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Aspin Disc

Gewicht 8,6 kg
Maten  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Frame Aluminium SL 7005 TB
Kleur(en) Anodized Black

Prijzen

Prijs
Op aanvraag

De aluminium racefiets met schijfremmen voor elke situatie.

In elke situatie waarin het om 100% performance gaat, is deze aluminium racefiets superieur. Het frame, de robuuste carbonvoorvork en de extra brede Continental-banden zijn perfect voorbereid op de krachtigste acceleraties en de meest radicale remingrepen. De hoogwaardige standaardafmontage is gericht op vele jaren fietsplezier en functionaliteit. U hoeft alleen nog maar te bepalen of u genoeg hebt aan een snelle zondagsrit met vrienden of dat u toch liever meerdere etappes over bergpassen in de Alpen fietst om de hydraulische schijfremmen uitgebreid te testen.

  • Licht frame van triple butted aluminium 7005
  • Lichte carbonvoorvork met taps toelopende stuurbuis
  • Complete Shimano Ultegra 2x11-speed-groep met schijfremmen (flat mount)
  • Fulcrum Disc-wielset met extra brede Grand Prix-banden van Continental
  • Stijfheid en comfort dankzij de taps toelopende zitbuis en de PressFit-trapas

Technologie

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

QR12-Steckachse

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Hydraulische Scheibenbremsen – Rennrad

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Arcalis, Aspin, Comet oder Ventoux DISC schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Der neue Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern nennt sich übrigens Flatmount. Mit ihm lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Anodized Frames (Anodized finish)

In an electrically charged dipping bath high-quality aluminium frames are covered with a hard, smooth, even surface that looks especially classy in STEVENS Anodized Black. Therefore neither a paintjob nor powder coating is necessary - saving about 200 grams of frame weight.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium SL 7005 TB
  • As: QR12x142
  • Rem: schijfrem (flat mount)
  • Trapas: PressFit 86.5
  • Voorderailleurbevestiging: klem
  • Kabellegging: intern
Voorvork
STEVENS Full Carbon SL
  • Taps toelopende stuurbuis 1 1/8" - 1 1/2"
  • As: QR12x100
  • Rem: schijfrem (flat mount)
Balhoofd
STEVENS Race Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Bovenste lagercup: IS42/28.6
  • Onderste lagercup: IS52/40
Remmen
Shimano BR-RS805
  • Hydraulische schijfrem
  • Flat-mountbevestiging
  • Remschijf: SM-RT64
  • Diameter remschijf: 160/160 mm
  • Centerlock

Aandrijflijn

Crankstel
Shimano Ultegra
  • FC-6800, 50-34 tanden
  • Trapas: PressFit 86.5 / Hollowtech II
Voorderailleur
Shimano Ultegra
  • FD-6800-BL
Ketting
Shimano CN-HG701
Achterderailleur
Shimano Ultegra
  • RD-6800-GS
  • 11-speed
  • Totale capaciteit: 37 tanden
Cassette
Shimano Ultegra
  • CS-6800
  • 11-speed
  • Verdeling: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 tanden
Verzet
Zoom 2.26 - 9.68 m, 2*11

Wielen

Systeemwielen
Fulcrum Racing Pro DB AFS
Banden
Continental Grand Prix
  • Bandenmaat: 28-622
  • Opvouwbaar
  • Black Chili Compound
  • PolyX Breaker

Cockpit

Stuur
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130 mm
  • Reach: 80 mm
  • Klem: 31,8 mm
Stuurpen
Oxygen Scorpo
  • Stuurklem: 31,8 mm
  • Hoek: -6°
Zadel
Oxygen Cyrius
Zadelpen
Oxygen Scorpo
  • Lengte: 320 mm
  • Diameter: 27,2 mm
  • Insteekdiepte min. 80 mm
Versnellings-/remhendel
Shimano ST-RS685

Gegevens

Gewicht
8,6 kg
Maten
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Kleur(en)
Anodized Black
Toegest. totaalgewicht
115 kg
  • Fiets incl. berijder, kleding en bagage
 

Testrapporten

Logo Perfektes Allroad-Rennrad zum fairen Preis

Perfektes Allroad-Rennrad zum fairen Preis

03/2017

Man sitzt sportlich, man rollt sicher und schnell, der alu-Rahmen und die Laufräder sind leicht, dazu gibt es eine Ultegra-Gruppe. Für Pendler und abenteuerlustige Tourer ist das Stevens ein heißer Tipp.
Logo Touren-Rennrad

Touren-Rennrad

03/2017

Fahrstabiler Langstreckentourer mit standfesten Bremsen und komfortabler Ausstattung.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Meetmethode
Zitbuislengte A1 549 564 571 583 607 627 647 Nominaal
Zitbuislengte A2 500 520 540 550 580 600 620 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 461 481 504 510 540 560 580 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 504 524 533 548 561 569 579  
Bovenbuis horizontaal C 516 537 544 560 572 580 590 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 71.5 72.5 73 73.5 73.5 73.5 73.5  
Zitbuishoek (°) E 74.5 74 74 74 74 74 74  
Wielbasis F 974 981 984 996 1008 1015 1026  
Lengte van de liggende achtervork G 410 410 410 410 410 410 410  
Lengte van de balhoofdbuis H 130 140 145 155 180 200 220  
Trapasverlaging I 70 70 70 70 70 70 70 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 265 265 265 265 265 265 265 Afstand tot grond
Vorksprong L 45 45 45 45 45 45 45  
Sloping M 64 59 47 49 44 44 44 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 335 335 335 335 335 335 335 Incl. banden
Standoverhoogte O 716 751 766 776 803 823 842 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 371 371 371 371 371 371 371 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 575 583 584 596 608 616 626  
Reach R 369 382 387 400 404 407 412 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 529 542 549 559 584 603 622 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.43 1.42 1.42 1.40 1.45 1.48 1.51 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Stuurpenlengte   80 90 100 100 110 120 120 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   -6 -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   23.2 + 10 + 5 + 5  
Stuurbreedte   400 400 420 420 420 440 440 Racestuur hart op hart
Cranklengte   170 170 172.5 172.5 175 175 175  
    50 52 54 56 58 60 62  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP