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Whaka Carbon

Weight 13,5 kg
Sizes  16", 18", 20"
Frame Carbon SL HMF
Color(s) Turquoise

Pricing

Price
On Request

Carbon All Mountain With Fun Guarantee.

Carbon main frame, four-link aluminium rear triangle and Fox Float chassis. Shimano Deore XT/SLX 2x11-speed drivetrain and sturdy cockpit plus dropper post. Robust DT Swiss wheels and grippy Fat Albert 27.5" tires. Everything it takes for you having fun on both sides of the mountain - without braking the bank.

  • Carbon-Viergelenker mit Alu-Hinterbau und fähiger All-Mountain-Geometrie
  • Hochwertiges Fox Float Performance-Fahrwerk (150/140 mm)
  • DT Swiss-Laufräder mit souveräner Schwalbe Fat Albert-Bereifung
  • Präzise Shimano Deore XT/SLX 2x11fach-Schaltung
  • Spank-Cockpit plus Kind Shock CRUXi-Sattelstütze (125 mm)

Technology

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Chain guide interface

To prevent the light aluminium tubes of STEVENS fullies we use high-quality bolt-on protectors.

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Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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High-Modulus Carbon Fibres

For incredibly light frames and utmost stiffness.

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Di2-Akku-Box

Di2-Akku-Box

Noch bessere Integration der elektronischen Schaltkomponenten.

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube (MTB)

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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E-thru Rear Axle

Thru-axle standard from Shimano for mountain bike rear triangles.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Chain guide interface

To prevent the light aluminium chainstays of STEVENS fullies from scratching, we use high-quality bolt-on protectors. They also house a little, smart chain guide directly underneath - the Bionicon c.guide eco (available at your local bike dealer). The c.guide also provides a quiter drivetrain and keeps the chain securely on the chainrings.

Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

E-thru Rear Axle

This abbreviation stands for Shimano's thru-axle standard for MTB rear stays that integrates a thread into the dropout. On the majority of STEVENS mountain bikes a 12mm thru axle provides outstanding rear triangle stiffness and utmost precision in brake disc alignement to prevent annoying brake rub.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Equipment

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL HMF
  • Carbon-Hauptrahmen + Aluminium-Hinterbau
  • Achse: QR12x148
  • Bremse: Postmount-Disc 180
  • Tretlager: Pressfit 89,5
  • Umwerfer-Aufnahme: Direct Mount (high)
  • Zugverlegung: intern
Front fork
Fox 34 Float Performance
  • Federweg: 150 mm
  • Luftfederung
  • Konischer Gabelschaft 1 1/8" - 1 1/2"
  • Achse: QR15x110
  • Bremse: Postmount-Disc 160
Headset
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Obere Lagerschale: ZS44/28,6
  • Untere Lagerschale: ZS55/40
Shock absorber
Fox Float DPS Performance
  • Federweg: 140 mm
  • Luftfederung
  • Einbaulänge: 200 mm
  • Dämpferhub: 57 mm
  • Einbaubreite: 22,2x8 mm/31,75x8 mm
Brakes
Shimano BR-M615
  • Hydraulische Scheibenbremse
  • Scheibe: SM-RT66
  • Scheibendurchmesser: 203/180 mm
  • IS / 6-Loch

Drivetrain

Crankset
Shimano FC-MT700-B
  • 36-26 Z.
  • Tretlager: Pressfit 89,5 / Hollowtech II
  • Boost-Kettenlinie
Derailleur f
Shimano SLX
  • FD-M7020-D6
  • Side-Swing
Chain
Shimano CN-HG601
Derailleur r
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11fach
  • Direct Mount
  • Gesamtkapazität: 39 Zähne
Cassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11fach
  • Abstufung: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 Zähne
Gear ratio
Zoom 1.37 - 7.23 m, 2*11

Wheelset

System wheelset
DT Swiss Mountain Classic
Tires
Schwalbe Fat Albert Evolution F | R
  • Reifengröße: 60-584
  • Faltbar
  • Vorne: TrailStar Compound
  • Hinten: PaceStar Compound
  • SnakeSkin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Handlebar
Spank Oozy Trail
  • Breite: 760 mm
  • Kröpfung: 6°
  • Rise: 15 mm
  • Klemmung: 31,8 mm
Stem
Spank Oozy Trail
  • Lenkerklemmung: 31,8 mm
  • Winkel: 0°
Saddle
Oxygen Roccia
Seatpost
Kind Shock CRUXi
  • Absenkung: 125 mm
  • Remote Lockout
  • Länge: 467 mm
  • Durchmesser: 30,9 mm
Shiftlever
Shimano SLX
  • SL-M7000
Brakelever
Shimano BL-M615
  • 2-Finger

Data

Weight
13,5 kg
Sizes
16", 18", 20"
Color(s)
Turquoise
Laden weight
115 kg
  • Fahrrad inkl. Fahrer, Bekleidung und Gepäck
 

Geometry

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Frame height (") 16 18 20 Measuring mode
Seattube length A1 612 622 633 nominal
Seattube length A2 420 450 480 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 341 341 341 bottom bracket to top of top tube
Top tube length B 527 551 574  
Top tube horizontal C 575 603 629 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 66.5 66.5 66.5  
Seattube angle (°) E 75 75 75 effective, to top of HT
Wheelbase F 1145 1171 1196  
Chainstay length G 430 430 430  
Headtube length H 110 120 130  
Bottom bracket drop I 8 8 8 distance of bottom bracket to hub level
Bottom bracket height K 344 344 344 distance to ground
Fork rake L 42 42 42  
Slope M 250 261 269 top tube level distance front to rear
Wheel radius N 352 352 352 incl. tires
Standover height O 726 731 733 top of top tube to ground*
Fork build height P 542 542 542 incl. lower headset cups
Front wheel - bottom bracket Q 715 741 766  
Reach R 416 437 459 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 592 600 609 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.42 1.37 1.33 ratio stack to reach
Seatpost diameter   30.9 30.9 30.9  
Stem length   50 50 65 center-center
Stem angle (°)   0 0 0  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Handlebar width   760 760 760  
Cranklength   170 175 175  
    16 18 20  

* measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube

// NEVER STOP