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Arcalis Configureren

Arcalis, Voorbeeld 1 custom-fiets
Voorbeeld 1 custom-fiets
Arcalis, Voorbeeld 1 custom-fiets
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Arcalis, Voorbeeld 1 custom-fiets
Voorbeeld 1 custom-fiets
Arcalis, Frameset
Frameset
Maten  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Frame Carbon SL Fiber
Kleur(en) Velvet Grey

Prijzen

Frameset incl. zadelpen
1 429,00 €
Complete fiets vanaf
2 239,00 €

Prijsvoorbeelden voor custom-fietsen

Voorbeeld 1 custom-fiets
5 078,00 €
Shimano 105
2 239,00 €
Ultegra
2 649,00 €
Ultegra Di2
3 559,00 €
Dura Ace
3 869,00 €
Dura Ace Di2
5 189,00 €
SRAM Force
2 649,00 €
SRAM Red
3 869,00 €

Snelheid en comfort.

Bij de vernieuwde Arcalis zijn de nieuwste trends op het gebied van techniek in een snelle fiets verwerkt: denk hierbij aan een geoptimaliseerd aerodynamisch frame dat voor de 2017-versie zelfs 80 gram lichter is, perfect geïntegreerde mechanische en elektronische versnellingscomponenten en cranks waarmee het vermogen kan worden gemeten. De fiets biedt extra veel zitcomfort en zorgt voor krachtige remprestaties dankzij de velgremmen (direct mount) aan het frame en aan de voorvork.

  • Aero-carbonframe met geoptimaliseerde voorvork en balhoofdbuis
  • Aero-carbonvoorvork met taps toelopende stuurbuis en direct-mountrembevestiging
  • 7 fijn genuanceerde framematen
  • Aero-carbonzadelpen met schokdemping van elastomeer
  • Maximale bandenvrijheid tot 28 mm!

Technologie

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Wenn „Speed“ das vorrangige Ziel ist, kommt ein Rahmen auch mal in den Windkanal – und kommt letztendlich mit einigem Geschwindigkeits-Plus wieder zurück nach Hamburg. Davon profitieren die Fahrer unserer Aero-Renner: mit dem Arcalis auf der Straße und mit dem Super Trofeo in Zeitfahren und Triathlon-Wettkämpfen.

Aero Optimized Head Tube

To cheat the wind - triathletes' and time triallists' worst enemy - the STEVENS Super Trofeo's cockpit and fork are seamlessly integrated into the frame's front triangle. So riders and their "speed machine" slice the wind with almost no effort - no matter if in Roth, Frankfurt a.M. or in Hawaii ...

Aero-optimierte Bremsen

Zusammen mit den Spezialisten von TRP haben die STEVENS Ingenieure beim Zeitfahr-/Triathlon-Renner namens Super Trofeo oder beim modernen Langstreckenrenner Arcalis die Bremsanlage optimal vor dem Fahrtwind versteckt – vorne an der Gabelrückseite, hinten im Tretlagerbereich. Somit werden Sie auf dem Weg zur persönlichen Ironman-Bestzeit nur noch dann gebremst, wenn Sie es tatsächlich wollen.

Aero Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – the STEVENS Arcalis' UD Carbon Aero Comfort Seatpost with built-in elastomers makes sure of that by filtering annoying road buzz. Its dedicated fibre orientation enables better flex without adding weight or loosing stability and its aero profile offers minimum wind resistance.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL Fiber
  • As: QR10x130
  • Rem: velgrem (direct mount)
  • Trapas: PressFit 86.5
  • Voorderailleurbevestiging: gesoldeerd
  • Kabellegging: intern
Voorvork
STEVENS Full Carbon SL
  • Taps toelopende stuurbuis 1 1/8" - 1 1/2"
  • As: QR9x100
  • Rem: velgrem (direct mount)
Balhoofd
STEVENS Race Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Bovenste lagercup: IS42/28.6
  • Onderste lagercup: IS52/40

Gegevens

Maten
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Kleur(en)
Velvet Grey
Framegewicht
1120 g (58 cm)
Vorkgewicht
358 g
Toegest. totaalgewicht
115 kg
  • Fiets incl. berijder, kleding en bagage

Voorbeeld 1 custom-fiets

Kleur
Velvet Grey
Gewicht
7,3 kg
Groep
Shimano Dura Ace mech.
Wiel
DT Swiss RC38C
Stuur
Oxygen Scorpo
Zadel
Oxygen Triton SL
 
 
 

Testrapporten

Logo Limettengrüner Aero-Renner

Limettengrüner Aero-Renner

10/2015

De zithouding op deze fiets is vrij sportief. De fiets is zeer wendbaar en bovendien behoorlijk stijf – in ieder geval stijf genoeg voor ProCycling-sprinter Marcel Wüst.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Meetmethode
Zitbuislengte A1 533 545 568 587 612 632 653 Nominaal
Zitbuislengte A2 474 490 505 515 525 555 590 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 474 490 505 515 525 555 590 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 509 522 530 543 554 568 582  
Bovenbuis horizontaal C 518 531 541 556 570 582 595 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 71.5 72 72.5 73.5 73.5 73.5 73.5  
Zitbuishoek (°) E 74 74 73.5 73.5 73.5 73.5 73  
Wielbasis F 970 980 980 986 1000 1012 1019  
Lengte van de liggende achtervork G 410 410 410 410 410 410 410  
Lengte van de balhoofdbuis H 110 121 141 156 181 201 221  
Trapasverlaging I 70 70 70 70 70 70 70 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 265 265 265 265 265 265 265 Afstand tot grond
Vorksprong L 45 45 45 45 45 45 45  
Sloping M 56 53 61 68 81 74 61 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 335 335 335 335 335 335 335 Incl. banden
Standoverhoogte O 741 754 770 783 799 807 851 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 372 372 372 372 372 372 372 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 571 580 581 586 600 612 619  
Reach R 370 380 380 389 397 403 404 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 513 524 545 562 587 605 625 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.39 1.38 1.43 1.44 1.48 1.5 1.55 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   - - - - - - -  
    50 52 54 56 58 60 62  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP