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Super Prestige Disc Di2

Super Prestige Disc Di2, Fire Orange
Fire Orange
Super Prestige Disc Di2, Fire Orange
Fire Orange
Super Prestige Disc Di2, Fire Orange
Fire Orange
Super Prestige Disc Di2, Ink Black
Ink Black
Super Prestige Disc Di2, Ink Black
Ink Black
Super Prestige Disc Di2, Ink Black
Ink Black
Poids 8,2 kg
Taille  50, 52, 54, 56, 58, 60 cm
Cadre Carbon SL Fiber
Couleur (s) Ink Black | Fire Orange

Prix

Prix public conseillé
4 069,00 €
Kit cadre
1 529,00 €

Totally new kind of winner.

After Sanne Cant's World Champion title we did not rest on our laurels. Instead we used our 'cross champions' expertise to design the new Super Prestige with all the ingredients to make success possible: A frame-fork set that weighs in at less than 1400g (3lbs, 1oz) and excels on the race track with its pure racing geometry. When needed, super-fast DT Swiss wheels with high-precision thru-axles are slowed-down by hydraulic flatmount disc brakes. Add the new Ultegra Di2 cyclocross drivetrain. Now are you sure you don't want to be winner?

  • Completely new designed carbon frame (1000 grams!) w/ QR12 thru-axle
  • Geometry and frame details developed together with cyclocross champions
  • New Ultegra Di2 2x11-speed Cyclocross drivetrain
  • Integrated chainguide for double cranks – plus single chainring option
  • Ultra-fast DT Swiss C1800 Spline wheelset

Technologie

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

QR12-Steckachse v+h

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Kettenführung am Super Prestige

Kettenführung am Super Prestige

Unsere Worldcup-Champions und Weltmeister haben es so gewollt: Damit in den entscheidenden Rennsituationen bloß keine wertvollen Sekunden verloren gehen, geben wir dem neuen Super Prestige-Crosser eine schlaue Kettenführung mit auf den Weg. Sie lässt sich auf unterschiedliche Kettenblatt-Größen einstellen – und optional gibt es auch eine Version für nur ein Kettenblatt.

Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – especially not when their STEVENS Carbon road bike is equipped with a Scorpo Carbon SL Comfort Seatpost which filters annoying road buzz. Its diameter of 27.2mm only and dedicated fibre orientation enable better flex without adding weight or loosing stability. By the way: the post can also be retrofitted.

Flatmount-Scheibenbremsen

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Arcalis, Aspin, Comet oder Ventoux DISC schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Der neue Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern nennt sich übrigens Flatmount. Mit ihm lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Carbon SL Fiber
  • Axle: QR12x142
  • Brake: flatmount disc
  • BB: Pressfit 86.5
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Fourche
STEVENS Full Carbon SL
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR12x100
  • Brake: flatmount disc
Jeu de direction
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Freins
Shimano Ultegra
  • BR-R8070
  • Hydraulic disc brake
  • Flatmount standard
  • Rotor: SM-RT81
  • Rotor size: 160/160 mm
  • Center-Lock

Transmission

Pédalier
Shimano Ultegra Cyclocross
  • FC-R8000, 46-36 T
  • BB type: Pressfit 86.5 / Hollowtech II
Dérailleur avant
Shimano Ultegra Di2
  • FD-R8050-F
Dérailleur arrière
Shimano Ultegra Di2
  • RD-R8050-SS
  • 11-speed
  • Total capacity: 35 T
Chaîne
Shimano CN-HG701
Cassette
Shimano Ultegra
  • CS-R8000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-14-15-17-19-21-23-25-28 T
Développement
Zoom 2.78 - 9.03 m, 2*11

Roues

Paire de roues
DT Swiss C1800 Spline
Pneus
Challenge Grifo Open 33
  • Tire size: 33-622
  • Foldable
  • White

Poste de pilotage

Cintre
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130 mm
  • Reach: 80 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Potence
Oxygen Scorpo Road
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: -6°
Selle
Oxygen Triton
Tige de Selle
Scorpo Carbon Road
  • Length: 300 mm
  • Diameter: 27.2 mm
  • Insertion depth min. 80 mm
Levier de Freins
Shimano Ultegra

Données

Poids
8,2 kg
Taille
50, 52, 54, 56, 58, 60 cm
Couleur (s)
Ink Black | Fire Orange
Poid en charge max.
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Rapports d'essais

Logo Note 1,7

Note 1,7

11/2017

Das deutlich leichter gewordene Super Prestige Disc überzeugte auf dem Testparcours mit seinen geschätzten Qualitäten und gutem Handling auf engen Kursen. Die Ausstattung ist bis ins Detail empfehlenswert.

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (cm) 50 52 54 56 58 60 Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 536 551 581 596 616 642 nominal
Hauteur tube de selle A2 510 526 551 571 586 620 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 467 504 533 551 565 580 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 501 524 534 546 563 576  
Longueur tube horizontal C 510 532 541 553 572 586 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 70.5 71 71.5 72 72 72  
Angle tube de selle (°) E 75.5 74.5 74 73 73 73  
Empattement F 1005 1012 1012 1010 1026 1042  
Longueur tube des bases G 425 425 425 425 425 425  
Longueur tube de direction H 100 110 135 145 160 185  
Abaissement axe pédalier I 62 62 65 65 70 70 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 288 288 285 285 280 280 Distance au sol
Courbure du cintre L 45 45 45 45 45 45  
Slope M 36 20 19 15 24 29 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 350 350 350 350 350 350 Pneus compris
Hauteur cadre O 760 786 810 824 834 852 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 400 400 400 400 400 400 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 588 595 596 594 611 626  
Reach R 375 383 379 379 391 398 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 519 531 559 571 590 613 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.38 1.39 1.47 1.51 1.51 1.54 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Longueur potence   80 90 100 100 110 110 Centre-Centre
Angle potence (°)   -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   8 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Largeur cintre   400 400 420 420 420 440 Cintre route: Centre-Centre
Longueur manivelle   170 170 172.5 172.5 175 175  
    50 52 54 56 58 60  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP