Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2017). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
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Arcalis Disc

Hmotnost 8.4kg
Velikost  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62cm
Frame Carbon SL Fiber
Barva Velvet Grey

Pricing

doporučené VK
2 849,– €

Speed plus Comfort.

The Arcalis unites current technology trends in one fast bike: Aero enhanced tube shapes, perfect integration of shifting and brake components including powermeter cranks. Huge amounts of seating comfort and the best available brake performance in all conditions thanks to hydraulic dis brakes including thru-axles front and rear.

  • Aero carbon frame with optimized fork/steerer tube interface
  • Full Shimano Ultegra 2x11-speed drivetrain
  • Shimano RS805 Flatmount hydraulic disc brakes
  • Fast DT Swiss R24 Spline wheelset w/ QR12 thru-axles
  • Aero carbon seat post w/ elastomer shock absorber plus 28 mm tires

Technology

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

QR12-Steckachse

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Wenn „Speed“ das vorrangige Ziel ist, kommt ein Rahmen auch mal in den Windkanal – und kommt letztendlich mit einigem Geschwindigkeits-Plus wieder zurück nach Hamburg. Davon profitieren die Fahrer unserer Aero-Renner: mit dem Arcalis auf der Straße und mit dem Super Trofeo in Zeitfahren und Triathlon-Wettkämpfen.

Aero Optimized Head Tube

To cheat the wind - triathletes' and time triallists' worst enemy - the STEVENS Super Trofeo's cockpit and fork are seamlessly integrated into the frame's front triangle. So riders and their "speed machine" slice the wind with almost no effort - no matter if in Roth, Frankfurt a.M. or in Hawaii ...

Aero Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – the STEVENS Arcalis' UD Carbon Aero Comfort Seatpost with built-in elastomers makes sure of that by filtering annoying road buzz. Its dedicated fibre orientation enables better flex without adding weight or loosing stability and its aero profile offers minimum wind resistance.

Hydraulische Scheibenbremsen – Rennrad

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Arcalis, Aspin, Comet oder Ventoux DISC schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Der neue Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern nennt sich übrigens Flatmount. Mit ihm lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Vybavení

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL Fiber
  • Axle: QR12x142
  • Brake: flatmount disc
  • BB: Pressfit 86.5
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Přední vidlice
STEVENS Full Carbon SL
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR12x100
  • Brake: flatmount disc
Hlavové složení
STEVENS Race Taper 1 1/8" - 1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Brzdy
Shimano BR-RS805
  • Hydraulic disc brake
  • Flatmount standard
  • Rotor: SM-RT64
  • Rotor size: 160/160mm
  • Center-Lock

Pohon

Kliky
Shimano Ultegra
  • FC-6800, 52-36 T
  • BB type: Pressfit 86.5 / Hollowtech II
Přesmykač
Shimano Ultegra
  • FD-6800-F
Řetěz
Shimano CN-HG701
Přehazovačka
Shimano Ultegra
  • RD-6800-GS
  • 11-speed
  • Total capacity: 37 T
Kazeta
Shimano Ultegra
  • CS-6800
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 T
Gear ratio
Zoom 2.40 - 10.07 m, 2*11

Kola

Zapletená kola
DT Swiss R24 Spline
Pneumatiky
Continental GP4000 S II
  • Tire size: 28-622
  • Foldable
  • Black-Chili compound
  • Vectran breaker

Cockpit

Řidítka
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130mm
  • Reach: 80mm
  • Clamp: 31.8mm
Představec
Oxygen Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8mm
  • Angle: -6°
Sedlo
Oxygen Triton
Sedlovka
UD Carbon Aero Comfort
  • Di2-Battery mount
  • Insertion depth min. 100mm
Brzdové-řadicí páky
Shimano ST-RS685

Data

Hmotnost
8.4kg
Velikost
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62cm
Barva
Velvet Grey
Laden weight
115kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Testy

Logo Schnittige Optik

Schnittige Optik

05/2016

Racy looks, powerful brakes and a great range of gears: A modern disc racer with calm directional stability and quite relaxed seating position.
Logo TOUR: Sportlicher Aero-Flitzer

TOUR: Sportlicher Aero-Flitzer

05/2015

The Arcalis is a sporty speeder with aero attributes. The distinctive frame performs well in the lab, on the road it behaves calmly in a positive way. The most reasonably priced Ultegra-equipped bike in this competition.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Velikost rámu (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Způsob měření
Délka sedlovky A1 533 545 568 587 612 632 653 nominální
Délka sedlovky A2 474 490 505 515 525 555 590 od středu šlapky k horní části sedlovky
Délka sedlovky A3 474 490 505 515 525 555 590 od středu šlapky k horní části horního rámu
Delka horního rámu B 509 522 530 543 554 568 582  
Horní rámová trubka C 518 531 541 556 570 582 595 do řezného bodu opěry sedadla
úhel řidítkové trubky (°) D 71.5 72 72.5 73.5 73.5 73.5 73.5  
úhel sedlovky (°) E 74 74 73.5 73.5 73.5 73.5 73  
Odstup mezi koly F 970 980 980 986 1000 1012 1019  
Délka napnutí řetězu G 410 410 410 410 410 410 410  
Délka řidítkové trubky H 110 121 141 156 181 201 221  
Snížení pedálů I 70 70 70 70 70 70 70 vzdálenost náboje
Výška pedálů K 265 265 265 265 265 265 265 vzdálenost od země
Zahnutí vidlic L 45 45 45 45 45 45 45  
Nakloněný M 56 53 61 68 81 74 61 rozdíl stupně horního rámu v/h
Rádius pojezdového kola N 335 335 335 335 335 335 335 kolo s obručí
Výška nápravy O 741 754 770 783 799 807 851 od horního rámu k zemi*
Výška vidlic P 372 372 372 372 372 372 372 včetně řídicí sady
Odstup mezi klikou pedálu a předním kolem Q 571 580 581 586 600 612 619  
Reach R 370 380 380 389 397 403 404 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 513 524 545 562 587 605 625 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.39 1.38 1.43 1.44 1.48 1.5 1.55 ratio stack to reach
Sedlovka Ø   - - - - - - -  
Délka přední části   80 90 100 100 110 120 120 střed-střed
úhel přední části (°)   -6 -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Upevnění řidítek   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Distanční podložka   23.2 + 10 + 5 + 5  
šířka řidítek   400 400 420 420 420 440 440 střed-střed
Délka hřídele   170 170 172.5 172.5 175 175 175  
    50 52 54 56 58 60 62  

* 1/3 sedlovky odstranit

// NEVER STOP