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Ventoux Disc Configure

Ventoux Disc, Custom sample 1
Custom sample 1
Ventoux Disc, Custom sample 1
Custom sample 1
Ventoux Disc, Framekit
Framekit
Frame Carbon SL HMF
Velikost  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Barva Velvet Black

Pricing

Rámová sada
1 629,– €
Kompletní kolo od
2 849,– €

Příklady cen

Uživatelský příklad 1
7 227,– €
Shimano 105
2 849,– €
Ultegra
3 159,– €
Ultegra Di2
3 969,– €
Dura Ace
4 169,– €
Dura Ace Di2
5 469,– €
SRAM Force
3 159,– €
SRAM Red
4 169,– €
SRAM eTap
5 489,– €

Less is More?

Not true in this case: More comfort equals more fun in the long run. All aspects of the Ventoux frame - weight, geometry, carbon ply application - were targeted for relaxed but fast long distance riding. The combination of hydraulic flatmount disc brakes, thru-axles front and rear as well as an individual choice of high-end components elevates road performance to a whole new level. But you would not expect otherwise from STEVENS.

  • Modern, lightweight and comfortable frame w/ disc brakes
  • Elegant 1.5" full carbon fork w/ high lateral stiffness and QR12 thu-axle
  • Internal brake cable routing - also within fork and chain stay
  • Stiff pressfit bottom bracket, Flatmount brake mounts, QR12 thru-axle
  • Maximum tire clearance up to 28 mm!

Technology

Double Chamber Technology

In order to better handle the applied loads, frame main tubes and fork legs are devided into two chambers by an inner reinforcement rib. Riders of the top road bike model Ventoux and carbon MTB hardtail Sonora will benefit from this feature.

QR12-Steckachse v+h

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Flatmount-Scheibenbremsen

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Arcalis, Aspin, Comet oder Ventoux DISC schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Der neue Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern nennt sich übrigens Flatmount. Mit ihm lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – especially not when their STEVENS Carbon road bike is equipped with a Scorpo Carbon SL Comfort Seatpost which filters annoying road buzz. Its diameter of 27.2mm only and dedicated fibre orientation enable better flex without adding weight or loosing stability. By the way: the post can also be retrofitted.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Vybavení

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL HMF
  • Axle: QR12x142
  • Brake: flatmount disc
  • BB: Pressfit 86.5
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
  • Seattube: License of EP1737724
Přední vidlice
STEVENS Full Carbon SL HMF
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR12x100
  • Brake: flatmount disc
Hlavové složení
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40

Data

Velikost
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Barva
Velvet Black
Frame weight
995 g (56 cm)
Fork weight
396 g
Laden weight
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage

Zakázkový příklad 1

Barva
Velvet Black
Hmotnost
7,2 kg
Skupina
Shimano Dura-Ace Di2 + BT Wireless Unit
Pojezdové kolo
DT Swiss RC38C DB
Řidítka
Ritchey WCS Carbon Evo Curve
Sedlo
Selle Italia Flite Flow
 
 
 

Testy

Logo Starker Auftritt

Starker Auftritt

05/2018

Das Ventoux (Disc) gefällt schnellen Vielfahrern als Alleskönner mit Potenzial fürs Grobe.
Logo Sportlich auf der Langstrecke

Sportlich auf der Langstrecke

04/2017

Sehr fahrstabiler Rahmen, etliche Ausstattungsoptionen, viele Größen: Das Ventoux Disc fühlt sich im Antritt spritzig an und lenkt sich wendig. Mit der gewählten Ausstattung macht das Fahren auch nach vielen Stunden auf der Straße noch Spaß.
Logo Ausgewogener Allrounder im Dauertest

Ausgewogener Allrounder im Dauertest

03/2017

The Stevens Ventoux is a well-balanced sportster for almost all kinds of uses.
Logo Schneller Marathonrenner

Schneller Marathonrenner

03/2016

The Ventoux Disc is a marathon racer for long tours on courses like Paris-Roubaix. At the same time it corners fast and direct.
Logo Roadbike überragend Tipp Gewicht

Roadbike überragend Tipp Gewicht

03/2015

Sensationally light and well-designed frame, great specs and all-round sportiness result in top marks for the STEVENS.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Velikost rámu (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Způsob měření
Délka sedlovky A1 518 536 559 583 600 628 651 nominální
Délka sedlovky A2 474 488 508 531 546 573 595 od středu šlapky k horní části sedlovky
Délka sedlovky A3 455 471 493 515 531 557 580 od středu šlapky k horní části horního rámu
Delka horního rámu B 506 514 529 541 556 571 578  
Horní rámová trubka C 518 532 542 555 570 585 592 do řezného bodu opěry sedadla
úhel řidítkové trubky (°) D 71.5 72.5 73 73.5 73.5 73.5 73.5  
úhel sedlovky (°) E 74.5 74.5 74 73.5 73.5 73.5 73.5  
Odstup mezi koly F 969 976 977 980 995 1010 1017  
Délka napnutí řetězu G 405 405 405 405 405 405 405  
Délka řidítkové trubky H 110 125 145 165 185 210 235  
Snížení pedálů I 70 70 70 70 70 70 70 vzdálenost náboje
Výška pedálů K 265 265 265 265 265 265 265 vzdálenost od země
Zahnutí vidlic L 45 45 45 45 45 45 45  
Nakloněný M 61 63 63 65 66 68 69 rozdíl stupně horního rámu v/h
Rádius pojezdového kola N 335 335 335 335 335 335 335 kolo s obručí
Výška nápravy O 724 740 761 781 796 822 844 od horního rámu k zemi*
Výška vidlic P 368 368 368 368 368 368 368 včetně řídicí sady
Odstup mezi klikou pedálu a předním kolem Q 575 581 582 585 600 615 622  
Reach R 378 387 386 387 396 405 404 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 507 524 545 566 585 609 633 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.34 1.35 1.41 1.46 1.48 1.5 1.57 ratio stack to reach
Sedlovka Ø   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
    50 52 54 56 58 60 62  

* 1/3 sedlovky odstranit

// NEVER STOP