Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
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Whaka Carbon

Vægt 13.5kg
Størrelser  16", 18", 20"
Ramme Carbon SL HMF / Aluminium
Farve(r) Turquoise

Priser

Vejl. Udsalgspris
3 299.00 €

Carbon All Mountain med garanti for køreglæde.

Carbonstel, Shimano Deore XT/SLX 2x11-gears kæde og robuste DT Swiss hjul og skridsikre Fat Albert 27.5" hjul. Alt hvad der skal til for at have det sjovt på begge sider af bjerget - uden at skulle røve en bank.

  • Carboncykel med dygtig All-Mountain-geometri
  • Førsteklasseses Fox Float Performance-chassis (150/150mm)
  • DT Swiss-hjul med duveræn Schwalbe Fat Albert-dæk
  • Præcis Shimano Deore XT/SLX 2xm11-gearsystem
  • Spank-Cockpit plus Kind Shock CRUXi-saddelstøtte (125mm)

Teknologi

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Chain guide interface

To prevent the light aluminium tubes of STEVENS fullies we use high-quality bolt-on protectors.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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High-Modulus Carbon Fibres

For incredibly light frames and utmost stiffness.

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Di2-Akku-Box

Di2-Akku-Box

Noch bessere Integration der elektronischen Schaltkomponenten.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Chain guide interface

To prevent the light aluminium chainstays of STEVENS fullies from scratching, we use high-quality bolt-on protectors. They also house a little, smart chain guide directly underneath - the Bionicon c.guide eco (available at your local bike dealer). The c.guide also provides a quiter drivetrain and keeps the chain securely on the chainrings.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Carbon SL HMF / Aluminium
  • Hovedramme i carbon + alu-støtte.
  • Aksel: QR12x148
  • Bremse:postmount disc 7"
  • BB Pressfit 89.5
  • Forskifter: Direct Mount (high)
  • Kabellægning: intern
Forgaffel
Fox 34 Float Performance
  • Fjedervandring: 150mm
  • Luftaffjedring
  • Konisk gaffel 1 1/8" - 1 1/2"
  • Aksel: QR15x110
  • Bremse: postmount disc 6"
Headset
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Øverste kop: ZS44/28.6
  • Nederste kop: ZS55/40
Fjeder dæmper
Fox Float DPS Performance
  • Fjedervandring: 150mm
  • Luftaffjedring
  • Længde: 200mm
  • Dæmpernav: 57mm
  • Indbygningsbredde: 22.2x8mm/31.75x8mm
Bremser
Shimano Deore
  • BR-M615
  • Hydraulisk skivebremse
  • Skive: SM-RT66
  • Skivestørrelse: 203/180mm
  • IS / 6-bolts

Drivetrain

Kranksæt
Shimano FC-MT700-B
  • Antal tænder: 36-26
  • Krankleje: Pressfit 89.5 / Hollowtech II
  • Boost-Kædelinje
Forskifter
Shimano SLX
  • FD-M7020-D6
  • Side-Swing
Kæde
Shimano CN-HG601
Bagskifter
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Maxkapacitet: 39 tænder
Kassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Kombination: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 tænder
Krumtapeffekt
Zoom 1.37 - 7.23 m, 2*11

Hjulsæt

System hjulsæt
DT Swiss Mountain Classic
Dæk
Schwalbe Fat Albert Evolution F|R
  • Hjulstørrelse: 60-584
  • Sammenfoldelig
  • Foran: TrailStar compound
  • Bagved: PaceStar compound
  • Snake-Skin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Styr
Spank Oozy Trail
  • Bredde: 760mm
  • Backsweep: 6°
  • Rise: 15mm
  • Klemme: 31.8mm
Frempind
Spank Oozy Trail
  • Styrklemme: 31.8mm
  • Vinkel: 0°
Sadel
Oxygen Roccia
Sadelpind
Kind Shock CRUXi
  • Fjedervandring: 125mm
  • Remote Lockout
  • Længde: 467mm
  • Diameter: 30.9mm
Skiftegreb
Shimano SLX
  • SL-M7000
Bremsehåndtag
Shimano Deore
  • BL-M615
  • 2-finger

Data

Vægt
13.5kg
Størrelser
16", 18", 20"
Farve(r)
Turquoise
Till. totalvægt
115kg
  • Cykel inklusiv rytter, tøj og bagage
 

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (") 16 18 20 Målemetode
Saddelrørslængde A1 612 622 633 Nominel
Saddelrørslængde A2 420 450 480 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 341 341 341 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 527 551 574  
Overrør vandret C 575 603 629 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 66.5 66.5 66.5  
Saddelrørsvinkel (°) E 75 75 75 Effektiv, til højde HT foroven
Hjulafstand F 1145 1171 1196  
Kædestiverlængde G 430 430 430  
Kronrørslængde H 110 120 130  
Krankforsænkning I 8 8 8 Afstand til navhøjde
Krankhøjde K 344 344 344 Afbstand til jorden
Gaffelfrembøjning L 42 42 42  
Slope M 250 261 269 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 352 352 352 Med dæk
Overrørshøjde O 726 731 733 Overkant overrør til jorden*
Gaffelhøjde P 542 542 542 Inkl. bundkoppen
Afstand forhjul-krank Q 715 741 766  
Reach R 416 437 459 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 592 600 609 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.42 1.37 1.33 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   30.9 30.9 30.9  
Frempindslængde   50 50 65 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   0 0 0  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Styrbredde   760 760 760  
Pedalarmslængde   170 175 175  
    16 18 20  

* 1/3 væk fra saddelrøret

// NEVER STOP