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Jura Carbon ES

Jura Carbon ES, Carbon Red
Carbon Red
Jura Carbon ES, Carbon Red
Carbon Red
Gewicht 11,8 kg
Frame Carbon SL HMF
Maten  27,5": 16" | 29": 18", 20", 22"
Kleur(en) Carbon Red

Prijzen

Adviesprijs
4 379,00 €

De perfecte marathon- en trailmachine.

Prototypes en nulseries moesten zich eerst bewijzen tijdens wedstrijden, maar nu staat de gloednieuwe Jura Carbon ES ook klaar voor uw sportieve topprestaties. Met het lichte en tegelijkertijd stijve carbonchassis, een complete Shimano Deore XT 2x11-speed-aandrijflijn en andere uitstekende componenten. Met aan de framemaat aangepaste 27,5"- of 29"-wielen. 100% geschikt voor wedstrijden en snelle trailritten.

  • Carbonfiets met carbonachterbouw met 4 scharnierpunten en superieure marathongeometrie
  • Goed aansprekend Fox Float Performance Elite-chassis (120/120 mm)
  • Hoogwaardige DT Swiss-wielen met pijlsnelle Schwalbe Rocket Ron-banden
  • Complete Shimano Deore XT 2x11-speed-groep
  • Hoogwaardige Syntace-cockpit inclusief carbonzadelpen

Technologie

Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL HMF
  • As: QR12x148
  • Rem: schijfrem (post mount) 180
  • Trapas: PressFit 89.5
  • Voorderailleurbevestiging: direct mount (high)
  • Kabellegging: intern
Voorvork
Fox 32 Float Performance Elite
  • Veerweg: 120 mm
  • Luchtvering
  • Remote lockout
  • Taps toelopende stuurbuis 1 1/8" - 1 1/2"
  • As: QR15x110
  • Rem: schijfrem (post mount) 160
Balhoofd
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Bovenste lagercup: ZS44/28.6
  • Onderste lagercup: ZS55/40
Schokdemper
Fox Float DPS Performance Elite
  • Veerweg: 120 mm
  • Luchtvering
  • Remote lockout
  • Inbouwlengte: 190 mm
  • Schokdemperslag: 51 mm
  • Inbouwbreedte: 22,2x8 mm
Remmen
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Hydraulische schijfrem
  • Remschijf: SM-RT70
  • Diameter remschijf: 180/180 mm
  • Centerlock

Aandrijflijn

Crankstel
Shimano Deore XT
  • FC-M8000-B, 36-26 tanden
  • Trapas: PressFit 89.5 / Hollowtech II
  • Boost-kettinglijn
Voorderailleur
Shimano Deore XT
  • FD-M8020-D6
  • Side-Swing
Ketting
Shimano CN-HG701
Achterderailleur
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct mount
  • Totale capaciteit: 39 tanden
Cassette
Shimano Deore XT
  • CS-M8000, 11-speed
  • Verdeling: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40 tanden
Verzet
Zoom 29": 1.50 - 7.56 m, 2*11
Verzet
Zoom 27.5": 1.42 - 7.17 m, 2*11

Wielen

Systeemwielen
DT Swiss M 1700 Spline Two
Banden
Schwalbe Rocket Ron Evolution
  • Bandenmaat: 57-584 | 622
  • Opvouwbaar
  • PaceStar Compound
  • SnakeSkin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Stuur
Syntace Vector Carbon High10
  • Breedte: 760 mm
  • Backsweep: 12°
  • Rise: 10 mm
  • Klem: 31,8 mm
Stuurpen
Syntace Force 109
  • Stuurklem: 31,8 mm
  • Hoek: 6°
Zadel
Oxygen Spark
Zadelpen
Syntace P6 Carbon HiFlex
  • Lengte: 400 mm
  • Diameter: 30,9 mm
  • Insteekdiepte min. 90 mm
Versnellingshendel
Shimano Deore XT
  • SL-M8000
Remhendel
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2 vingers

Gegevens

Gewicht
11,8 kg
Maten
27,5": 16" | 29": 18", 20", 22"
Kleur(en)
Carbon Red
Toegest. totaalgewicht
115 kg
  • Fiets incl. berijder, kleding en bagage
 

Testrapporten

Logo Die Vielseitigkeit in Person

Die Vielseitigkeit in Person

03/2017

Das Jura Carbon ES ist ein vielseitiges Touren-Fully für die Langdistanz. Ein charmantes Bike, das nicht ins Extreme geht.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (") 16 18 20 22 Meetmethode
Wielmaat (") 27.5 29 29 29  
Zitbuislengte A1 588 614 626 646 Nominaal
Zitbuislengte A2 430 455 500 530 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Bovenbuislengte B 540 559 581 602  
Bovenbuis horizontaal C 569 585 610 630 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 68.5 68.5 68.5 68.5  
Zitbuishoek (°) E 74.5 74.5 74.5 74.5 Effectief, tot bovenkant bovenbuis
Wielbasis F 1116 1152 1173 1194  
Lengte van de liggende achtervork G 430 445 445 445  
Lengte van de balhoofdbuis H 100 100 110 130  
Trapasverlaging I 18 35 35 35 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 331 333 333 333 Afstand tot grond
Vorksprong L 44 51 51 51  
Wieldiameter N 349 368 368 368 Incl. banden
Standoverhoogte O 757 768 767 766 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 508 521 521 521 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 687 709 730 751  
Reach R 422 433 450 463 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 569 596 605 624 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.35 1.38 1.34 1.35 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   30.9 30.9 30.9 30.9  
Stuurpenlengte   60 80 80 90 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   5.0 5 5 5  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   5 + 5 + 5 + 5 + 10 + 10  
Stuurbreedte   760 760 760 760  
Cranklengte   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP