Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
Navigation

Super Trofeo

Vægt 9.2kg
Størrelser  XS, S, M, L, XL
Ramme Carbon SL HMF
Farve(r) Carbon Team

Priser

Vejl. Udsalgspris
2 999.00 €

Made for Ironmen and Ironwomen.

When all is about getting to the finish line or to the transition zone the fastest way possible, literally everything on this bike has to be tailored to this task: Speed! That's why the Super Trofeo's even more aero shaped frame tubes so effortlessly cut the hostile wind. That's why those integrated brakes and high-profiled wheels let the wind pass so smoothly. That's why brake and shift cables are hidden within the frame. That's why Profile Design's cockpit puts the rider in the perfect aero position. And that's why Shimano's Ultegra 11 speed gruppo and your well-trained legs ensure you go even faster in every single gear.

  • DEN reviderede Aero-Wogerbike med komplet Shimano Ultegra udstyr
  • Ultrahurtig Oxygen-hjulsæt made by Citec
  • Integreret bremsesystem bag gaffelhoved og krankleje
  • Justerbar saddelstøtte med 74-78° siddevinkel
  • Aero-styr fra Profile Design med mange pasform-muligheder

Teknologi

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Wenn „Speed“ das vorrangige Ziel ist, kommt ein Rahmen auch mal in den Windkanal – und kommt letztendlich mit einigem Geschwindigkeits-Plus wieder zurück nach Hamburg. Davon profitieren die Fahrer unserer Aero-Renner: mit dem Arcalis auf der Straße und mit dem Super Trofeo in Zeitfahren und Triathlon-Wettkämpfen.

Aero Optimized Head Tube

To cheat the wind - triathletes' and time triallists' worst enemy - the STEVENS Super Trofeo's cockpit and fork are seamlessly integrated into the frame's front triangle. So riders and their "speed machine" slice the wind with almost no effort - no matter if in Roth, Frankfurt a.M. or in Hawaii ...

Aero-optimierte Bremsen

Zusammen mit den Spezialisten von TRP haben die STEVENS Ingenieure beim Zeitfahr-/Triathlon-Renner namens Super Trofeo oder beim modernen Langstreckenrenner Arcalis die Bremsanlage optimal vor dem Fahrtwind versteckt – vorne an der Gabelrückseite, hinten im Tretlagerbereich. Somit werden Sie auf dem Weg zur persönlichen Ironman-Bestzeit nur noch dann gebremst, wenn Sie es tatsächlich wollen.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Carbon SL HMF
  • Aksel: QR10x130
  • Bremse: Fælge (Direct Mount)
  • Krankleje: BSA 68mm
  • Forskifter: Anlöt
  • Kabellægning: intern
Forgaffel
STEVENS Full Carbon SL HMF
  • Konisk gaffelskaft 1 1/8" - 1 1/4"
  • Aksel: QR9x100
  • Bremse: Fælge, Direct Mount
Headset
STEVENS Race Taper 1 1/8" - 1 1/4"
  • Øverste kop: IS42/28.6
  • Nederste kop: IS47/33
Bremser
TRP TTV 06 | T741R
  • Fælgebremse
  • Direct Mount-Aufnahme
  • In Rahmen und Gabel integriert

Drivetrain

Kranksæt
Shimano Ultegra
  • FC-6800, 53-39Z.
  • Krankleje: BSA 68mm / Hollowtech II
Forskifter
Shimano Ultegra
  • FD-6800-F
Kæde
Shimano CN-HG701
Bagskifter
Shimano Ultegra
  • RD-6800-SS
  • 11-speed
  • Maxkapacitet: 33 tænder
Kassette
Shimano Ultegra
  • CS-6800
  • 11-speed
  • Kombination: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 tænder
Krumtapeffekt
Zoom 3.28 - 10.12 m, 2*11

Hjulsæt

System hjulsæt
Oxygen PRO R42 made by Citec
Dæk
Continental Grand Prix
  • Hjulstørrelse: 23-622
  • Sammenfoldelig
  • Black-Chili compound
  • PolyX breaker

Cockpit

Styr
Profile Design Svet TT
  • Basebar Riser Kit: 15mm
  • Klemme: 31.8mm
Frempind
STEVENS Carbon
  • Styrklemme: 31.8mm
  • Vinkel: 30°
Sadel
Oxygen ISM LS Triathlon
Sadelpind
STEVENS Carbon, justerbar
Skiftegreb
TRP Carbon RL970
  • Aero bremsegreb
  • Montering af bar ends
  • Integrierte Zugführung
  • Alu-krop plus carbongreb

Data

Vægt
9.2kg
Størrelser
XS, S, M, L, XL
Farve(r)
Carbon Team
Till. totalvægt
115kg
  • Cykel inklusiv rytter, tøj og bagage
 

Test rapporter

Logo Sehr gutes Rad mit tollen Triathloneigenschaften

Sehr gutes Rad mit tollen Triathloneigenschaften

07/2015

Glidende ture: Du får en god cykel til prisen med alle dens egenskaber.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde XS S M L XL Målemetode
Saddelrørslængde A1 486 500 510 528 546 Nominel
Saddelrørslængde A2 450 530 540 557 576 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 450 530 540 557 576 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 492 512 533 552 570  
Overrør vandret C 490 512 533 552 570 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 71 72.5 72.5 72.5 72.5  
Saddelrørsvinkel (°) E 75 75 75 75 75  
Hjulafstand F 946 946 967 987 1006  
Kædestiverlængde G 395 395 395 395 395  
Kronrørslængde H 62 72 82 99 118  
Krankforsænkning I 75 75 75 75 75 Afstand til navhøjde
Krankhøjde K 260 260 260 260 260 Afbstand til jorden
Gaffelfrembøjning L 45 45 45 45 45  
Slope M 34 -29 -29 -28 -29 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 335 335 335 335 335 Med dæk
Overrørshøjde O 720 772 781 798 816 Overkant overrør til jorden*
Gaffelhøjde P 370 370 370 370 370 Inkl. bundkoppen
Afstand forhjul-krank Q 564 563 584 604 623  
Reach R 376 385 400 415 428 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 469 483 493 510 528 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.25 1.25 1.23 1.23 1.23 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   Aero Carbon Stütze  
Frempindslængde   95 95 95 95 95 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   30 30 30 30 30  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   - - - - -  
Styrbredde   40 40 40 42 42 Racerstyr midte-midte
Pedalarmslængde   170 172.5 175 175 175  
    XS S M L XL  

* 1/3 væk fra saddelrøret

// NEVER STOP