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E-Cayolle+

Gewicht 21,3 kg
Maten  14", 16", 18", 20", 22"
Frame Aluminium 6061 DB
Kleur(en) Granite Grey

Prijzen

Adviesprijs
2 849,00 €

27,5"-plus-banden en de krachtige Bosch-accu zorgen gegarandeerd voor enorm veel fietsplezier.

Ook de vernieuwde E-Cayolle+ profiteert van de daadkrachtige ondersteuning met een koppel van maximaal 75 Nm. Dankzij de pedaal- en motorkracht gaat u als een speer. De beproefde afmontage zorgt er daarbij voor dat u altijd de volledige controle hebt op de trail. Ook technische trails zijn geen probleem dankzij de 2,8 inch brede Nobby Nic-noppenbanden met veel tractie.

  • Betrouwbare e-hardtail met nieuwe, comfortabele zithouding
  • Krachtige Bosch CX-aandrijving met een koppel van 75 Nm en een accu van 400 Wh
  • Verende SR Suntour-voorvork met steekas en een veerweg van 120 mm
  • Schwalbe Nobby Nic-banden in maat 27,5"+, geschikt voor trails
  • Shimano SLX Shadow+ 10-speed-achterderailleur

Technologie

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Bosch Performance Line CX-Antrieb

Das muss man erlebt haben, wie dieser speziell für Gelände-Pedelecs konzipierte Motor schon bei nur 20 Kurbelumdrehungen/Minute bärenstarken Schub bringt. Mit maximal 75 Newtonmeter Drehmoment und bis zum 3-fachen der Fahrer-Power ist der CX von Bosch auf Trails aller Art ein guter und zuverlässiger Freund. An STEVENS Bikes – leicht gedreht – schön in den Rahmen integriert.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061 DB
  • As: QR12x148
  • Rem: schijfrem (post mount) 160
  • Trapas: Bosch
  • Kabellegging: intern (derailleur)/extern (rem)
Voorvork
SR Suntour XCR32 RLR Air
  • Veerweg: 120 mm
  • Luchtvering
  • Remote lockout
  • Taps toelopende stuurbuis 1 1/8" - 1 1/2"
  • As: QR15x110
  • Rem: schijfrem (post mount) 180
Balhoofd
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Bovenste lagercup: IS42/28.6
  • Onderste lagercup: IS52/40
Remmen
Shimano BR-M395
  • Hydraulische schijfrem
  • Remschijf: SM-RT54
  • Diameter remschijf: 180/160 mm
  • Centerlock
  • 2 vingers

Aandrijflijn

Motor
Bosch Performance Line CX
  • Nominaal continu vermogen: 250 W
  • Max. koppel: 75 Nm
Accu
Bosch PowerPack 400
  • Capaciteit: 400 Wh/11 Ah
  • Spanning: 36 V
  • Technologie: li-ion
Begrensd op
25 km/h (geen kentekenplaat nodig)
Actieradius
Zie BOSCH-actieradiuscalculator
Aantal standen
4 modi met ondersteuningsniveau 50-300% plus duwondersteuning
Crankstel
Oxygen E-Scorpo
  • Aantal tanden: 16
  • Trapas: Bosch / ISIS
  • Boost-kettinglijn
  • Kettingkast
Ketting
Shimano CN-HG54
Achterderailleur
Shimano SLX Shadow+
  • RD-M7000-DSGS
  • 10-speed
  • Direct mount
  • Totale capaciteit: 43 tanden
Cassette
Shimano CS-HG50
  • 10-speed
  • Verdeling: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 tanden
Pedalen
MTB Alu Flatpedal
Verzet
Zoom 2.52 - 8.25 m, 1*10

Wielen

Naven
Shimano Deore
  • HB-M618 | FH-M618
Velgen
Sun Ringlé Duroc TR40
Banden
Schwalbe Nobby Nic Performance
  • Bandenmaat: 70-584
  • Opvouwbaar
  • Dual Compound
  • LiteSkin

Cockpit

Stuur
Oxygen E-Scorpo
  • Breedte: 740 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Klem: 31,8 mm
Stuurpen
Oxygen E-Scorpo
  • Stuurklem: 31,8 mm
  • Hoek: 6°
Zadel
Oxygen Havoc
Zadelpen
Oxygen E-Scorpo
  • Lengte: 380 mm
  • Diameter: 31,6 mm
  • Insteekdiepte min. 100 mm
Versnellingshendel
Shimano Deore
  • SL-M610
Remhendel
Shimano BL-M396
  • 2 vingers
Display
Bosch Intuvia

Gegevens

Gewicht
21,3 kg
Maten
14", 16", 18", 20", 22"
Kleur(en)
Granite Grey
Toegest. totaalgewicht
140 kg
  • Fiets incl. berijder, kleding en bagage
 

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (") 14 16 18 20 22 Meetmethode
Zitbuislengte A1 617 635 645 655 673 Nominaal
Zitbuislengte A2 356 406 457 508 559 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 330 361 413 463 514 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 550 561 574 592 612  
Bovenbuis horizontaal C 549 569 589 609 629 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 68 68.5 68.5 68.5 69  
Zitbuishoek (°) E 75 74.5 74.5 74.5 74  
Wielbasis F 1130 1141 1162 1183 1183  
Lengte van de liggende achtervork G 476 476 476 476 476  
Lengte van de balhoofdbuis H 95 110 120 130 145  
Trapasverlaging I 55 55 55 55 55 Afstand tot naafhoogte*
Trapashoogte K 307 307 307 307 307 Afstand tot grond*
Vorksprong L 46 46 46 46 46  
Sloping M 273 260 220 180 148 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 362 362 362 362 362 Incl. banden
Standoverhoogte O 719 745 782 819 857 Bovenkant bovenbuis tot grond**
Inbouwhoogte van de voorvork P 507 507 507 507 507 Incl. de onderste balhoofdcup*
Afstand voorwiel tot trapas Q 660 670 691 712 722  
Reach R 389 399 417 434 443 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 596 612 622 631 647 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.53 1.53 1.49 1.45 1.46 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   31.6 31.6 31.6 31.6 31.6  
Stuurpenlengte   60 60 70 80 90 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   6 6 6 6 6  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   5 + 5 + 5 + 5 + 5  
Stuurbreedte   740 740 740 740 740  
Cranklengte   170 170 175 175 175  
    14 16 18 20 22  

* Incl. berijder en met iets ingeveerde verende voorvork (standaard fietshouding)

** 1/3 van de zitbuis verwijderd, voorvork en achterdemper niet ingeveerd

// NEVER STOP