Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
Navigation

E-Scope+

Peso 19.1kg
Taglie  16", 18", 20", 22"
Telaio Aluminium 6061 DB
Colore(i) Stone Black

Prezzi

Prezzo consigliato pubblico
4 069,00 €

27.5 pollici PLUS Piacere di guida con dinamica dotazione Shimano.

La nuova STEVENS-Hardtail si avvantaggia inoltre del nuovo motore Steps E800 e della coppia da 70Nm. Grazie ai componenti di qualità – dal cambio Shimano Deore XT alla forcella a molla Rock-Shox con asse di collegamento e sterzo conico – il peso si mantiene sotto i 20Kg. E se il terreno diventa tecnico i voluminosi pneumatici chiodati da 2.8 pollici aiutano a superare ogni ostacolo.

  • E-Hardtail con nuovo design e geometria rinforzata
  • Sistema Shimano Steps forte con momento torcente70 Nm e batteria ricaricabile 504 Wh
  • Sospensioni forcella RockShox Reba 120mm reattive con asse del mozzo piena
  • Penumatici Schwalbe Nobby Nic in più formati per diverse piste
  • Deragliatore posteriore Shimano Deore XT Shadow+ a 10 rapporti

Tecnologia

Shimano STEPS E8000-Antrieb

Systemlaufräder

Mit bis zu 70 Newtonmeter Drehmoment und 250 Watt Dauerleistung schiebt der Shimano-Antrieb an – und lässt blitzschnell locker, wenn der Fahrer seine Pedalkraft zurücknimmt. Dies und die besonders schlanke Bauweise (Q-Faktor: 177mm und dennoch minimale Kettenstrebenlänge), mit der sich der Motor besonders elegant in den Rahmen integrieren lässt, machen den Shimano STEPS E8000 zur idealen Kraftquelle für Fullys mit E-Antrieb.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

500-Wh-Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Anodized Frames (Anodized finish)

In an electrically charged dipping bath high-quality aluminium frames are covered with a hard, smooth, even surface that looks especially classy in STEVENS Anodized Black. Therefore neither a paintjob nor powder coating is necessary - saving about 200 grams of frame weight.

Specifiche

  • einfach
  • erweitert

Telaio

Telaio
Aluminium 6061 DB
  • Asse: QR12x148
  • Freno: Postmount disc160
  • Movimento centrale: Shimano Step
  • Percorso cavo: interno (cambio)/esterno (freno)
Forcella Frontale
RockShox Reba RL Air
  • Corsa della sospensione: 120mm
  • Chiusura a distanza
  • Manubrio affusolato 1 1/8" – 1 ½"
  • Asse QR15x110
  • freno: disco postmount 160
Serie Sterzo
STEVENS MTB Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Cuscinetti e pistoni anteriori: IS42/28.6
  • Cuscinetti e pistoni inferiori: IS52/40
Freni
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Freni a disco idraulico
  • Girante: SM-RT64
  • Misura del girante: 180/180mm
  • Center-Lock
  • 2 finger

Trasmissione

Motore
Shimano DU-E8000
  • Potenza continua stimata: 250W
  • Massima Torsione: 70Nm
Accumulatore
Shimano BT-E8010
  • Capacità: 504Wh/14Ah
  • Voltaggio: 36V
  • Technologia: Li-Ion
Stacco
25km/h
Portata
shimano-steps.com
Numero marce
3 marce con livelli di supporto fino al 300%, con pedalata assistita
Pedivella
Shimano FC-E8000
  • Numero denti: 15
  • Movimento centrale: Bosch/ISIS
  • catena di sostegno
  • corpicatena
Catena
Shimano CN-HG701
Deragliatore r
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11 velocità
  • Montaggio diretto
  • Capacità totale: 39 denti
Cassetta
Shimano Deore XT
  • CS-M8000
  • 11-Velocità
  • Combinazione: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 T
Pedali
MTB Alu Flatpedal

Set Ruote

Mozzo
Shimano Deore XT
  • HB-M8010 | FH-M8010
Cercione
Sun Ringlé Duroc TR40
Copertoni
Schwalbe Nobby Nic Performance
  • Misura Pneumatici: 70-584
  • Dual compound
  • Lite-Skin

Postazione di guida

Manubrio
Oxygen E-Scorpo
  • Larghezza: 740mm
  • Curva manubrio: 9°
  • Pendenza: 25mm
  • Morsetto: 31.8mm
Attacco
Oxygen E-Scorpo
  • Morsetti manubrio: 31.8mm
  • Angolo: 6°
Sella
Oxygen Havoc
Reggisella
Oxygen E-Scorpo
  • Lunghezza: 380 mm
  • Diametro: 31.6 mm
  • Profondità inserimento min 100 mm
Leva del cambio
Shimano Deore XT
  • SL-M8000
Leva del freno
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2 finger
HMI display
Shimano SC-E8000

Dati

Peso
19.1kg
Taglie
16", 18", 20", 22"
Colore(i)
Stone Black
Carico
140kg
  • Bicicletta incluso ciclista, vestiario e bagaglio
 

Risultati Test

Logo Flink und ausdauernd

Flink und ausdauernd

02/2017

Die sportliche Gangart liegt dem E-Scope im Blut, aber der hohe Fahrkomfort empfiehlt es auch für gemütlichere Touren. Der Motor wirkt sehr dynamisch, und die gute Akku-Reichweite macht auch längere Ausfahrten möglich.
Logo Für das Plus an Fahrspaß

Für das Plus an Fahrspaß

11/2016

Conclusion: Consistent and reasonable (…) STEVENS enters the race with the new Shimano E8000 motor, which is a great fit for this all-purpose bike.

Geometria

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Altezza Telaio (") 16 18 20 22 Metodo di misura
Lunghezza tubo sella A1 635 645 655 673 nominale
Lunghezza tubo sella A2 406 457 508 559 dal mov.centrale a fine tubo sella
Lunghezza tubo sella A3 361 413 463 514 dal mov.centrale al tubo orizzontale
Lunghezza top tube B 561 574 592 612  
Top tube orizzontale C 569 589 609 629 dal centro tubo sterzo al centro tubo sella
Angolo seriesterzo (°) D 68.5 68.5 68.5 69  
Inclinazione tubo sella (°) E 74.5 74.5 74.5 74  
Ruota ferma F 1099 1126 1142 1152  
Lunghezza batti catena G 435 435 435 435  
Lunghezza seriesterzo H 110 120 130 145  
Inclinazione movimento centrale I 55 55 55 55 distanza dal mov.centrale al livello centro mozzi*
Altezza movimento centrale K 307 307 307 307 distanza dal terreno*
Inclinazione forcella L 46 46 46 46  
Inclinazione M 260 220 180 148 distanza del livello tubo orizzontale (fronte - retro)
Raggio ruota N 362 362 362 362 incl. Copertura
Altezza regolabile O 745 782 819 857 dal top del tubo orizzontale al terreno**
Altezza gambo forcella P 507 507 507 507 incl. Base tappo dello sterzo*
Distanziale per movimento centrale - ruota anteriore Q 670 691 712 722  
Reach R 399 417 434 443 Dall'albero delle pedivelle al centro serie sterzo, in orizzontale
Stack S 612 622 631 647 Dall'albero delle pedivelle al centro serie sterzo, in verticale
Stack/Reach (1:x)   1.53 1.49 1.45 1.46 Rapporto catasta da raggiungere
Diametro reggisella   31.6 31.6 31.6 31.6  
Lunghezza attacco   60 70 80 90 centro-centro
Angolo attacco (°)   6 6 6 6  
Diamentro manubrio   31.8 31.8 31.8 31.8  
Set Spaziatori   5 + 5 + 5 + 5 + 5  
Larghezza manubrio   740 740 740 740  
Lunghezza pedivella   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* Valori misurati con ciclista a bordo forcella frontalle/ammortizzatore posteriore leggermente compresso (posizione di guida regolare)

** Valore misurato di 1/3 staccato dal reggisella, in caso di ammortizzatore bloccato

// NEVER STOP