Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
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Whaka+

Vægt 14.5kg
Ramme Aluminium 7005 TB
Størrelser  16", 18", 20", 22"
Farve(r) Lemon Green

Priser

Pris
På forespørgsel

Køreglæde for nybegyndere.

Mange bikere foretrækker at køre uden pulsur og som ikke stræber efter nye fartrekorder. I stedet for fortrækker de at opdage nye steder, hvor der ikke er blevet kørt før - specielt til dette formål har vi bygget Whakax. Lidt mere afslappet position, balanceret 140 mm fjedervandrig, voluminøse 2.8"-dæk og funktionelle, pålidelige komponeneter er garanti for, at nedkørsel vil ende i et bredt smil på dine læber.

  • 27.5+ All-Mountain-Fully med 140mm fjedervandring foran og bagved
  • Førsteklasseses Fox Float Performance-chassis
  • Shimano SLX 2x11gearsystem med Deore XT Shadow+
  • Spank-Cockpit plus Kind Shock CRUXi-saddelstøtte (125mm)
  • Enorm traktionsstarke Schwalbe Nobby Nic 2.8"-dæk

Teknologi

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Chain guide interface

To prevent the light aluminium tubes of STEVENS fullies we use high-quality bolt-on protectors.

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Plus-Reifen 27,5 Zoll

27,5+-Reifen

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf die Reifen an.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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Hydroforming

A bonus in steering precision and longevity.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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Triple Butted, Double Butted

For light and stable frame: Frame tubes with thinner walls in the middle and thicker walls at the ends.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Kettenstreben-Protektor

Gegen heftige Kettenschläge werden die Kettenstreben der STEVENS-Carbon-Fullies geschützt.

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Smooth Welded

Smooth welds reduce notching and make aluminium frames more durable.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Chain guide interface

To prevent the light aluminium chainstays of STEVENS fullies from scratching, we use high-quality bolt-on protectors. They also house a little, smart chain guide directly underneath - the Bionicon c.guide eco (available at your local bike dealer). The c.guide also provides a quiter drivetrain and keeps the chain securely on the chainrings.

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Aluminium 7005 TB
  • Aksel: QR12x148
  • Bremse: Postmount-Disc 180
  • Krankleje: Pressfit 92
  • Forskifter: Direct Mount (high)
  • Kabellægning: intern
Forgaffel
Fox 34 Float Performance
  • Fjedervandring: 140mm
  • Luftaffjedring
  • Konisk gaffel 1 1/8" - 1 1/2"
  • Aksel: QR15x110
  • Bremse: postmount disc 6"
Headset
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Øverste kop: ZS44/28.6
  • Nederste kop: ZS55/40
Fjeder dæmper
Fox Float DPS Performance
  • Fjedervandring: 140mm
  • Luftaffjedring
  • Længde: 200mm
  • Dæmpernav: 57mm
  • Indbygningsbredde: 22.2x8mm
Bremser
Shimano Deore
  • BR-M615
  • Hydraulisk skivebremse
  • Skive: SM-RT64
  • Skivestørrelse: 203/203mm
  • Centerhul

Drivetrain

Kranksæt
Shimano SLX
  • FC-M7000-B, 36-26Z.
  • Krankleje: Pressfit 92 / Hollowtech II
  • Boost-Kædelinje
Forskifter
Shimano SLX
  • FD-M7020-11D6
  • Side-Swing
Kæde
Shimano CN-HG601
Bagskifter
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Maxkapacitet: 39 tænder
Kassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Kombination: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 tænder
Krumtapeffekt
Zoom 1.41 - 7.43 m, 2*11

Hjulsæt

Nav
Shimano SLX
  • HB-M7010-B | FH-M7010-B
Fælge
Sun Ringlé Duroc TR40
Dæk
Schwalbe Nobby Nic Evolution
  • Hjulstørrelse: 70-584
  • Sammenfoldelig
  • Foran: TrailStar compound
  • Bagved: PaceStar compound
  • Snake-Skin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Styr
Spank Oozy Trail
  • Bredde: 760mm
  • Backsweep: 6°
  • Rise: 15mm
  • Klemme: 31.8mm
Frempind
Spank Oozy Trail
  • Styrklemme: 31.8mm
  • Vinkel: 0°
Sadel
Oxygen Roccia
Sadelpind
Kind Shock CRUXi
  • Fjedervandring: 125mm
  • Remote Lockout
  • Længde: 467mm
  • Diameter: 30.9mm
Skiftegreb
Shimano SLX
  • SL-M7000
Bremsehåndtag
Shimano Deore
  • BL-M615
  • 2-finger

Data

Vægt
14.5kg
Størrelser
16", 18", 20", 22"
Farve(r)
Lemon Green
Till. totalvægt
115kg
  • Cykel inklusiv rytter, tøj og bagage
 

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (") 16 18 20 22 Målemetode
Saddelrørslængde A1 627 637 648 658 Nominel
Saddelrørslængde A2 420 450 480 510 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 337 337 336 337 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 532 555 578 601  
Overrør vandret C 565 590 615 640 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 67 67 67 67  
Saddelrørsvinkel (°) E 75 74.6 74.3 74 Effektiv, til højde HT foroven
Hjulafstand F 1150 1175 1201 1226  
Kædestiverlængde G 435 435 435 435  
Kronrørslængde H 110 120 130 140  
Krankforsænkning I 20 20 20 20 Afstand til navhøjde
Krankhøjde K 346 346 346 346 Afbstand til jorden
Gaffelfrembøjning L 51 51 51 51  
Slope M 270 280 289 298 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 366 366 366 366 Med dæk
Overrørshøjde O 760 762 763 766 Overkant overrør til jorden*
Gaffelhøjde P 546 546 546 546 Inkl. bundkoppen
Afstand forhjul-krank Q 716 741 766 792  
Reach R 412 433 454 476 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 605 614 624 633 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.47 1.42 1.37 1.33 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   30.9 30.9 30.9 30.9  
Frempindslængde   50 50 65 65 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   0 0 0 0  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Styrbredde   760 760 760 760  
Pedalarmslængde   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 væk fra saddelrøret

// NEVER STOP