Navigation

E-Agnello+

Hmotnost 21,2 kg
Velikost  16", 18", 20", 22"
Frame Aluminium 6061 DB
Barva Stone Black

Pricing

doporučené VK
3 659,– €

Bosch power and 27.5" Plus wheels is the formula for fun.

The STEVENS hardtail E-Agnello+ is supported by full 75Nm (55lb-ft) of torque. When the trail becomes tricky the Bosch Performance Line CX motor's ground clearance and 2.8" tires come in handy to clear any obstacle. Thanks to the high-quality components - from Shimano Deore XT shifters to the Fox suspension fork with thru-axle and tapered steerer - riding fun will last for a long time. Which is good because the E-Agnello is guaranteed to make you want to ride again and again.

  • Balanced e-hardtail w/ comfortable sitting position
  • Strong Bosch Performance Line CX system w/ 75 Nm torque and 500 Wh rechargeable battery
  • High-quality Fox 34 Float 120 mm suspension fork w/ thru-axle
  • Schwalbe Nobby Nic tires in 27.5+ format suitable for trails
  • Shimano Deore XT Shadow+ 11-speed rear derailleur plus disc brakes

Technology

500-Wh-Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Bosch Performance Line CX-Antrieb

Das muss man erlebt haben, wie dieser speziell für Gelände-Pedelecs konzipierte Motor schon bei nur 20 Kurbelumdrehungen/Minute bärenstarken Schub bringt. Mit maximal 75 Newtonmeter Drehmoment und bis zum 3-fachen der Fahrer-Power ist der CX von Bosch auf Trails aller Art ein guter und zuverlässiger Freund. An STEVENS Bikes – leicht gedreht – schön in den Rahmen integriert.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Vybavení

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061 DB
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal (shifting)/external (brake)
Přední vidlice
Fox 34 Float Rhythm
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • 2-position remote
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Hlavové složení
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Brzdy
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT64
  • Rotor size: 180/180 mm
  • Center-Lock

Pohon

Engine
Bosch Performance Line CX
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 75 Nm
Accumulator
Bosch PowerPack 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Breakaway at
25 km/h (15.5 mph)
Mileage
See BOSCH Range Assistant
No of notches
4 drive modes with support levels 50-300 % plus walk assistance
Kliky
Oxygen E-Scorpo
  • 16 T
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Boost chain line
  • Chainguard
Řetěz
Shimano CN-HG701
Přehazovačka
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Kazeta
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Combination: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46 T
Pedály
MTB Alu Flatpedal Reflex
Gear ratio
Zoom 2.16 - 8.25 m, 1*11

Kola

Nábojovy
Shimano Deore XT
  • HB-M8010 | FH-M8010
Ráfky
Sun Ringlé Duroc TR40
Pneumatiky
Schwalbe Nobby Nic Performance
  • Tire size: 70-584
  • Foldable
  • Addix compound

Cockpit

Řidítka
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 740 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Představec
Oxygen E-Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Sedlo
Oxygen Havoc
Sedlovka
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 400 mm
  • Diameter: 30.9 mm
  • Insertion depth min. 100 mm
Řazení
Shimano Deore XT
  • SL-M8000
Brzdové páky
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2 finger
Display
Bosch Intuvia

Data

Hmotnost
21,2 kg
Velikost
16", 18", 20", 22"
Barva
Stone Black
Laden weight
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Velikost rámu (") 16 18 20 22 Způsob měření
Délka sedlovky A1 635 645 655 673 nominální
Délka sedlovky A2 406 457 508 559 od středu šlapky k horní části sedlovky
Délka sedlovky A3 361 413 463 514 od středu šlapky k horní části horního rámu
Delka horního rámu B 561 574 592 612  
Horní rámová trubka C 569 589 609 629 do řezného bodu opěry sedadla
úhel řidítkové trubky (°) D 68.5 68.5 68.5 69  
úhel sedlovky (°) E 74.5 74.5 74.5 74  
Odstup mezi koly F 1141 1162 1183 1183  
Délka napnutí řetězu G 476 476 476 476  
Délka řidítkové trubky H 110 120 130 145  
Snížení pedálů I 55 55 55 55 vzdálenost náboje*
Výška pedálů K 307 307 307 307 vzdálenost od země*
Zahnutí vidlic L 46 46 46 46  
Nakloněný M 260 220 180 148 rozdíl stupně horního rámu v/h
Rádius pojezdového kola N 362 362 362 362 kolo s obručí
Výška nápravy O 745 782 819 857 od horního rámu k zemi**
Výška vidlic P 507 507 507 507 včetně řídicí sady*
Odstup mezi klikou pedálu a předním kolem Q 670 691 712 722  
Reach R 399 417 434 443 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 612 622 631 647 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.53 1.49 1.45 1.46 ratio stack to reach
Sedlovka Ø   30.9 30.9 30.9 30.9  
Délka přední části   60 70 80 90 střed-střed
úhel přední části (°)   6 6 6 6  
Upevnění řidítek   31.8 31.8 31.8 31.8  
Distanční podložka   5 + 5 + 5 + 5 + 5  
šířka řidítek   740 740 740 740  
Délka hřídele   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* S cyklistou na palubě a lehce napruženými pružinovým kabelem (Standardní poloha jízdy)

** 1/3 sedlovky odstranit, kolo nenapružovat

// NEVER STOP