Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
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Ventoux Disc Configurer

Ventoux Disc, Exemple Sur-Mesure 1
Exemple Sur-Mesure 1
Ventoux Disc, Exemple Sur-Mesure 1
Exemple Sur-Mesure 1
Ventoux Disc, Exemple Sur-Mesure 1
Exemple Sur-Mesure 1
Ventoux Disc, Kit cadre Fire Red
Kit cadre Fire Red
Taille  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62cm
Cadre Carbone SL HMF
Couleur (s) Carbon Fire Red

Prix

Kit cadre
1 699,00 €

Faire plus avec moins?

Cela ne s'applique pas dans ce cas : plus de confort et plus de haute technologie permettent plus de plaisir de conduite. Dans l'ultraléger cadre Ventoux, tout est pensé, de la géométrie aux fibres de carbones, dans le but de rendre les longues distances plus agréables. Et la combinaison de freins hydrauliques à disque Flatmount, les axes de roue à l'avant et à l'arrière et les autres pièces adaptées aux souhaits individuels, augmente les performances sur route à un niveau inégalé. Vous n'en attendiez pas moins de STEVENS.

  • Cadre moderne, poids et confort exceptionnels, freins à disques
  • Fourche 1,5" complètement en carbone et à la bonne rigidité latérale avec axe de roue
  • Cable de frein internes, même dans la fourche et la base de la chaine
  • Boitier de pédalier rigide Pressfit, fixation de freins Flatmount, axes de roues QR12
  • Dégagement des pneus maximal, jusqu'à 28mm!

Technologie

Double Chamber Technology

In order to better handle the applied loads, frame main tubes and fork legs are devided into two chambers by an inner reinforcement rib. Riders of the top road bike model Ventoux and carbon MTB hardtail Sonora will benefit from this feature.

QR12-Steckachse

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Hydraulische Scheibenbremsen – Rennrad

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Arcalis, Aspin, Comet oder Ventoux DISC schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Der neue Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern nennt sich übrigens Flatmount. Mit ihm lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – especially not when their STEVENS Carbon road bike is equipped with a Scorpo Carbon SL Comfort Seatpost which filters annoying road buzz. Its diameter of 27.2mm only and dedicated fibre orientation enable better flex without adding weight or loosing stability. By the way: the post can also be retrofitted.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Carbone SL HMF
  • Double Chamber Technology
  • Axe: QR12x142
  • Frein: Flatmount disc
  • Axe du pédalier: Pressfit 86.5
  • Dérailleur avant à souder
  • Câbles: internes
  • Tube de selle: Licence EP1737724
Fourche
STEVENS Full Carbon SL HMF
  • Double Chamber Technology
  • Fourche conique1 1/8" - 1 1/2"
  • Axe: QR12x100
  • Frein: Flatmount-Disc
Jeu de direction
STEVENS Race Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Cuvette Supérieure: IS42/28.6
  • Cuvette inférieure: IS52/40

Données

Taille
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62cm
Couleur (s)
Carbon Fire Red
Poids Cadre
995g (56cm)
Poids Fourche
395g
Poid en charge max.
115kg
  • Vélo plus cycliste, vêtements et bagages

Exemple Sur-Mesure 1

Couleur
Carbon Fire Red
Poids
7.1kg
Groupe
Sram Red
Roue
Mavic Ksyrium Pro Carbon SL
Cintre
Ritchey WCS Carbon Evo Curve
Selle
Selle Italia Flite Team Edition
 
 
 

Rapports d'essais

Logo Sportlich auf der Langstrecke

Sportlich auf der Langstrecke

04/2017

Sehr fahrstabiler Rahmen, etliche Ausstattungsoptionen, viele Größen: Das Ventoux Disc fühlt sich im Antritt spritzig an und lenkt sich wendig. Mit der gewählten Ausstattung macht das Fahren auch nach vielen Stunden auf der Straße noch Spaß.
Logo Ausgewogener Allrounder im Dauertest

Ausgewogener Allrounder im Dauertest

03/2017

Das Stevens Ventoux Disc ist ein ausgewogener Sportler für nahezu alle Einsatzzwecke.
Logo Schneller Marathonrenner

Schneller Marathonrenner

03/2016

Le Ventoux Disc est un vélo de course parfait pour le marathon, ou pour des courses longues distance comme le Parix-Roubais. Il passe en meme temps toutes les courbes rapidement et directement.
Logo Roadbike überragend Tipp Gewicht

Roadbike überragend Tipp Gewicht

03/2015

Le STEVENS obtient la meilleur notre grace à son cadre fabuleusement léger et bien concu, à son bon équipement mais surtout grace à son esprit sportif.

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 518 536 559 583 600 628 651 nominal
Hauteur tube de selle A2 474 488 508 531 546 573 595 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 455 471 493 515 531 557 580 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 506 514 529 541 556 571 578  
Longueur tube horizontal C 518 532 542 555 570 585 592 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 71.5 72.5 73 73.5 73.5 73.5 73.5  
Angle tube de selle (°) E 74.5 74.5 74 73.5 73.5 73.5 73.5  
Empattement F 969 976 977 980 995 1010 1017  
Longueur tube des bases G 405 405 405 405 405 405 405  
Longueur tube de direction H 110 125 145 165 185 210 235  
Abaissement axe pédalier I 70 70 70 70 70 70 70 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 265 265 265 265 265 265 265 Distance au sol
Courbure du cintre L 45 45 45 45 45 45 45  
Slope M 61 63 63 65 66 68 69 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 335 335 335 335 335 335 335 Pneus compris
Hauteur cadre O 724 740 761 781 796 822 844 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 368 368 368 368 368 368 368 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 575 581 582 585 600 615 622  
Reach R 378 387 386 387 396 405 404 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 507 524 545 566 585 609 633 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.34 1.35 1.41 1.46 1.48 1.5 1.57 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
    50 52 54 56 58 60 62  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP