Navigation

Arcalis

Vægt 7.9kg
Størrelser  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62cm
Ramme Carbon SL Fiber
Farve(r) White

Pricing

Price
On Request

Speed plus Comfort.

The redesigned Arcalis unites current technology trends in one bike: Aero enhanced tube shapes - 80 grams lighter for 2017. Perfect integration of shifting and brake components including powermeter cranks. Huge amounts of seating comfort and great brake performance thanks to direct mount rim brakes on frame and fork.

  • Aero carbon frame with optimized fork/steerer tube interface
  • Aero carbon fork w/ tapered steerer and Direct Mount brake mount
  • Full Shimano Ultegra 2x11-speed drivetrain
  • Fast DT Swiss R24 Spline wheelset
  • Aero carbon seat post w/ elastomer shock absorber

Technology

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Wenn „Speed“ das vorrangige Ziel ist, kommt ein Rahmen auch mal in den Windkanal – und kommt letztendlich mit einigem Geschwindigkeits-Plus wieder zurück nach Hamburg. Davon profitieren die Fahrer unserer Aero-Renner: mit dem Arcalis auf der Straße und mit dem Super Trofeo in Zeitfahren und Triathlon-Wettkämpfen.

Aero Optimized Head Tube

To cheat the wind - triathletes' and time triallists' worst enemy - the STEVENS Super Trofeo's cockpit and fork are seamlessly integrated into the frame's front triangle. So riders and their "speed machine" slice the wind with almost no effort - no matter if in Roth, Frankfurt a.M. or in Hawaii ...

Aero-optimierte Bremsen

Zusammen mit den Spezialisten von TRP haben die STEVENS Ingenieure beim Zeitfahr-/Triathlon-Renner namens Super Trofeo oder beim modernen Langstreckenrenner Arcalis die Bremsanlage optimal vor dem Fahrtwind versteckt – vorne an der Gabelrückseite, hinten im Tretlagerbereich. Somit werden Sie auf dem Weg zur persönlichen Ironman-Bestzeit nur noch dann gebremst, wenn Sie es tatsächlich wollen.

Aero Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – the STEVENS Arcalis' UD Carbon Aero Comfort Seatpost with built-in elastomers makes sure of that by filtering annoying road buzz. Its dedicated fibre orientation enables better flex without adding weight or loosing stability and its aero profile offers minimum wind resistance.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Carbon SL Fiber
  • Axle: QR10x130
  • Brake: rim (direct mount)
  • BB: Pressfit 86.5
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Forgaffel
STEVENS Full Carbon SL
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR9x100
  • Brake: rim, Direct Mount
Headset
STEVENS Race Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Bremser
Shimano Ultegra
  • BR-6810
  • Direct Mount

Drivetrain

Kranksæt
Shimano Ultegra
  • FC-6800, 52-36 T
  • BB type: Pressfit 86.5 / Hollowtech II
Forskifter
Shimano Ultegra
  • FD-6800-F
Kæde
Shimano CN-HG701
Bagskifter
Shimano Ultegra
  • RD-6800-GS
  • 11-speed
  • Total capacity: 37 T
Kassette
Shimano Ultegra
  • CS-6800
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 T
Gear ratio
Zoom 2.37 - 9.97 m, 2*11

Hjulsæt

System hjulsæt
DT Swiss R24 Spline
Dæk
Continental GP4000 S II
  • Tire size: 25-622
  • Foldable
  • Black-Chili compound
  • Vectran breaker

Cockpit

Styr
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130mm
  • Reach: 80mm
  • Clamp: 31.8mm
Frempind
Oxygen Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8mm
  • Angle: -6°
Sadel
Oxygen Triton
Sadelpind
UD Carbon Aero Comfort
  • Di2-Battery mount
  • Insertion depth min. 100mm
Skiftegreb
Shimano Ultegra
  • ST-6800

Data

Vægt
7.9kg
Størrelser
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62cm
Farve(r)
White
Laden weight
115kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Test rapporter

Logo Limettengrüner Aero-Renner

Limettengrüner Aero-Renner

10/2015

Seating position is rather race-oriented. The bike rides very nimble and is also quite stiff. At least stiff enough for ProCycling sprinter Marcel Wüst.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Målemetode
Seattube length A1 533 545 568 587 612 632 653 nominal
Seattube length A2 474 490 505 515 525 555 590 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 474 490 505 515 525 555 590 bottom bracket to top of top tube
Top tube length B 509 522 530 543 554 568 582  
Top tube horizontal C 518 531 541 556 570 582 595 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 71.5 72 72.5 73.5 73.5 73.5 73.5  
Seattube angle (°) E 74 74 73.5 73.5 73.5 73.5 73  
Wheelbase F 970 980 980 986 1000 1012 1019  
Chainstay length G 410 410 410 410 410 410 410  
Headtube length H 110 121 141 156 181 201 221  
Bottom bracket drop I 70 70 70 70 70 70 70 distance of bottom bracket to hub level
Bottom bracket height K 265 265 265 265 265 265 265 distance to ground
Fork rake L 45 45 45 45 45 45 45  
Slope M 56 53 61 68 81 74 61 top tube level distance front to rear
Wheel radius N 335 335 335 335 335 335 335 incl. tires
Standover height O 741 754 770 783 799 807 851 top of top tube to ground*
Fork build height P 372 372 372 372 372 372 372 incl. lower headset cups
Front wheel - bottom bracket Q 571 580 581 586 600 612 619  
Reach R 370 380 380 389 397 403 404 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 513 524 545 562 587 605 625 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.39 1.38 1.43 1.44 1.48 1.5 1.55 ratio stack to reach
Seatpost diameter   - - - - - - -  
Stem length   80 90 100 100 110 120 120 center-center
Stem angle (°)   -6 -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   23.2 + 10 + 5 + 5  
Handlebar width   400 400 420 420 420 440 440 center-center
Cranklength   170 170 172.5 172.5 175 175 175  
    50 52 54 56 58 60 62  

* measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube

// NEVER STOP