Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
Navigation

E-Caprile Luxe

Vægt 24.4kg
Størrelser  52, 55, 58, 61cm
Ramme Aluminium 6061 DB
Farve(r) Velvet Black

Priser

Pris
På forespørgsel

Mere luksus er ikke muligt.

Displayet fungerer som en kyndig rejseguide. Den stærke Bosch motor, det automatike NuVinci gear og vedligeholdelsesfrie Gates carbontandrem sørger for lethed og betjeningskomfort. STEVENS stel og førsteklasses udstyr mestrer også krævende udfordringer. Cyklens 500Wh batteri holder ekstra længe.

  • Klassisk pedelec med automatisk trinløs H-Sync NuVinci-navgear
  • Bosch Performance-system med 250 Watt og 63Nm – dertil et udholdende 500Wh-batteri
  • Nyon computer med navigations-funktion og Bluetooth-kommunikation
  • Næsten vedligeholdelsesfri, støjfrit Gates-system
  • Præcise, stærke hydrauliske skivebremser

Teknologi

Nyon-Display

Bosch Nyon On-Board Computer

World's first all-in-one on-board computer for bikes.

continue reading …

Nuvinci H-Sync

Systemintegration am Pedelec: Das BOSCH-Display steuert auch die Nuvinci Automatikschaltung.

Weiterlesen …

500-Wh-Akku

STEVENS setzt bei seinen Top-Pedelecs Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite ein.

Weiterlesen …

QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

Weiterlesen …

Reifenfreiheit bis 47 mm

Mehr Fahrkomfort und Pannenschutz mit bis zu 47 mm breiten Reifen.

Weiterlesen …

Belt Drive

Silent-running, huge life-span, maintenance-free and low weight.

continue reading …

Lenker-Scheinwerfer

Lenker-Scheinwerfer (Pedelec)

Die erhöhte Anbringung vor dem Lenker-Display sorgt für eine noch bessere Ausleuchtung der Straße.

Weiterlesen …

Integrated Pannier Rack Strut

Invisibly provides more stability and lateral stiffness.

continue reading …

Tapered Seat Tube

Increases riding comfort and provides stiffness and drive-train efficiency.

continue reading …

Hydroforming

Optimum load-specific shape by oil or water pressure.

continue reading …

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Tapered headtube for optimum force transfer and steering precision.

continue reading …

Triple Butted, Double Butted

For light and stable frame: Frame tubes with thinner walls in the middle and thicker walls at the ends.

continue reading …

Adjustable Dropouts

Convenient and exact chain or drive belt tensioning.

continue reading …

Hydraulic Disc Brakes – Trekking

Braking power can be perfectly modulated anytime.

continue reading …

Bosch Nyon On-Bord Computer

For the most preciuos STEVENS pedelecs BOSCH goes the full nine yards and presents the Nyon Display - the world's first all-in-one on-board computer for bikes: e-drive activation and monitoring, GPS, fitness coach … combined with a specially designed smartphone app plus online portal a lot more is possible. If it's planning your route on your PC at home or managing your fitness data, the do-it-all Nyon is designed to statisfy any demand in information a cyclist can ever have.

Nuvinci H-Sync

There has never been more system integration on a bike: The BOSCH display mounted on the STEVENS E-Caprile and E-Carpo provides full control over the automatic shifting - it monitors the gears inside the stepless NuVinci 380 hub and matches it to your preferred cadence that the system can be adjusted to.

500-Wh-Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Reifenfreiheit bis 47mm

Wer häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann bis zu 47 mm breite Reifen montieren – und dann von mehr Fahrkomfort und Pannenschutz profitieren, die deren größeres Luftvolumen mit sich bringt, weil nunmehr mit geringerem Reifenluftdruck gefahren werden kann. Die Rahmen und Gabeln dieser Bikes sind jedenfalls schon darauf vorbereitet.

Belt Drive

A belt drive, as the name suggests, uses a drive belt instead of a chain to transfer power from the cranks to the rear wheel. Since the belt cannot be split like a chain the special STEVENS frame utilizes a splittable seat stay, but the advantages are convincing: lower weight, silent operation, almost endless longevity without any maintenance.

Lenker-Scheinwerfer (Pedelec)

Systemlaufräder

Die erhöhte Anbringung vor dem Lenker-Display sorgt für eine noch bessere Ausleuchtung der Straße als bei der herkömmlichen Gabelmontage, da der Reifen keinen Schatten wirft. Und das ist gut so, denn schließlich sind Sie mit unseren Top-Pedelecs ja auch schneller unterwegs als bisher gewohnt.

Even when you can't see the strut that connects the pannier rack to the fender - it is there. The strut runs below the fender and provides - in connection with the rack mounted to the fender - more stability and lateral stiffness.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. Riders of allround bikes and pedelecs will benefit from a better stability caused by hydroforming even when they are touring with heavy luggage.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Adjustable Dropouts

High quality STEVENS frames equipped with a gear hub or Pinion 18-gear box come with adjustable dropouts. These make correct tensioning of the chain or drive belt very easy. Adjustment via headless set screw and Allen key allows very precise alignement. Two fastening bolts on each side provide tight grip. On bikes with derailleur shifting the chain is tensioned by the derailleur.

Hydraulic Disc Brakes – Trekking

There is no more reliable brake system than hydraulic disc brakes - that is why we strongly advice everyone, who is riding their cross, trekking- or city bike 12 months a year to choose one of our models with the „DISC“ suffix. Brake power is easy to modulate and does not fade a bit in the wet. Also the brakes are almost maintenance-free. And your local STEVENS dealer will gladly explain to you what you need to take care of when removing and re-installing a wheel

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Aluminium 6061 DB
  • Aksel: 135mm m. gevind
  • Bremse: Postmount-Disc 160
  • Krankleje: Bosch
  • Kabellægning: intern
  • Skærm- u. beslag til bagagebærer
  • Kædestrammer
  • Verschraubte Sitzstrebe (rechts)
Forgaffel
SR Suntour NCX E Air
  • Fjedervandring: 63mm
  • Luftaffjedring
  • Lockout
  • Konisk gaffel 1 1/8" - 1 1/2"
  • Aksel: QR15x100
  • Bremse: postmount disc 6"
  • Skærmbeslag
Headset
STEVENS AH Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Øverste kop: ZS44/28.6
  • Nederste kop: ZS55/40
Bremser
Shimano Deore Trekking
  • BR-T615
  • Hydraulisk skivebremse
  • Skive: SM-RT54
  • Skivestørrelse: 180/160mm
  • Centerhul
  • 3 finger

Drivetrain

Motor
Bosch Performance Line Cruise
  • Varig ydelse: 250W
  • Max. drejemoment: 63Nm
Batteri
Bosch PowerPack 500
  • Kapacitet: 500Wh/13.4Ah
  • Spænding: 36V
  • Teknologi: Li-Ion
Nedtuning ved
25km/h
Rækkevidde
Se BOSCH Range Assistant
Antal gear
4 køremodi med støtteniveau 50-275 % plus "walk assistant" funktion
Kranksæt
Oxygen E-Scorpo Belt
  • Antal tænder: 24 (Gates CDX)
  • BB type: BSA 68mm
Rem
Gates CDX Center Track Carbon tandrem
  • Længde: 115 T
Bagskifter
NuVinci Harmony H-Sync
  • Trinløst, automatisk gearnav mit Integration ins Bosch-System
Kassette
Gates CDX Center Track tandhjul
  • Antal tænder: 28
Pedaler
ATB Alu Pro Reflex
Krumtapeffekt
Zoom 2.37 - 9.00 m, 1*2

Hjulsæt

Nav
Shimano Deore XT | NuVinci N380
  • HB-M8010 | Trinløs indvendig gearnav
  • Gear range: 380%
Fælge
Oxygen SL-D A21
Dæk
Schwalbe Marathon GreenGuard
  • Hjulstørrelse: 40-622
  • Endurance compound
  • GreenGuard
  • Twin-Skin
  • Refleksstriber

Cockpit

Styr
Oxygen E-Scorpo
  • Bredde: 660mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25mm
  • Klemme: 31.8mm
Frempind
Oxygen E-Scorpo
  • Styrklemme: 31.8mm
  • Vinkel: 17°
Sadel
Selle Royal Viper
Sadelpind
Oxygen E-Scorpo
  • Længe: 320mm
  • Diameter: 31.6mm
  • Indsætningsdybde min. 100mm
Skiftegreb
Ikke relevant, kontrolleret via Bosch system
Bremsehåndtag
Shimano Deore Trekking
  • BL-T615
  • 3-finger
Display
Bosch Nyon
  • Navigationsfunktion
  • Fitnessfunktioner
  • Smartphone-integration via Bluetooth
Lys
B+M IQ Cyo Premium R Senso+ | Shine Evo
  • Belysningsstyrke (foran): 60 Lux
  • Nærlys
  • Dagslysfunktion
  • Positionslys(bag)
  • Automatisk on/off

Data

Vægt
24.4kg
Størrelser
52, 55, 58, 61cm
Farve(r)
Velvet Black
Till. totalvægt
140kg
  • Cykel inklusiv rytter, tøj og bagage
 

Test rapporter

Logo Note „überragend“ und Kauftipp für E-Caprile Luxe

Note „überragend“ und Kauftipp für E-Caprile Luxe

02/2015

Perfekt handling, topudstyr og en masse sjov: Superior.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (cm) 52 55 58 61 Målemetode
Saddelrørslængde A1 634 654 679 700 Nominel
Saddelrørslængde A2 520 550 580 610 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 456 486 516 545 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 549 564 578 591  
Overrør vandret C 575 588 604 617 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 70 70 71 71.5  
Saddelrørsvinkel (°) E 72.5 72.5 72.5 72.5  
Hjulafstand F 1103 1117 1123 1130  
Kædestiverlængde G 482 482 482 482  
Kronrørslængde H 135 155 175 195  
Krankforsænkning I 65 65 65 65 Afstand til navhøjde*
Krankhøjde K 283 283 283 283 Afstand til jorden*
Gaffelfrembøjning L 42 42 42 42  
Slope M 165 155 150 143 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 348 348 348 348 Med dæk
Overrørshøjde O 771 797 823 849 Overkant overrør til jorden**
Gaffelhøjde P 455 455 455 455 Inkl. bundkoppen*
Afstand forhjul-krank Q 627 643 648 655  
Reach R 383 391 401 406 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 605 624 647 668 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.58 1.6 1.61 1.65 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   31.6 31.6 31.6 31.6  
Frempindslængde   100 100 110 120 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   17 17 17 17  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Styrbredde   660 660 660 660  
Pedalarmslængde   170 175 175 175  
    52 55 58 61  

* Med rytter og let fjederbelastet fjedergaffel (standard-køreposition)

** 1/3 væk fra saddelrøret, hjul ikke fjederbelastet

// NEVER STOP