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Arcalis Configurer

Arcalis, Custom sample 1
Custom sample 1
Arcalis, Custom sample 1
Custom sample 1
Arcalis, Framekit
Framekit
Taille  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Cadre Carbon SL Fiber
Couleur (s) Foggy Grey

Prix

Kit cadre avec tige de selle
1 429,00 €
Vélo complet à partir de
2 239,00 €

Exemple de prix sur-mesure

Exemple sur-mesure 1
4 232,00 €
Shimano 105
2 239,00 €
Ultegra
2 649,00 €
Ultegra Di2
3 659,00 €
Dura Ace
3 959,00 €
Dura Ace Di2
5 289,00 €
SRAM Force
2 649,00 €
SRAM Red
3 969,00 €
SRAM eTap
5 289,00 €

Speed plus comfort.

The Arcalis unites current technology trends in one lightning-fast bike: Aero-enhanced frame design including fork integration and rear wheel-hugging seat tube. Perfect integration of mechanical as well as electronic shifting components up to powermeter cranks. Huge amounts of seating comfort and the best available brake performance - thanks to direct mount rim brakes on frame and fork.

  • Aero carbon frame with optimized fork/steerer tube interface
  • Aero carbon fork w/ tapered steerer and Direct Mount brake mount
  • 7 finely graduated frame sizes
  • Aero carbon seat post with built-in resilience
  • Maximum tire clearance up to 28 mm!

Technologie

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Wenn „Speed“ das vorrangige Ziel ist, kommt ein Rahmen auch mal in den Windkanal – und kommt letztendlich mit einigem Geschwindigkeits-Plus wieder zurück nach Hamburg. Davon profitieren die Fahrer unserer Aero-Renner: mit dem Arcalis auf der Straße und mit dem Super Trofeo in Zeitfahren und Triathlon-Wettkämpfen.

Aero-optimierte Bremsen

Zusammen mit den Spezialisten von TRP haben die STEVENS Ingenieure beim Zeitfahr-/Triathlon-Renner namens Super Trofeo oder beim modernen Langstreckenrenner Arcalis die Bremsanlage optimal vor dem Fahrtwind versteckt – vorne an der Gabelrückseite, hinten im Tretlagerbereich. Somit werden Sie auf dem Weg zur persönlichen Ironman-Bestzeit nur noch dann gebremst, wenn Sie es tatsächlich wollen.

Aero Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – the STEVENS Arcalis' UD Carbon Aero Comfort Seatpost with built-in elastomers makes sure of that by filtering annoying road buzz. Its dedicated fibre orientation enables better flex without adding weight or loosing stability and its aero profile offers minimum wind resistance.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Carbon SL Fiber
  • Axle: QR10x130
  • Brake: rim (direct mount)
  • BB: Pressfit 86.5
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Fourche
STEVENS Full Carbon SL
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR9x100
  • Brake: rim, Direct Mount
Jeu de direction
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40

Données

Taille
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Couleur (s)
Foggy Grey
Poids Cadre
1,120 g (58 cm)
Poids Fourche
358 g
Poid en charge max.
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage

Exemple Sur-Mesure 1

Couleur
Foggy Grey
Poids
7,5 kg
Groupe
Shimano Ultegra Di2
Roue
DT Swiss PR1400 DiCut21 graphite
Cintre
Oxygen Scorpo Aero
Selle
Selle Italia Flite
 
 
 

Rapports d'essais

Logo Limettengrüner Aero-Renner

Limettengrüner Aero-Renner

10/2015

Position assise plutot sportive. Le vélo est très agile et plutot rigide- en tout cas assez rigide pour le sprinter ProCycling Marcel Wüst.

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 533 545 568 587 612 632 653 nominal
Hauteur tube de selle A2 474 490 505 515 525 555 590 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 474 490 505 515 525 555 590 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 509 522 530 543 554 568 582  
Longueur tube horizontal C 518 531 541 556 570 582 595 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 71.5 72 72.5 73.5 73.5 73.5 73.5  
Angle tube de selle (°) E 74 74 73.5 73.5 73.5 73.5 73  
Empattement F 970 980 980 986 1000 1012 1019  
Longueur tube des bases G 410 410 410 410 410 410 410  
Longueur tube de direction H 110 121 141 156 181 201 221  
Abaissement axe pédalier I 70 70 70 70 70 70 70 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 265 265 265 265 265 265 265 Distance au sol
Courbure du cintre L 45 45 45 45 45 45 45  
Slope M 56 53 61 68 81 74 61 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 335 335 335 335 335 335 335 Pneus compris
Hauteur cadre O 741 754 770 783 799 807 851 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 372 372 372 372 372 372 372 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 571 580 581 586 600 612 619  
Reach R 370 380 380 389 397 403 404 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 513 524 545 562 587 605 625 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.39 1.38 1.43 1.44 1.48 1.5 1.55 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   - - - - - - -  
    50 52 54 56 58 60 62  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP