Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2018). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
Navigation

Volt Configurer

Volt, Custom sample 1
Custom sample 1
Volt, Custom sample 1
Custom sample 1
Volt, Custom sample 1
Custom sample 1
Volt, Framekit
Framekit
Volt, Framekit
Framekit
Cadre Carbon SL HMF
Taille  XS, S, M, L, XL
Couleur (s) Carbon Fire-Red

Prix

Kit cadre avec potence, cintre, tige de selle et freins
2 649,00 €
Vélo complet à partir de
3 459,00 €

Exemple de prix sur-mesure

Exemple sur-mesure 1
7 616,00 €
Shimano 105
3 459,00 €
Ultegra
3 869,00 €
Ultegra Di2
5 089,00 €
Dura Ace
4 879,00 €
Dura Ace Di2
6 209,00 €
SRAM Force
3 869,00 €
SRAM eTap
6 209,00 €
SRAM Red
4 879,00 €

"Watt" you want.

Our completely new triathlon machine scores right from the starting line: Utmost aerodynamics and innovation, beautiful integration of brakes, seatpost, Food Box and hydration system. Comes with standard personal best and appreciation. Also this is the dream of every bike fitter and seating position perfectionist, because there is no other time trial cockpit with as many possibilities for most precise adjustments. Now it's your choice of components and off you go on your way to your new personal best.

  • Brand new Triathlon model with many cockpit fitting options
  • Integrated top tube foodbox and drinking system
  • Hidden aero brakes
  • Specific triathlon geometry
  • Color: Carbon Fire Red, available as custom bike or framekit

Technologie

Volt – optimale Ergonomie für Triathleten

Wir kennen kein Aero-Cockpit, das einen breiteren und zugleich feineren Verstellbereich bietet als das Aeria Ultimate von Profile Design – es ist schlichtweg der Traum jeden Bike-Fitters. So lassen sich am Volt Armpolster und Extensions in Höhe, Breite, Längsposition, Winkel … positionieren und ausrichten, bis eine Sitzhaltung gefunden ist, die auch über Stunden so angenehm und effizient wie nur irgend möglich ist. Was das bringt? die bestmöglichen Voraussetzungen für die abschließende Laufstrecke.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Carbon SL HMF
  • Axle: QR5x130
  • Brake: rim (direct mount)
  • BB: Pressfit 86.5
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Fourche
STEVENS Full Carbon SL HMF
  • Steerer 1 1/8"
  • Axle: QR9x100
  • Brake: rim, Direct Mount
Jeu de direction
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/4"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS42/30

Données

Taille
XS, S, M, L, XL
Couleur (s)
Carbon Fire-Red
Poids Cadre
1490 g
Poids Fourche
450 g
Poid en charge max.
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage

Exemple Sur-Mesure 1

Couleur
Carbon Fire Red
Poids
9,5 kg
Groupe
Shimano Dura-Ace Di2 + BT Wireless Unit
Roue
DT Swiss PRC 1400 Spline 65
Cintre
Profile Design Aeria Ultimate
Selle
ISM PN 3.0
 
 
 

Rapports d'essais

Logo Agil auf der Straße und auf Maß geschneidert

Agil auf der Straße und auf Maß geschneidert

02/2018

Ein Rad für Triathleten, die nach integrierten, aber dennoch einfach zu montierenden Lösungen verlangen. In Sachen Einstellbarkeit weiß das Volt sehr zu überzeugen und auf der Straße zeigt es sich als ausgeglichene Maschine mit Hang zur Wendigkeit. Ein lebendiges Rad zu einem fairen Preis.

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre XS S M L XL Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 512 531 558 584 608 nominal
Hauteur tube de selle A2 505 525 549 578 600 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 505 525 549 578 600 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 480 505 530 560 585  
Longueur tube horizontal C 480 505 530 560 585 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 70.3 71.5 72 72.5 72.5  
Angle tube de selle (°) E 77 77 77 77 77  
Empattement F 954 970 993 1021 1048  
Longueur tube des bases G 395 395 395 395 395  
Longueur tube de direction H 100 116 140 165 190  
Abaissement axe pédalier I 72 72 72 72 72 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 266 266 266 266 266 Distance au sol
Courbure du cintre L 45 45 45 45 45  
Slope M 10 9 8 8 8 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 338 338 338 338 338 Pneus compris
Hauteur cadre O 757 776 809 828 851 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 370 370 370 370 370 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 571 587 609 637 664  
Reach R 365 386 405 429 448 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 499 518 543 569 593 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.37 1.34 1.34 1.33 1.32 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   Aero Carbon Stütze  
    XS S M L XL  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP