Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
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E-Agnello+

Weight 20.6kg
Sizes  16", 18", 20", 22"
Frame Aluminium 6061 DB
Color(s) Stone Black

Pricing

recomm. retail price
3 699.00 €

29er fun powered by Bosch.

STEVENS' 29er hardtail with powerful support: A total of 60 Nm (44 lb-ft) push the Agnello forward with ease. Thanks to the high-quality components from Shimano's Deore XT/SLX shifting to RockShox' suspension fork with quick-release and tapered steerer, the total weight is just 20.6kg (45.5lbs.). When the trail becomes tricky, Bosch's "Performance Line" motor offers enough ground clearance helps you clear any obstacle.

  • Ride active e-hardtail with new, more comfortable sitting position
  • Strong Bosch CX system w/ 75 Nm torque and 500 Wh rechargeable battery
  • Responsive RockShox Reba 120 mm suspension fork w/ thru-axle
  • 27.5" Schwalbe Nobby Nic tires in plus format suitable for trails
  • Shimano Deore XT 11-speed rear derailleur and brakes

Technology

500-Wh-Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Bosch Performance Line CX-Antrieb

Das muss man erlebt haben, wie dieser speziell für Gelände-Pedelecs konzipierte Motor schon bei nur 20 Kurbelumdrehungen/Minute bärenstarken Schub bringt. Mit maximal 75 Newtonmeter Drehmoment und bis zum 3-fachen der Fahrer-Power ist der CX von Bosch auf Trails aller Art ein guter und zuverlässiger Freund. An STEVENS Bikes – leicht gedreht – schön in den Rahmen integriert.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Equipment

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061 DB
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal (shifting)/external (brake)
Front fork
RockShox Reba RL Air
  • Travel: 120mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Headset
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Brakes
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT64
  • Rotor size: 180/180mm
  • Center-Lock
  • 2 finger

Drivetrain

Engine
Bosch Performance Line CX
  • Continuous rated power: 250W
  • Max. torque: 75Nm
Accumulator
Bosch PowerPack 500
  • Capacity: 500Wh/13.4Ah
  • Voltage: 36V
  • Technology: Li-Ion
Breakaway at
25km/h (15.5mph)
Mileage
See BOSCH Range Assistant
No of notches
4 drive modes with support levels 50-300% plus walk assistance
Crankset
Oxygen E-Scorpo
  • Teeth count: 16
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Boost chain line
  • Chainguard
Chain
Shimano CN-HG701
Derailleur r
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Cassette
Shimano Deore XT
  • CS-M8000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 T
Pedals
MTB Alu Flatpedal
Gear ratio
Zoom 2.16 - 8.25 m, 1*11

Wheelset

Hubs
Shimano Deore XT
  • HB-M8010 | FH-M8010
Rims
Sun Ringlé Duroc TR40
Tires
Schwalbe Nobby Nic Performance
  • Tire size: 70-584
  • Foldable
  • Dual compound
  • Lite-Skin

Cockpit

Handlebar
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 740mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25mm
  • Clamp: 31.8mm
Stem
Oxygen E-Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8mm
  • Angle: 6°
Saddle
Oxygen Havoc
Seatpost
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 380mm
  • Diameter: 31.6mm
  • Insertion depth min. 100mm
Shiftlever
Shimano Deore XT
  • SL-M8000
Brakelever
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2 finger
Display
Bosch Intuvia

Data

Weight
20.6kg
Sizes
16", 18", 20", 22"
Color(s)
Stone Black
Laden weight
140kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Geometry

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Frame height (") 16 18 20 22 Measuring mode
Seattube length A1 635 645 655 673 nominal
Seattube length A2 406 457 508 559 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 361 413 463 514 bottom bracket to top of top tube
Top tube length B 561 574 592 612  
Top tube horizontal C 569 589 609 629 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 68.5 68.5 68.5 69  
Seattube angle (°) E 74.5 74.5 74.5 74  
Wheelbase F 1141 1162 1183 1183  
Chainstay length G 476 476 476 476  
Headtube length H 110 120 130 145  
Bottom bracket drop I 55 55 55 55 distance of bottom bracket to hub level*
Bottom bracket height K 307 307 307 307 distance to ground*
Fork rake L 46 46 46 46  
Slope M 260 220 180 148 top tube level distance front to rear
Wheel radius N 362 362 362 362 incl. tires
Standover height O 745 782 819 857 top of top tube to ground**
Fork build height P 507 507 507 507 incl. lower headset cups*
Front wheel - bottom bracket Q 670 691 712 722  
Reach R 399 417 434 443 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 612 622 631 647 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.53 1.49 1.45 1.46 ratio stack to reach
Seatpost diameter   31.6 31.6 31.6 31.6  
Stem length   60 70 80 90 center-center
Stem angle (°)   6 6 6 6  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   5 + 5 + 5 + 5 + 5  
Handlebar width   740 740 740 740  
Cranklength   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* Values measured with rider on board and slightly compressed front fork / rearshock (regular riding position)

** measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube, fork and rearshock not compressed (static)

// NEVER STOP