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Sonora ES Di2 1*11

Sonora ES Di2 1*11, Photo: Sonora ES Di2 2*11
Photo: Sonora ES Di2 2*11
Sonora ES Di2 1*11, Phota: Sonora ES Di2 2*11
Phota: Sonora ES Di2 2*11
Sonora ES Di2 1*11, Photo: Sonora ES Di2 2*11
Photo: Sonora ES Di2 2*11
Peso 10.2kg
Taglie  27.5": 16" | 29": 18", 20"
Telaio Carbon SL HMF
Colore(i) Team Black

Prezzi

Prezzi
Su richiesta

This Is What You Get …

... when STEVENS designs a racing machine for ambitious marathon riders on big 29" wheels: A top of the line carbon monocoque frame. Partnered with components that easily take the pounding of a full racing season - from Shimano's Deore XT Di2 drivetrain and the new super-light Fox Step Cast suspension fork to the stylish DT Swiss wheelset. Long story short: It's the Sonora ES.

  • Fast carbon hardtail with first-class handling
  • Lightweight Fox 32 Float Step Cast suspension fork w/ lockout remote control
  • Electronic Shimano Deore XT Di2 1x11-speed gears w/ Synchro Shift
  • DT Swiss M 1900 Spline wheels w/ boost axle standard
  • Overall weight suitable for marathon racing: only 10.2kg (22.5lbs)

Technology

Di2-Schaltung (MTB)

Systemlaufräder

Keine Schaltung beherrscht blitzschnelle Gangwechsel so zuverlässig und akkurat wie die elektronisch angesteuerten Shimano Di2-Optionen der Shimano XTR- und XT-Gruppe. Von der Feinjustierung bis hin zur gewünschten Schaltgeschwindigkeit werden sämtliche Einstellungen am Lenker-Display vorgenommen – bei der Shimano Deore XT sogar per Smartphone-App und Bluetooth-Funkübertragung.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Double Chamber Technology

In order to better handle the applied loads, frame main tubes and fork legs are devided into two chambers by an inner reinforcement rib. Riders of the top road bike model Ventoux and carbon MTB hardtail Sonora will benefit from this feature.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Step-Cast-Federgabel

Systemlaufräder

Mit dieser Technologie geht unser Fahrwerkspartner Fox noch näher ans (Gewichts-)Limit: Oben stehen die Step-Cast-Gabelbeine noch enger zusammen, unten schafft eine Aussparung Platz für Bremsscheibe und Speichen. Das ergibt die leichteste Race-Federgabel mit Steifigkeit und Lenkpräzision auf Weltcup-Sieger-Niveau.

Specifiche

  • einfach
  • erweitert

Telaio

Telaio
Carbon SL HMF
  • Double Chamber Technology
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 160
  • BB: Pressfit 92
  • Cable routing: intern
Forcella Frontale
Fox 32 Float SC Performance
  • Step Cast technology
  • Travel: 100mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Serie Sterzo
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Freni
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT81
  • Rotor size: 180/160mm
  • Center-Lock
  • 2 finger

Trasmissione

Pedivella
Shimano Deore XT
  • FC-M8000, 32 T
  • BB type: Pressfit 92 / Hollowtech II
  • Boost chain line
Deragliatore f
-
Catena
Shimano CN-HG701
Deragliatore r
Shimano Deore XT Di2 Shadow+
  • RD-M8050-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 35 T
Cassetta
Shimano Deore XT
  • CS-M8000
  • 11-speed
  • Combination: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46 T

Set Ruote

System wheelset
DT Swiss M 1900 Spline
Copertoni
Schwalbe Rocket Ron Evolution
  • Tire size: 57-584 | 622
  • Foldable
  • PaceStar compound
  • Snake-Skin
  • Tubeless Easy

Postazione di guida

Manubrio
Oxygen Scorpo
  • Width: 700mm
  • Backsweep: 11°
  • Rise: 20mm
  • Clamp: 31.8mm
Attacco
Oxygen Scorpo MTB
  • Handlebar clamp: 31.8mm
  • Angle: 6°
Sella
Oxygen Spark
Reggisella
Oxygen Scorpo MTB
  • Length: 380mm
  • Diameter: 27.2mm
  • Insertion depth min. 100mm
Shiftlever
Shimano Deore XT Di2
  • SW-M8050
Leva del freno
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2 finger

Dati

Peso
10.2kg
Taglie
27.5": 16" | 29": 18", 20"
Colore(i)
Team Black
Laden weight
115kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Geometria

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Altezza Telaio (") 16 18 20 Metodo di misura
Wheelsize (") 27.5 29 29  
Lunghezza tubo sella A1 605 627 642 nominale
Lunghezza tubo sella A2 376 427 478 dal mov.centrale a fine tubo sella
Lunghezza tubo sella A3 341 388 440 dal mov.centrale al tubo orizzontale
Lunghezza top tube B 584 584 598  
Top tube orizzontale C 595 600 620 dal centro tubo sterzo al centro tubo sella
Angolo seriesterzo (°) D 69 70 70  
Inclinazione tubo sella (°) E 74.5 74.5 74.5  
Ruota ferma F 1106 1108 1123  
Lunghezza batti catena G 425 435 435  
Lunghezza seriesterzo H 95 95 110  
Inclinazione movimento centrale I 53 70 70 distanza dal mov.centrale al livello centro mozzi
Altezza movimento centrale K 301 301 301 distanza dal terreno
Inclinazione forcella L 44 43 43  
Inclinazione M 254 227 193 distanza del livello tubo orizzontale (fronte - retro)
Raggio ruota N 354 371 371 incl. Copertura
Altezza regolabile O 714 755 787 dal top del tubo orizzontale al terreno*
Altezza gambo forcella P 490 490 490 incl. Base tappo dello sterzo
Distanziale per movimento centrale - ruota anteriore Q 686 676 697  
Portata R 433 432 448 dal centro mov.centrale al centro serie sterzo, in orizzontale
Stack S 583 605 619 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.35 1.4 1.38 ratio stack to reach
Diametro reggisella   27.2 27.2 27.2  
Lunghezza attacco   60 75 90 centro-centro
Angolo attacco (°)   6 6 6  
Diamentro manubrio   31.8 31.8 31.8  
Set Spaziatori   8.3 + 5 + 5 + 5 + 5  
Larghezza manubrio   760 760 760  
Lunghezza pedivella   170 175 175  
    16 18 20  

* Valore misurato di 1/3 staccato dal reggisella

// NEVER STOP