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Super Trofeo

Super Trofeo, Available from March 2018
Available from March 2018
Super Trofeo, Available from March 2018
Available from March 2018
Gewicht 9,2 kg
Maten  XS, S, M, L, XL
Frame Carbon SL HMF
Kleur(en) Carbon Polar-White

Prijzen

Adviesprijs
3 199,00 €

Made for Ironmen and Ironwomen.

When all is about getting to the finish line or to the transition zone the fastest way possible, literally everything on this bike has to be tailored to this task: Speed! That's why the Super Trofeo's aero shaped frame tubes so effortlessly cut the hostile wind. That's why those integrated brakes and high-profiled wheels let the wind pass so smoothly. That's why brake and shift cables are hidden within the frame. That's why Profile Design's cockpit puts the rider in the perfect aero position. And that's why Shimano's new Ultegra 11 speed gruppo and your well-trained legs ensure you go even faster in every single gear.

  • THE revised aero miracle bike w/ completely new Shimano Ultegra groupset
  • Ulta-fast Oxygen wheelset made by Citec
  • Integrated brake system behind fork crown and bottom bracket
  • Adjustable seatpost with seating angle of 74-78°
  • Profile Design aero bar set w/ various fitting options

Technologie

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Wenn „Speed“ das vorrangige Ziel ist, kommt ein Rahmen auch mal in den Windkanal – und kommt letztendlich mit einigem Geschwindigkeits-Plus wieder zurück nach Hamburg. Davon profitieren die Fahrer unserer Aero-Renner: mit dem Arcalis auf der Straße und mit dem Super Trofeo in Zeitfahren und Triathlon-Wettkämpfen.

Aero-optimierte Bremsen

Zusammen mit den Spezialisten von TRP haben die STEVENS Ingenieure beim Zeitfahr-/Triathlon-Renner namens Super Trofeo oder beim modernen Langstreckenrenner Arcalis die Bremsanlage optimal vor dem Fahrtwind versteckt – vorne an der Gabelrückseite, hinten im Tretlagerbereich. Somit werden Sie auf dem Weg zur persönlichen Ironman-Bestzeit nur noch dann gebremst, wenn Sie es tatsächlich wollen.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL HMF
  • Axle: QR10x130
  • Brake: rim (direct mount)
  • BB: BSA 68 mm
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Voorvork
STEVENS Full Carbon SL HMF
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/4"
  • Axle: QR9x100
  • Brake: rim, Direct Mount
Balhoofd
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/4"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS47/33
Remmen
TRP TTV06-ST | T741R Direct Mount
  • Rim brake
  • Direct Mount
  • Integrated in frame and fork

Aandrijflijn

Crankstel
Shimano Ultegra
  • FC-R8000, 53-39 T
  • BB type: BSA 68 mm / Hollowtech II
Voorderailleur
Shimano Ultegra
  • FD-R8000-F
Achterderailleur
Shimano Ultegra
  • RD-R8000-SS
  • 11-speed
  • Total capacity: 35 T
Ketting
Shimano CN-HG701
Cassette
Shimano Ultegra
  • CS-R8000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 T
Verzet
Zoom 3.28 - 10.12 m, 2*11

Wielen

Systeemwielen
Oxygen PRO R42 made by Citec
Banden
Continental Grand Prix SL
  • Tire size: 23-622
  • Foldable
  • Black-Chili compound
  • PolyX breaker

Cockpit

Stuur
Profile Design Svet TT
  • Basebar Riser Kit: 15 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Stuurpen
STEVENS Tria TT
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 0°
Zadel
Oxygen Triton
Zadelpen
STEVENS Carbon
Versnellings-/remhendel
TRP Carbon RL970
  • Aero brake lever
  • Bar end mount
  • Integrated cable routing
  • Aluminum body plus carbon lever

Gegevens

Gewicht
9,2 kg
Maten
XS, S, M, L, XL
Kleur(en)
Carbon Polar-White
Toegest. totaalgewicht
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Testrapporten

Logo Sehr gutes Rad mit tollen Triathloneigenschaften

Sehr gutes Rad mit tollen Triathloneigenschaften

07/2015

Met name op vlakke tot licht heuvelachtige parcoursen met ruime bochten beviel de zeer hoge stabiliteit. U krijgt een technisch zeer goede fiets met uitstekende triatloneigenschappen voor uw geld.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat XS S M L XL Meetmethode
Zitbuislengte A1 486 500 510 528 546 Nominaal
Zitbuislengte A2 450 530 540 557 576 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 450 530 540 557 576 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 492 512 533 552 570  
Bovenbuis horizontaal C 490 512 533 552 570 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 71 72.5 72.5 72.5 72.5  
Zitbuishoek (°) E 75 75 75 75 75  
Wielbasis F 946 946 967 987 1006  
Lengte van de liggende achtervork G 395 395 395 395 395  
Lengte van de balhoofdbuis H 62 72 82 99 118  
Trapasverlaging I 75 75 75 75 75 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 260 260 260 260 260 Afstand tot grond
Vorksprong L 45 45 45 45 45  
Sloping M 34 -29 -29 -28 -29 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 335 335 335 335 335 Incl. banden
Standoverhoogte O 720 772 781 798 816 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 370 370 370 370 370 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 564 563 584 604 623  
Reach R 376 385 400 415 428 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 469 483 493 510 528 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.25 1.25 1.23 1.23 1.23 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   Aero Carbon Stütze  
Stuurpenlengte   75 75 75 75 75 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   0 0 0 0 0  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   - - - - -  
Stuurbreedte   40 40 40 42 42 Racestuur hart op hart
Cranklengte   170 172.5 175 175 175  
    XS S M L XL  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP