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Whaka Carbon ES

Peso 12.6kg
Taglie  16", 18", 20"
Telaio Carbon SL HMF
Colore(i) Carbon Green

Prezzi

Prezzi
Su richiesta

Carbon All Mountain con divertimento assicurato.

Non l'abbiamo fatta facile per i nostri ingegneri – ma per voi sì! Perché il telaio della nuovissima Whaka Carbon ES, pur non pesando più di 2000 grammi, ha molteplici qualità nella guida. Lo dimostrano la meccanica Fox Float, i leggendari componenti Shimano Deore XT e la combinazione di ruote di elevata qualità DT Swiss e pneumatici Fat Albert. Scommettiamo che con questo razzo in carbonio vi divertirete senza limiti su entrambi i fianchi della montagna?

  • Bici totalmente in carbonio (telaio: <2000 grammi) con sospensioni a 4 perni e geometria All-Mountain
  • Sistema si Sospensioni Fox Float Performance Elite reattivo (150/150mm)
  • Ruote di alta qualità DT Swis più pneumatici Schwalbe Fat Albert
  • Gruppo Shimano Deore XT 2x11
  • Sella Spank-Cockpit più Kind Shox CRUXi (125mm)

Tecnologia

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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High-Modulus Carbon Fibres

For incredibly light frames and utmost stiffness.

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Di2-Akku-Box

Di2-Akku-Box

Noch bessere Integration der elektronischen Schaltkomponenten.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Kettenstreben-Protektor

Gegen heftige Kettenschläge werden die Kettenstreben der STEVENS-Carbon-Fullies geschützt.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Specifiche

  • einfach
  • erweitert

Telaio

Telaio
Carbon SL HMF
  • Asse: QR12x148
  • Freno: Postmount disc180
  • Movimento centrale: Pressfit 89.5
  • Montaggio deragliatore centrale: diretto (alto)
  • Percorso cavo: interno
Forcella Frontale
Fox 34 Float Performance Elite
  • Corsa della sospensione: 150mm
  • Tubo di sterzo affusolato 1 1/8"-1 ½" Asse: QR15x110
  • Freno: disco postmount 160
Serie Sterzo
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Cuscinetti e pistoni anteriori: ZS44/28.6
  • Cuscinetti e pistoni inferiori: ZS55/40
Ammortizzatore
Fox Float DPS Performance Elite
  • Corsa della sospensione: 150mm
  • Sospensioni ad aria
  • Lunghezza: 216mm
  • Forcella ammortizzata: 63mm
  • Mozzo anteriore: 22.2x8mm/31.75x8mm
Freni
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Freni a disco idraulico
  • Girante: SM-RT81
  • Misura del girante: 203/180mm
  • Center-Lock

Trasmissione

Pedivella
Shimano Deore XT
  • FC-M8000-B, 36-26 T
  • Movimento centrale: Pressfit 89.5/HollowtechII
  • Guarnitura Boost
Deragliatore f
Shimano Deore XT
  • FD-M8020-D6
  • Side-Swing
Catena
Shimano CN-HG701
Deragliatore r
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11 velocità
  • Montaggio diretto
  • Capacità totale: 39 denti
Cassetta
Shimano Deore XT
  • CS-M8000
  • 11-Velocità
  • Combinazione: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 T
Gamma Marcie
Zoom 1.37 - 7.23 m, 2*11

Set Ruote

Sistema di ruote
DT Swiss M 1700 Spline Two
Copertoni
Schwalbe Fat Albert Evolution F|R
  • Misura pneumatici: 60-584
  • Pieghevole
  • Frontale: TrailStair compound
  • Posteriore: PaceStar compound
  • Snake-Skin
  • TubelessEasy

Postazione di guida

Manubrio
Spank Oozy Trail
  • Larghezza: 760mm
  • Curva manubrio: 6°
  • Pendenza: 15mm
  • Morsetto: 31.8mm
Attacco
Spank Oozy Trail
  • Morsetti manubrio: 31.8mm
  • Angolo: 0°
Sella
Oxygen Roccia
Reggisella
Kind Shock CRUXi
  • Corsa della sospensione: 125mm
  • Chiusura a distanza
  • Lunghezza: 467mm
  • Diametro: 30.9
Leva del cambio
Shimano Deore XT
  • SL-M8000
Leva del freno
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2 finger

Dati

Peso
12.6kg
Taglie
16", 18", 20"
Colore(i)
Carbon Green
Carico
115kg
  • Bicicletta incluso ciclista, vestiario e bagaglio
 

Risultati Test

Logo „Sehr gut“ für STEVENS Whaka Carbon ES

„Sehr gut“ für STEVENS Whaka Carbon ES

10/2016

In breve: La nuova STEVENS Whaka Carbon ES convince sia in salita che discesa.

Geometria

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Altezza Telaio (") 16 18 20 Metodo di misura
Lunghezza tubo sella A1 612 622 633 nominale
Lunghezza tubo sella A2 420 450 480 dal mov.centrale a fine tubo sella
Lunghezza tubo sella A3 341 341 341 dal mov.centrale al tubo orizzontale
Lunghezza top tube B 527 551 574  
Top tube orizzontale C 575 603 629 dal centro tubo sterzo al centro tubo sella
Angolo seriesterzo (°) D 66.5 66.5 66.5  
Inclinazione tubo sella (°) E 75 75 75 Effettivo, fino al punto più alto dell'HT
Ruota ferma F 1145 1171 1196  
Lunghezza batti catena G 430 430 430  
Lunghezza seriesterzo H 110 120 130  
Inclinazione movimento centrale I 8 8 8 distanza dal mov.centrale al livello centro mozzi
Altezza movimento centrale K 344 344 344 distanza dal terreno
Inclinazione forcella L 42 42 42  
Inclinazione M 250 261 269 distanza del livello tubo orizzontale (fronte - retro)
Raggio ruota N 352 352 352 incl. Copertura
Altezza regolabile O 726 731 733 dal top del tubo orizzontale al terreno*
Altezza gambo forcella P 542 542 542 incl. Base tappo dello sterzo
Distanziale per movimento centrale - ruota anteriore Q 715 741 766  
Reach R 416 437 459 Dall'albero delle pedivelle al centro serie sterzo, in orizzontale
Stack S 592 600 609 Dall'albero delle pedivelle al centro serie sterzo, in verticale
Stack/Reach (1:x)   1.42 1.37 1.33 Rapporto catasta da raggiungere
Diametro reggisella   30.9 30.9 30.9  
Lunghezza attacco   50 50 65 centro-centro
Angolo attacco (°)   0 0 0  
Diamentro manubrio   31.8 31.8 31.8  
Set Spaziatori   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Larghezza manubrio   760 760 760  
Lunghezza pedivella   170 175 175  
    16 18 20  

* Valore misurato di 1/3 staccato dal reggisella

// NEVER STOP