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Whaka Carbon

Poids 13.5kg
Cadre Carbone SL HMF / Aluminium
Taille  16", 18", 20"
Couleur (s) Turquoise

Prix

Prix public conseillé
3 299,00 €

All Mountain en carbone, fun garanti.

Cadre principal en carbone, quadrilatère articulé en aluminium et amortisseurs Fox Float, transmission Shimano Deore Deore XT/SLX 2x11 vitesses et cockpit robuste jusqu'à la tige de selle Vario. Roues DT Swiss stabile et pneus Schwalbe Fat Albert 27.5" avec un bon grip. Toutes les conditions sont réunies pour que vous profitiez au maximum, et ce des deux cotés de la montagne – sans pour autant devoir dévaliser une banque !

  • Vélo carbone avec quadrilatère articulé et arrière en aluminium, bonne géométrie all-mountain
  • Amortisseurs Fox Float Performance de la meilleure qualité (150/150mm)
  • Roues DT Swiss avec excellents pneus Schwalbe Fat Albert
  • Transmission Shimano Deore XT/SLX 2x11 vitesses, très précise
  • Cockpit Spank et tige de selle Kind Shock CRUXi (125mm)

Technologie

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Chain guide interface

To prevent the light aluminium tubes of STEVENS fullies we use high-quality bolt-on protectors.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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High-Modulus Carbon Fibres

For incredibly light frames and utmost stiffness.

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Di2-Akku-Box

Di2-Akku-Box

Noch bessere Integration der elektronischen Schaltkomponenten.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Chain guide interface

To prevent the light aluminium chainstays of STEVENS fullies from scratching, we use high-quality bolt-on protectors. They also house a little, smart chain guide directly underneath - the Bionicon c.guide eco (available at your local bike dealer). The c.guide also provides a quiter drivetrain and keeps the chain securely on the chainrings.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Carbone SL HMF / Aluminium
  • Cadre en Carbone + Triangle arrière en aluminium
  • Axe: QR12x148
  • Freins: Postmount-Disc 180
  • Axe de pédalier: Pressfit 89.5
  • Fixation dérailleur avant: Direct Mount (haut)
  • Cables: internes
Fourche
Fox 34 Float Performance
  • Débattement: 150mm
  • Suspension pneumatique
  • Fourche conique 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axe: QR15x110
  • Freins: Postmount-Disc 160
Jeu de direction
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Cuvette Supérieure: ZS44/28.6
  • Cuvette inférieure: ZS55/40
Amortisseur
Fox Float DPS Performance
  • Débattement: 150mm
  • Suspension pneumatique
  • Longueur utile: 200mm
  • Amortisseur: 57mm
  • Largeur de pose: 22.2x8mm/31.75x8mm
Freins
Shimano Deore
  • BR-M615
  • Frein à disque hydraulique
  • Disque: SM-RT66
  • Diamètre: 203/180mm
  • IS / 6 trous

Transmission

Pédalier
Shimano FC-MT700-B
  • Nombre de dents: 36-26
  • Axe du pédalier: Pressfit 89.5 / Hollowtech II
  • Ligne de chaine Boost
Dérailleur avant
Shimano SLX
  • FD-M7020-D6
  • Side-Swing
Chaîne
Shimano CN-HG601
Dérailleur arrière
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11 vitesses
  • Fixation Direct Mount
  • Capacité totale: 39 Dents
Cassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11 vitesses
  • Pignons: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 dents
Développement
Zoom 1.37 - 7.23 m, 2*11

Roues

Paire de roues
DT Swiss Mountain Classic
Pneus
Schwalbe Fat Albert Evolution F|R
  • Taille des pneus: 60-584
  • Pliables
  • Avant: TrailStar Compound
  • Arrière: PaceStar Compound
  • Snake-Skin
  • Tubeless Easy

Poste de pilotage

Cintre
Spank Oozy Trail
  • Largeur: 760mm
  • Backsweep: 6°
  • Rise: 15mm
  • Serrage: 31.8mm
Potence
Spank Oozy Trail
  • Serrage Guidon: 31,8mm
  • Angle: 0°
Selle
Oxygen Roccia
Tige de Selle
Kind Shock CRUXi
  • Débattement: 125mm
  • Blocage: Remote Lockout
  • Longueur: 467mm
  • Diamètre: 30.9mm
Levier de commande
Shimano SLX
  • SL-M7000
Levier de frein
Shimano Deore
  • BL-M615
  • 2 doigts

Données

Poids
13.5kg
Taille
16", 18", 20"
Couleur (s)
Turquoise
Poid en charge max.
115kg
  • Vélo plus cycliste, vêtements et bagages
 

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (") 16 18 20 Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 612 622 633 nominal
Hauteur tube de selle A2 420 450 480 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 341 341 341 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 527 551 574  
Longueur tube horizontal C 575 603 629 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 66.5 66.5 66.5  
Angle tube de selle (°) E 75 75 75 réel jusqu'au HT
Empattement F 1145 1171 1196  
Longueur tube des bases G 430 430 430  
Longueur tube de direction H 110 120 130  
Abaissement axe pédalier I 8 8 8 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 344 344 344 Distance au sol
Courbure du cintre L 42 42 42  
Slope M 250 261 269 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 352 352 352 Pneus compris
Hauteur cadre O 726 731 733 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 542 542 542 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 715 741 766  
Reach R 416 437 459 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 592 600 609 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.42 1.37 1.33 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   30.9 30.9 30.9  
Longueur potence   50 50 65 Centre-Centre
Angle potence (°)   0 0 0  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Largeur cintre   760 760 760  
Longueur manivelle   170 175 175  
    16 18 20  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP