Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
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Aspin Disc

Vægt 8.6kg
Størrelser  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62cm
Ramme Aluminium SL 7005 TB
Farve(r) Anodized Black

Priser

Pris
På forespørgsel

Aluminium Disc Racer til enhver situation.

Når det handler om 100 % perfprmance i enhver situation, så er denne aluminium racer overlegen. Stel, carbongaffel og ekstra brede Continental hjul er klar til den mest kraftfulde acceleration og den hårdeste opbremsning. Førsteklasses udstyr sørger for mange års køreglæde og funktionalitet. Og nu bestemmer du, om en hurtig søndagsudflugt med vennerne er nok, eller om der skal en etapetur i Alperne til for at teste de hydrauliske skivebremsere.

  • Let stel af triple butted alu 7005
  • Let fuldcarbon-gaffel med Tapered Steerer
  • Komplet Shimano Ultegra 2x11-gearsystem med Flatmount-skivebremser
  • Fulcrum Disc-hjulsæt med Ekstra breden Continental Grand Prix-dæk
  • Stivhed og komfort takket være koniske sidderør

Teknologi

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

QR12-Steckachse

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Hydraulische Scheibenbremsen – Rennrad

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Arcalis, Aspin, Comet oder Ventoux DISC schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Der neue Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern nennt sich übrigens Flatmount. Mit ihm lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Anodized Frames (Anodized finish)

In an electrically charged dipping bath high-quality aluminium frames are covered with a hard, smooth, even surface that looks especially classy in STEVENS Anodized Black. Therefore neither a paintjob nor powder coating is necessary - saving about 200 grams of frame weight.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Aluminium SL 7005 TB
  • Aksel: QR12x142
  • Bremse: Flatmount-Disc
  • Krankleje: Pressfit 86.5
  • Forskifter: bolt
  • Kabellægning: intern
Forgaffel
STEVENS Full Carbon SL
  • Konisk gaffelskaft 1 1/8" - 1 1/2"
  • Aksel: QR12x100
  • Bremse: Flatmount-Disc
Headset
STEVENS Race Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Øverste kop: IS42/28.6
  • Nederste kop: IS52/40
Bremser
Shimano BR-RS805
  • Hydraulisk skivebremse
  • Flatmount-standard
  • Skive: SM-RT64
  • Diameter: 160/160mm
  • Center-Lock

Drivetrain

Kranksæt
Shimano Ultegra
  • FC-6800, 50-34Z.
  • Krankleje: Pressfit 86.5 / Hollowtech II
Forskifter
Shimano Ultegra
  • FD-6800-BL
Kæde
Shimano CN-HG701
Bagskifter
Shimano Ultegra
  • RD-6800-GS
  • 11-speed
  • Maxkapacitet: 37 tænder
Kassette
Shimano Ultegra
  • CS-6800
  • 11-speed
  • Kombination: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 tænder
Krumtapeffekt
Zoom 2.26 - 9.68 m, 2*11

Hjulsæt

System hjulsæt
Fulcrum Racing Pro DB AFS
Dæk
Continental Grand Prix
  • Hjulstørrelse: 28-622
  • Sammenfoldelig
  • Black-Chili compound
  • PolyX breaker

Cockpit

Styr
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130mm
  • Reach: 80mm
  • Klemme: 31.8mm
Frempind
Oxygen Scorpo
  • Styrklemme: 31.8mm
  • Vinkel: -6°
Sadel
Oxygen Cyrius
Sadelpind
Oxygen Scorpo
  • Længe: 320mm
  • Diameter: 27.2mm
  • Indsætningsdybde min. 80mm
Skiftegreb
Shimano ST-RS685

Data

Vægt
8.6kg
Størrelser
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62cm
Farve(r)
Anodized Black
Till. totalvægt
115kg
  • Cykel inklusiv rytter, tøj og bagage
 

Test rapporter

Logo Perfektes Allroad-Rennrad zum fairen Preis

Perfektes Allroad-Rennrad zum fairen Preis

03/2017

Man sitzt sportlich, man rollt sicher und schnell, der alu-Rahmen und die Laufräder sind leicht, dazu gibt es eine Ultegra-Gruppe. Für Pendler und abenteuerlustige Tourer ist das Stevens ein heißer Tipp.
Logo Touren-Rennrad

Touren-Rennrad

03/2017

Fahrstabiler Langstreckentourer mit standfesten Bremsen und komfortabler Ausstattung.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Målemetode
Saddelrørslængde A1 549 564 571 583 607 627 647 Nominel
Saddelrørslængde A2 500 520 540 550 580 600 620 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 461 481 504 510 540 560 580 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 504 524 533 548 561 569 579  
Overrør vandret C 516 537 544 560 572 580 590 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 71.5 72.5 73 73.5 73.5 73.5 73.5  
Saddelrørsvinkel (°) E 74.5 74 74 74 74 74 74  
Hjulafstand F 974 981 984 996 1008 1015 1026  
Kædestiverlængde G 410 410 410 410 410 410 410  
Kronrørslængde H 130 140 145 155 180 200 220  
Krankforsænkning I 70 70 70 70 70 70 70 Afstand til navhøjde
Krankhøjde K 265 265 265 265 265 265 265 Afbstand til jorden
Gaffelfrembøjning L 45 45 45 45 45 45 45  
Slope M 64 59 47 49 44 44 44 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 335 335 335 335 335 335 335 Med dæk
Overrørshøjde O 716 751 766 776 803 823 842 Overkant overrør til jorden*
Gaffelhøjde P 371 371 371 371 371 371 371 Inkl. bundkoppen
Afstand forhjul-krank Q 575 583 584 596 608 616 626  
Reach R 369 382 387 400 404 407 412 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 529 542 549 559 584 603 622 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.43 1.42 1.42 1.40 1.45 1.48 1.51 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Frempindslængde   80 90 100 100 110 120 120 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   -6 -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   23.2 + 10 + 5 + 5  
Styrbredde   400 400 420 420 420 440 440 Racerstyr midte-midte
Pedalarmslængde   170 170 172.5 172.5 175 175 175  
    50 52 54 56 58 60 62  

* 1/3 væk fra saddelrøret

// NEVER STOP