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Jura Carbon Team

Jura Carbon Team, Stealth Black
Stealth Black
Jura Carbon Team, Stealth Black
Stealth Black
Poids 10.9kg
Cadre Carbone SL HMF
Taille  27.5": 16" | 29": 18", 20", 22"
Couleur (s) Stealth Black

Prix

Prix public conseillé
6 999,00 €

La nouvelle fusée pour le trail et la coupe du monde.

Il a d'abord fallu que l'ingénieur Frank Ziemann et le revendeur Andre Paschke STEVENS obtienne la qualification par équipe du Lesotho Sky Race, puis que Christian Pfäffle de chez STEVENS se classe meilleur allemand de la coupe du monde VTT avec la 15ème place, mais voilà, le tout nouveau Jura Carbon Team est prêt pour vos propres victoires. Avec un cadre en carbone plus léger que jamais avec groupe électronique XTR Di2, et encore d'autres pièces de très haute qualité. Roues 27.5"ou 29" adaptées à la taille de cadre. Prêt à 100% pour les sorties trails très rapides, les marathons et les compétition XC.

  • Quadrilatère articulé entièrement en carbone avec superbe géométrie de marathon
  • Amortisseurs Fox Float Factory de très haute qualité (120/120mm)
  • Transmission électronique précise 11 vitesses Shimano XTR Di2 (2x11) et Synchro-Shift
  • Roues DT Swiss XR 1501 avec excellents pneus Schwalbe Rocket Ron
  • Cockpit Syntace élégant, tige de selle en carbone et poignée de guidon inclues

Technologie

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Di2 Umwerfer

Di2-Schaltung (MTB)

Keine andere Schaltung beherrscht blitzschnelle Gangwechsel so zuverlässig und akkurat.

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Di2 Synchro-Shift

Synchro-Shift (MTB)

Ein Schalthebel genügt, Di2-Schaltwerk und -Umwerfer erledigen blitzschnell den Rest.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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High-Modulus Carbon Fibres

For incredibly light frames and utmost stiffness.

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Di2-Akku-Box

Di2-Akku-Box

Noch bessere Integration der elektronischen Schaltkomponenten.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Kettenstreben-Protektor

Gegen heftige Kettenschläge werden die Kettenstreben der STEVENS-Carbon-Fullies geschützt.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Di2-Schaltung (MTB)

Systemlaufräder

Keine Schaltung beherrscht blitzschnelle Gangwechsel so zuverlässig und akkurat wie die elektronisch angesteuerten Shimano Di2-Optionen der Shimano XTR- und XT-Gruppe. Von der Feinjustierung bis hin zur gewünschten Schaltgeschwindigkeit werden sämtliche Einstellungen am Lenker-Display vorgenommen – bei der Shimano Deore XT sogar per Smartphone-App und Bluetooth-Funkübertragung.

Synchro-Shift (MTB)

Systemlaufräder

Selbst in extremsten Rennsituationen sind Di2-Schaltwerk und -Umwerfer in Sachen Präzision und Schnelligkeit nicht zu schlagen – und dank „Synchro-Shift“-Modus genügt dafür sogar nur ein Schalthebel, um eine frei programmierbare Abfolge vom kleinsten Klettergang bis Full-Speed mit „Kette rechts“ einzulegen. Bevor dabei der Umwerfer in Aktion tritt, ertönt stets ein Warnton, damit der Fahrer kurz Druck wegnehmen kann.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Carbone SL HMF
  • Axe: QR12x148
  • Freins: Postmount-Disc 180
  • Axe de pédalier: Pressfit 89.5
  • Fixation dérailleur avant: Direct Mount (haut)
  • Câbles: internes
Fourche
Fox 32 Float Factory
  • Débattement: 120mm
  • Suspension pneumatique
  • Blocage: Remote Lockout
  • Revetement Kashima
  • Fourche conique1 1/8" - 1 1/2"
  • Axe: QR15x110
  • Freins: Postmount-Disc 160
Jeu de direction
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Cuvette Supérieure: ZS44/28.6
  • Cuvette inférieure: ZS55/40
Amortisseur
Fox Float DPS Factory
  • Débattement: 120mm
  • Suspension pneumatique
  • Blocage: Remote Lockout
  • Revetement Kashima
  • Longueur utile: 190mm
  • Amortisseur: 51mm
  • Largeur de pose: 22.2x8mm
Freins
Shimano XTR
  • BR-M9000
  • Frein à disque hydraulique
  • Disque: SM-RT81
  • Diamètre: 180/180mm
  • Center-Lock

Transmission

Pédalier
Shimano XTR
  • FC-M9020-B, 36-26T
  • Axe de pédalier: Pressfit 89,5/ Hollowtech II
  • Ligne de chaîne Boost
Dérailleur avant
Shimano XTR Di2
  • FD-M9070
Chaîne
Shimano CN-HG901
Dérailleur arrière
Shimano XTR Di2 Shadow+
  • RD-M9050-DGS
  • 11 vitesses
  • Fixation Direct Mount
  • Capacité totale: 35 Dents
Cassette
Shimano XTR
  • CS-M9001
  • 11 vitesses
  • Pignons: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40 dents
Développement
Zoom 29": 1.50 - 7.56 m, 2*11
Développement
Zoom 27.5": 1.42 - 7.17 m, 2*11

Roues

Paire de roues
DT Swiss XR 1501 Spline One
Pneus
Schwalbe Rocket Ron Evolution
  • Taille des pneus: 57-584 | 622
  • Pliables
  • PaceStar Compound
  • Snake-Skin
  • Tubeless Easy

Poste de pilotage

Cintre
Syntace Vector Carbon High10
  • Largeur: 760mm
  • Backsweep: 12°
  • Rise: 10mm
  • Serrage: 31.8mm
Potence
Syntace Force 109
  • Serrage Guidon: 31,8mm
  • Angle: 6°
Selle
Ergon SM30 Pro
Tige de Selle
Syntace P6 Carbon HiFlex
  • Longueur: 400mm
  • Diamètre: 30,9mm
  • Profondeur d'insertion min. 90mm
Levier de commande
Shimano XTR Di2
  • SW-M9050
Levier de frein
Shimano XTR
  • BL-M9000
  • 2 doigts

Données

Poids
10.9kg
Taille
27.5": 16" | 29": 18", 20", 22"
Couleur (s)
Stealth Black
Poid en charge max.
115kg
  • Vélo plus cycliste, vêtements et bagages
 

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (") 16 18 20 22 Type de mesure
Taille de roue (") 27.5 29 29 29  
Hauteur tube de selle A1 588 614 626 646 nominal
Hauteur tube de selle A2 430 455 500 530 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Longueur tube horizontal B 540 559 581 602  
Longueur tube horizontal C 569 585 610 630 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 68.5 68.5 68.5 68.5  
Angle tube de selle (°) E 74.5 74.5 74.5 74.5 réel jusqu'au HT
Empattement F 1116 1152 1173 1194  
Longueur tube des bases G 430 445 445 445  
Longueur tube de direction H 100 100 110 130  
Abaissement axe pédalier I 18 35 35 35 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 331 333 333 333 Distance au sol
Courbure du cintre L 44 51 51 51  
Diamètre de la roue N 349 368 368 368 Pneus compris
Hauteur cadre O 757 768 767 766 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 508 521 521 521 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 687 709 730 751  
Reach R 422 433 450 463 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 569 596 605 624 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.35 1.38 1.34 1.35 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   30.9 30.9 30.9 30.9  
Longueur potence   60 80 80 90 Centre-Centre
Angle potence (°)   5.0 5 5 5  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   5 + 5 + 5 + 5 + 10 + 10  
Largeur cintre   760 760 760 760  
Longueur manivelle   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP