shimano CN-HG701
Dérailleur arrière
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11 vitesses
  • Fixation Direct Mount
  • Capacité totale: 39 Dents
Cassette
Shimano Deore XT
  • CS-M8000, 11 vitesses
  • Pignons: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 dents
Développement
Zoom 1.44 - 7.23 m, 2*11

Roues

Paire de roues
DT Swiss E 1900 Spline Two
Pneus
Schwalbe Magic Mary Evolution| Hans Dampf Evolution
  • Taille des pneus: 60-584
  • Pliables
  • Avant: TrailStar Compound
  • Arrière: PaceStar Compound
  • Snake-Skin
  • Tubeless Easy

Poste de pilotage

Cintre
Spank Spike Bearclaw
  • Largeur: 777mm
  • Backsweep: 8°
  • Rise: 15mm
  • Serrage: 31.8mm
Potence
Spank Spike Race
  • Serrage Guidon: 31,8mm
  • Angle: 0°
Selle
Oxygen Roccia
Tige de Selle
Kind Shock CRUXi
  • Débattement: 125mm
  • Blocage: Remote Lockout
  • Longueur: 467mm
  • Diamètre: 30.9mm
Levier de commande
Shimano Deore XT
  • SL-M8000
Levier de frein
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2 doigts

Données

Poids
14.1kg
Taille
16", 18", 20", 22"
Couleur (s)
Olive Green
Poid en charge max.
115kg
  • Vélo plus cycliste, vêtements et bagages
 

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (") 16 18 20 22 Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 622 623 623 643 nominal
Hauteur tube de selle A2 420 450 480 510 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 344 351 360 372 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 530 547 565 584  
Longueur tube horizontal C 565 585 605 625 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 66 66 66 66  
Angle tube de selle (°) E 75.4 74.6 74.3 74 réel jusqu'au HT
Empattement F 1154 1174 1194 1215  
Longueur tube des bases G 430 430 430 430  
Longueur tube de direction H 110 110 110 130  
Abaissement axe pédalier I 12 12 12 12 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 341 341 341 341 Distance au sol
Courbure du cintre L 44 44 44 44  
Slope M 260 254 245 252 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 353 353 353 353 Pneus compris
Hauteur cadre O 726 736 741 744 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 554 554 554 554 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 724 744 764 785  
Reach R 412 431 452 465 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 603 603 603 622 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.46 1.4 1.33 1.34 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   30.9 30.9 30.9 30.9  
Longueur potence   50 60 60 70 Centre-Centre
Angle potence (°)   6 6 6 6  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   7.3 + 5 + 5 + 5 + 10  
Largeur cintre   780 780 780 780  
Longueur manivelle   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP