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Prestige

Prestige, Neon Yellow
Neon Yellow
Prestige, Neon Yellow
Neon Yellow
Prestige, Velvet Black
Velvet Black
Prestige, Velvet Black
Velvet Black
Poids 9,4 kg
Taille  47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Cadre Aluminium SL 7005 TB
Couleur (s) Neon Yellow | Velvet Black

Prix

Prix public conseillé
1 729,00 €

Starting Signal for 'Cross Beginners'.

A STEVENS Prestige, good legs and a fighter's spirit - that's all you need to have fun in cyclocross. The alloy frame with thru-axles front and rear, Shimano's new Ultegra derailleurs and flatmount disc brakes will perform even when racing fever reaches critical temperatures.

  • Weight-optimized aluminum frame w/ Flatmount brake mount and thru-axle
  • Aluminium fork w/ tapered steerer, QR12 thru-axle and high lateral stiffness
  • New Shimano Ultegra compact drivetrain
  • Fulcrum Racing wheelset plus offroad-worthy Challenge Grifo folding tires
  • 8 frame sizes from 47 to 62 cm

Technologie

Flatmount-Scheibenbremsen

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Arcalis, Aspin, Comet oder Ventoux DISC schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Der neue Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern nennt sich übrigens Flatmount. Mit ihm lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

QR12-Steckachse v+h

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Aluminium SL 7005 TB
  • Axle: QR12x142
  • Brake: flatmount disc
  • BB: Pressfit 86.5
  • Front derailleur mount: clamp
  • Cable routing: internal
  • Fender + rack mounts
Fourche
STEVENS K1 Superlite Cross
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR12x100
  • Brake: flatmount disc
  • Fender mounts
Jeu de direction
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Freins
Shimano BR-RS505
  • Hydraulic disc brake
  • Flatmount standard
  • Rotor: SM-RT70
  • Rotor size: 160/160 mm
  • Center-Lock

Transmission

Pédalier
Shimano FC-RS510
  • 50-34 T
  • BB type: Pressfit 86.5 / Hollowtech II
Dérailleur avant
Shimano Ultegra
  • FD-R8000-BL
Dérailleur arrière
Shimano Ultegra
  • RD-R8000-GS
  • 11-speed
  • Total capacity: 39 T
Chaîne
Shimano CN-HG601
Cassette
Shimano 105
  • CS-5800
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 T

Roues

Paire de roues
Fulcrum Racing 700 CX
Pneus
Challenge Grifo Plus
  • Tire size: 33-622
  • Foldable

Poste de pilotage

Cintre
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130 mm
  • Reach: 80 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Potence
Oxygen Scorpo Road
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: -6°
Selle
Oxygen Triton
Tige de Selle
Oxygen Scorpo Road
  • Length: 320 mm
  • Diameter: 27.2 mm
  • Insertion depth min. 80 mm
Levier de Freins
Shimano ST-RS505

Données

Poids
9,4 kg
Taille
47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Couleur (s)
Neon Yellow | Velvet Black
Poid en charge max.
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Rapports d'essais

Logo Komfortabler Crosser für Stadt und Gelände

Komfortabler Crosser für Stadt und Gelände

02/2017

The STEVENS Prestige clearly is a solid cross bike. By retrofitting mud guards it turns into a great tool for every-day riding. It's reliable, fast, versatile and handles nicely.
Logo Dauertest

Dauertest

12/2015

Le Prestige a subi quelques rayures en un an de test, mais il garde son charme.

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (cm) 47 50 52 54 56 58 60 62 Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 531 549 569 591 616 630 645 660 nominal
Hauteur tube de selle A2 480 490 520 540 560 580 600 620 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 447 457 486 505 525 545 564 584 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 478 509 516 527 536 557 574 587  
Longueur tube horizontal C 485 499 527 539 551 572 588 600 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 70 70.5 71 71.5 72 72 72 72  
Angle tube de selle (°) E 76.5 75.5 74.5 74 73 73 73 73  
Empattement F 995 1006 1010 1011 1007 1027 1043 1055  
Longueur tube des bases G 425 425 425 425 425 425 425 425  
Longueur tube de direction H 100 115 130 145 160 175 190 205  
Abaissement axe pédalier I 62 62 62 65 70 70 70 70 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 288 288 288 285 280 280 280 280 Distance au sol
Courbure du cintre L 45 45 45 45 45 45 45 45  
Slope M 78 86 76 77 82 77 73 68 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 350 350 350 350 350 350 350 350 Pneus compris
Hauteur cadre O 746 756 779 795 808 825 843 860 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 401 401 401 401 401 401 401 401 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 578 588 593 595 591 612 628 640  
Reach R 361 371 375 376 372 388 399 407 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 516 532 548 567 588 603 617 631 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.43 1.43 1.46 1.51 1.58 1.55 1.55 1.55 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Longueur potence   80 80 90 100 100 110 110 120 Centre-Centre
Angle potence (°)   -6 - 6 -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5  
Largeur cintre   380 400 400 420 420 420 440 440 Cintre route: Centre-Centre
Longueur manivelle   170 170 170 172.5 172.5 175 175 175  
    47 50 52 54 56 58 60 62  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP