Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
Navigation

E-Agnello+

Vægt 20.6kg
Størrelser  16", 18", 20", 22"
Ramme Aluminium 6061 DB
Farve(r) Stone Black

Priser

Vejl. Udsalgspris
3 599.00 €

27.5" plus køreglæde med dynamisk støtte fra Shimano.

Det nye STEVENS hardtail nyder godt af den nye Steps E8000 motor og dens 70 Nm drejemoment. Takket være de værdifulde komponenter - fra Shimani Deore XT gear til RockShox affjedringsgaffel med stikaksel - forbliver den totale vægt på under 20 kg. Og når terrænet bliver teknisk, hjælper de voluminøse 2.8" knopdæk dig gennem enhver forhindring.

  • Køreaktiv E-Hardtail med ny, mere komfortabel siddeposition
  • Stærk Bosch CX-system med 75Nm drejemoment og 500Wh-batteri
  • Sensibel RockShox Reba 120mm-affjedringsgaffel med thruaksel
  • Schwalbe Nobby Nic-dæk i 27.5"- plusformat.
  • Shimano Deore XT Shadow+ 11fach-Schaltwerk og -bremser

Teknologi

500-Wh-Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Bosch Performance Line CX-Antrieb

Das muss man erlebt haben, wie dieser speziell für Gelände-Pedelecs konzipierte Motor schon bei nur 20 Kurbelumdrehungen/Minute bärenstarken Schub bringt. Mit maximal 75 Newtonmeter Drehmoment und bis zum 3-fachen der Fahrer-Power ist der CX von Bosch auf Trails aller Art ein guter und zuverlässiger Freund. An STEVENS Bikes – leicht gedreht – schön in den Rahmen integriert.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Aluminium 6061 DB
  • Aksel: QR12x148
  • Bremse: Postmount-Disc 160
  • Krankleje: Bosch
  • Kabellægning: intern (gear)/extern (Bremse)
Forgaffel
RockShox Reba RL Air
  • Fjedervandring: 120mm
  • Luftaffjedring
  • Remote Lockout
  • Konisk gaffel 1 1/8" - 1 1/2"
  • Aksel: QR15x110
  • Bremse: postmount disc 6"
Headset
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Øverste kop: IS42/28.6
  • Nederste kop: IS52/40
Bremser
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Hydraulisk skivebremse
  • Skive: SM-RT64
  • Skivestørrelse: 180/180mm
  • Centerhul
  • 2-finger

Drivetrain

Motor
Bosch Performance Line CX
  • Varig ydelse: 250W
  • Max. drejemoment: 75Nm
Batteri
Bosch PowerPack 500
  • Kapacitet: 500Wh/13.4Ah
  • Spænding: 36V
  • Teknologi: Li-Ion
Nedtuning ved
25km/h
Rækkevidde
Se BOSCH Range Assistant
Antal gear
4 køremodi med støtteniveau 50-300% plus "walk assistant" funktion
Kranksæt
Oxygen E-Scorpo
  • Antal tænder: 16
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Boost kædelinje
  • Kædebeskytter
Kæde
Shimano CN-HG701
Bagskifter
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Maxkapacitet: 39 tænder
Kassette
Shimano Deore XT
  • CS-M8000
  • 11-speed
  • Kombination: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 tænder
Pedaler
MTB Alu Flatpedal
Krumtapeffekt
Zoom 2.16 - 8.25 m, 1*11

Hjulsæt

Nav
Shimano Deore XT
  • HB-M8010 | FH-M8010
Fælge
Sun Ringlé Duroc TR40
Dæk
Schwalbe Nobby Nic Performance
  • Hjulstørrelse: 70-584
  • Sammenfoldelig
  • Dual compound
  • Lite-Skin

Cockpit

Styr
Oxygen E-Scorpo
  • Bredde: 740mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25mm
  • Klemme: 31.8mm
Frempind
Oxygen E-Scorpo
  • Styrklemme: 31.8mm
  • Vinkel: 6°
Sadel
Oxygen Havoc
Sadelpind
Oxygen E-Scorpo
  • Længe: 380mm
  • Diameter: 31.6mm
  • Indsætningsdybde min. 100mm
Skiftegreb
Shimano Deore XT
  • SL-M8000
Bremsehåndtag
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2-finger
Display
Bosch Intuvia

Data

Vægt
20.6kg
Størrelser
16", 18", 20", 22"
Farve(r)
Stone Black
Till. totalvægt
140kg
  • Cykel inklusiv rytter, tøj og bagage
 

Test rapporter

Logo Preis-Leistungs-Tipp

Preis-Leistungs-Tipp

02/2017

Das Gesamtpaket ist mehr als gelungen. Klasse!

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (") 16 18 20 22 Målemetode
Saddelrørslængde A1 635 645 655 673 Nominel
Saddelrørslængde A2 406 457 508 559 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 361 413 463 514 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 561 574 592 612  
Overrør vandret C 569 589 609 629 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 68.5 68.5 68.5 69  
Saddelrørsvinkel (°) E 74.5 74.5 74.5 74  
Hjulafstand F 1141 1162 1183 1183  
Kædestiverlængde G 476 476 476 476  
Kronrørslængde H 110 120 130 145  
Krankforsænkning I 55 55 55 55 Afstand til navhøjde*
Krankhøjde K 307 307 307 307 Afstand til jorden*
Gaffelfrembøjning L 46 46 46 46  
Slope M 260 220 180 148 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 362 362 362 362 Med dæk
Overrørshøjde O 745 782 819 857 Overkant overrør til jorden**
Gaffelhøjde P 507 507 507 507 Inkl. bundkoppen*
Afstand forhjul-krank Q 670 691 712 722  
Reach R 399 417 434 443 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 612 622 631 647 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.53 1.49 1.45 1.46 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   31.6 31.6 31.6 31.6  
Frempindslængde   60 70 80 90 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   6 6 6 6  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   5 + 5 + 5 + 5 + 5  
Styrbredde   740 740 740 740  
Pedalarmslængde   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* Med rytter og let fjederbelastet fjedergaffel (standard-køreposition)

** 1/3 væk fra saddelrøret, hjul ikke fjederbelastet

// NEVER STOP