Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
Navigation

Sonora SL Di2

Poids 8.9kg
Taille  27.5": 16" | 29": 18", 20", 22"
Cadre Carbone SL HMF
Couleur (s) Team Carbon

Prix

Prix public conseillé
6 499,00 €

Désolés, on ne fait pas mieux.

Le Sonora SL Di2 réunit tout notre savoir-faire et les retours de nos clients cyclistes. C'est pourquoi les bases de chaine aussi rigides, et qu'en même temps la position assise est verticale. C'est aussi pourquoi le cadre pèse moins d'un kg. Et c'est pourquoi aucun composant n'est plus adapté que le groupe Shimano électronique XTR Di2 et que la fourche suspendue Fox Step Cast ultra-légère.

  • Hardtail en cardon hyper-rigide mais très confortable- Poids du cadre inférieur à 1000 grammes !
  • Fourche Fox 32 Factory Step-Cast, ultralégère, prête pour les courses de la coupe du monde
  • Intégration maximale des composantes, jusqu'au changement de vitesse électronique (XTR!)
  • Roues légères mais rigides grâce aux axes de roues Boost
  • Version 16" avec roues 27.5"agiles

Technologie

Di2-Schaltung (MTB)

Systemlaufräder

Keine Schaltung beherrscht blitzschnelle Gangwechsel so zuverlässig und akkurat wie die elektronisch angesteuerten Shimano Di2-Optionen der Shimano XTR- und XT-Gruppe. Von der Feinjustierung bis hin zur gewünschten Schaltgeschwindigkeit werden sämtliche Einstellungen am Lenker-Display vorgenommen – bei der Shimano Deore XT sogar per Smartphone-App und Bluetooth-Funkübertragung.

Synchro-Shift (MTB)

Systemlaufräder

Selbst in extremsten Rennsituationen sind Di2-Schaltwerk und -Umwerfer in Sachen Präzision und Schnelligkeit nicht zu schlagen – und dank „Synchro-Shift“-Modus genügt dafür sogar nur ein Schalthebel, um eine frei programmierbare Abfolge vom kleinsten Klettergang bis Full-Speed mit „Kette rechts“ einzulegen. Bevor dabei der Umwerfer in Aktion tritt, ertönt stets ein Warnton, damit der Fahrer kurz Druck wegnehmen kann.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Double Chamber Technology

In order to better handle the applied loads, frame main tubes and fork legs are devided into two chambers by an inner reinforcement rib. Riders of the top road bike model Ventoux and carbon MTB hardtail Sonora will benefit from this feature.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Step-Cast-Federgabel

Systemlaufräder

Mit dieser Technologie geht unser Fahrwerkspartner Fox noch näher ans (Gewichts-)Limit: Oben stehen die Step-Cast-Gabelbeine noch enger zusammen, unten schafft eine Aussparung Platz für Bremsscheibe und Speichen. Das ergibt die leichteste Race-Federgabel mit Steifigkeit und Lenkpräzision auf Weltcup-Sieger-Niveau.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Carbone SL HMF
  • Double Chamber Technology
  • Axe: QR12x1348
  • Frein: postmount disc 160
  • Axe du pédalier: Pressfit 92
  • Fixation dérailleur avant: Direct Mount (haut)
  • Câbles: internes
Fourche
Fox 32 Float SC Factory
  • Technologie Step-Cast
  • Débattement: 100mm
  • Suspension pneumatique
  • Blocage: Remote Lockout
  • Revetement Kashima
  • Fourche conique 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axe: QR15x110
  • Freins: Postmount-Disc 160
Jeu de direction
Ritchey WCS Logic Zero, 1.5"
  • Fourche Conique 1 1/8" - 1 1/2"
  • Cuvette Supérieure: IS42/28.6
  • Cuvette Inférieure: IS52/40
Freins
Shimano XTR
  • BR-M9000
  • Frein à disquehydraulique
  • Disque: SM-RT81
  • Diamètre: 180/160mm
  • Center-Lock
  • 2 doigts

Transmission

Pédalier
Shimano XTR
  • FC-M9020-B, 36-26T
  • Axe de pédalier: Pressfit 92/ Hollowtech II
  • Ligne de chaîne Boost
Dérailleur avant
Shimano XTR Di2
  • FD-M9070
Chaîne
Shimano CN-HG901
Dérailleur arrière
Shimano XTR Di2 Shadow+
  • RD-M9050-DGS
  • 11 vitesses
  • Fixation Direct Mount
  • Capacité totale: 35 Dents
Cassette
Shimano XTR
  • CS-M9001
  • 11 vitesses
  • Pignons: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40 dents
Développement
Zoom 29": 1.49 - 7.49 m, 2*11
Développement
Zoom 27.5": 1.41 - 7.10 m, 2*11

Roues

Paire de roues
DT Swiss XR 1501 Spline One
Pneus
Schwalbe Rocket Ron Evolution|Thunder Burt Evolution
  • Taille des pneus: 54-584 | 622
  • Pliables
  • PaceStar Compound
  • Lite-Skin

Poste de pilotage

Cintre
Syntace Vector Carbon High10
  • Largeur: 760mm
  • Backsweep: 12°
  • Rise: 10mm
  • Serrage: 31.8mm
Potence
Syntace Force 109
  • Serrage Guidon: 31,8mm
  • Angle: 6°
Selle
Oxygen Neso
Tige de Selle
Oxygen Scorpo Carbon
  • Longueur: 400mm
  • Diamètre: 27,2mm
  • Profondeur d'insertion min. 100mm
Levier de commande
Shimano XTR Di2
  • SW-M9050
Levier de frein
Shimano XTR
  • BL-M9000
  • 2 doigts

Données

Poids
8.9kg
Taille
27.5": 16" | 29": 18", 20", 22"
Couleur (s)
Team Carbon
Poid en charge max.
115kg
  • Vélo plus cycliste, vêtements et bagages
 

Rapports d'essais

Logo „Super“ mit zweitbester Punktzahl 130,5

„Super“ mit zweitbester Punktzahl 130,5

12/2015

Sa conduite agile fait du Sonora un vélo de course hyperréactif.
Logo Mountainbike Testsieger

Mountainbike Testsieger

01/2015

Le Sonora ne se distingue peut etre pas dans une catégorie spécifique, mais il est littéralement le meilleur VTT de cours de ce test: ascétique, rapide, fait pour gagner.

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (") 16 18 20 22 Type de mesure
Taille de roue (") 27.5 29 29 29  
Hauteur tube de selle A1 605 627 642 652 nominal
Hauteur tube de selle A2 376 427 478 510 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 341 388 440 470 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 584 584 598 617  
Longueur tube horizontal C 595 600 620 640 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 69 70 70 70  
Angle tube de selle (°) E 74.5 74.5 74.5 74.5  
Empattement F 1106 1108 1123 1144  
Longueur tube des bases G 425 435 435 435  
Longueur tube de direction H 95 95 110 120  
Abaissement axe pédalier I 53 70 70 70 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 301 301 301 301 Distance au sol
Courbure du cintre L 44 43 43 43  
Slope M 254 227 193 171 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 354 371 371 371 Pneus compris
Hauteur cadre O 714 755 787 811 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 490 490 490 490 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 686 676 697 718  
Reach R 433 432 448 466 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 583 605 619 628 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.35 1.4 1.38 1.35 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   27.2 27.2 27.2 27.2  
Longueur potence   60 75 90 100 Centre-Centre
Angle potence (°)   6 6 6 6  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   8.3 + 5 + 5 + 5 + 5  
Largeur cintre   760 760 760 760  
Longueur manivelle   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP