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Whaka Carbon

Gewicht 13.5kg
Afmetingen 16", 18", 20"
Buizen frame Carbon SL HMF / Aluminium
Kleuren Turquoise

Prijzen

Prijs
op verzoek

Carbon All Mountain With Fun Guarantee.

Carbon main frame, four-link aluminium rear triangle and Fox Float chassis. Shimano Deore XT/SLX 2x11-speed drivetrain and sturdy cockpit plus dropper post. Robust DT Swiss wheels and grippy Fat Albert 27.5" tires. Everything it takes for you having fun on both sides of the mountain - without braking the bank.

  • Carbon bike w/ four-pivot suspension, aluminum rear triangle and capable all-mountain geometry
  • High-quality Fox Float Performance chassis (150/150 mm)
  • DT Swiss wheels with superior Schwalbe Fat Albert tires
  • Precise Shimano Deore XT/SLX 2x11-speed gears
  • Spank cockpit plus Kind Shock CRUXI seat post (125 mm)

Technology

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Chain guide interface

To prevent the light aluminium tubes of STEVENS fullies we use high-quality bolt-on protectors.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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High-Modulus Carbon Fibres

For incredibly light frames and utmost stiffness.

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Di2-Akku-Box

Di2-Akku-Box

Noch bessere Integration der elektronischen Schaltkomponenten.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Chain guide interface

To prevent the light aluminium chainstays of STEVENS fullies from scratching, we use high-quality bolt-on protectors. They also house a little, smart chain guide directly underneath - the Bionicon c.guide eco (available at your local bike dealer). The c.guide also provides a quiter drivetrain and keeps the chain securely on the chainrings.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Uitvoering

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Buizen frame
Carbon SL HMF / Aluminium
  • Carbon main frame + aluminum rear stays
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 7"
  • BB: Pressfit 89.5
  • Front derailleur mount: Direct mount (high)
  • Cable routing: internal
Voorvork
Fox 34 Float Performance
  • Travel: 150mm
  • Air suspension
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Stuurkolom
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Schokdemper
Fox Float DPS Performance
  • Travel: 150mm
  • Air suspension
  • Length: 200mm
  • Shock travel: 57mm
  • Mounting width: 22.2x8mm/31.75x8mm
Remmen
Shimano Deore
  • BR-M615
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT66
  • Rotor size: 203/180mm
  • IS / 6-Bolt

Aandrijving

Stuurkrans
Shimano FC-MT700-B
  • Teeth count: 36-26
  • BB type: Pressfit 89.5 / Hollowtech II
  • Boost chain line
Versnelling v
Shimano SLX
  • FD-M7020-D6
  • Side-Swing
Ketting
Shimano CN-HG601
Versnelling h
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Cassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 T

Wiel set

Systeem wiel
DT Swiss Mountain Classic
Banden
Schwalbe Fat Albert Evolution F|R
  • Tire size: 60-584
  • Foldable
  • Front: TrailStar compound
  • Rear: PaceStar compound
  • Snake-Skin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Stuur
Spank Oozy Trail
  • Width: 760mm
  • Backsweep: 6°
  • Rise: 15mm
  • Clamp: 31.8mm
Frontsectie
Spank Oozy Trail
  • Handlebar clamp: 31.8mm
  • Angle: 0°
Zadel
Oxygen Roccia
Zadelhouder
Kind Shock CRUXi
  • Travel: 125mm
  • Remote Lockout
  • Length: 467mm
  • Diameter: 30.9mm
Schakel hendel
Shimano SLX
  • SL-M7000
Rem hendel
Shimano Deore
  • BL-M615
  • 2 finger

Data

Gewicht
13.5kg
Afmetingen
16", 18", 20"
Kleuren
Turquoise
Laden weight
115kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Frame maat (")   16 18 20 Meet methode
Lengte zadelkolom A1 612 622 633 nominaal
Lengte zadelkolom A2 420 450 480 hart trap-kogellager tot bovenzijde zadelkolom
Lengte zadelkolom A3 341 341 341 hart trapkogellager tot bovenzijde bovenstang
Lengte bovenstang B 527 551 574  
Bovenstang horizontaal C 575 603 629 tot snijpunt zadelsteun
Hoek stuurkolom (°) D 66.5 66.5 66.5  
Hoek zadelkolom (°) E 75 75 75 effective, to top of HT
Wielbasis F 1145 1171 1196  
Lengte kettingboog G 430 430 430  
Lengte stuurkolom H 110 120 130  
Diepte verzonken traplager I 8 8 8 Afstand tot naafhoogte
Hoogte traplager K 344 344 344 Afstand tot bodem
Vork voorvorming L 42 42 42  
Hellend M 250 261 269 Bovenstang level verschil v/h
Radius buitenband N 352 352 352 incl. banden
Vrije hoogte O 726 731 733 Bovenzijde bovenstang tot bodem*
Hoogte voorvork P 542 542 542 incl. de onderste stuurset-ring
Afstand voorwiel - traplager Q 715 741 766  
Reach R 416 437 459 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 592 600 609 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.42 1.37 1.33 ratio stack to reach
Zadelsteun Ø   30.9 30.9 30.9  
Voorbouw lengte   50 50 65 hart op hart
Hoek voorbouw (°)   0 0 0  
Stuur klemring   31.8 31.8 31.8  
Spacer pakket   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Breedte stuur   760 760 760  
Kruk lengte   170 175 175  
    16 18 20  

* 1/3 van zadel kolom verwijderd

// NEVER STOP