Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2018). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
Navigation

Whaka

Vægt 14,1 kg
Størrelser  16", 18", 20"
Ramme Aluminium 7005 TB
Farve(r) Turquoise

Priser

Vejl. Udsalgspris
2 749.00 €

All Mountain Fully med 100 % potentiale for køreglæde.

STEVENS' ingeniører har finjusteret Whaka ES til ned til den mindste detajle: Den fireleddet alu-ramme overbeviser med bl.a. lav overstandshøjde og smart, integration af komponenter. Fox Float Performance 150 mm chassis og det majestætiske udstyr - fra den komplette Shimano XT gruppe til DT Swiss hjul med ekstra akselbredde til KindSchocks Vario saddelstøtte

  • Touring full-suspension bike w/ Fox Float chassis
  • Reliable Shimano Deore XT/SLX double chainring drivetrain
  • Strong Shimano disc brakes (203/180 mm)
  • Spank cockpit plus Kind Shock CRUXi seat post (125 mm)
  • Agile 27.5" wheels plus Schwalbe Nobby Nic tires suitable for riding trails

Teknologi

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

continue reading …

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten.

Weiterlesen …

Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

continue reading …

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

Weiterlesen …

Shimano Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

Weiterlesen …

Hydroforming

A bonus in steering precision and longevity.

continue reading …

Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

continue reading …

Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

continue reading …

Triple Butted, Double Butted

For light and stable frame: Frame tubes with thinner walls in the middle and thicker walls at the ends.

continue reading …

QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

Weiterlesen …

Smooth Welded

Smooth welds reduce notching and make aluminium frames more durable.

continue reading …

Kettenstreben-Protektor

Gegen heftige Kettenschläge werden die Kettenstreben der STEVENS-Carbon-Fullies geschützt.

Weiterlesen …

Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

Weiterlesen …

Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Absenkbare Sattelstütze (Dropper Post)

Optimale Sitzhöhe für Antriebs-Effizienz. Knopfdruck. Sattel runter für technische Abfahrten. Knopf… so könnte es endlos weitergehen – und auf manchen technischen Trails wird die Sattelstützen-Fernbedienung häufiger bedient als der Umwerfer-Schalthebel. Experten für Fahrspaß und Fahrsicherheit sind sich einig: selten hat eine Innovation so überzeugende Vorteile und so wenige Nachteile (Gewicht, Preis) mit sich gebracht, wie die Sattelstützen mit stufenlos einstellbarer Sitzhöhe.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Shimano Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Aluminium 7005 TB
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 7"
  • BB: Pressfit 92
  • Front derailleur mount: Direct mount (high)
  • Cable routing: internal
Forgaffel
Fox 34 Float Rhythm
  • Travel: 150 mm
  • Air suspension
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Headset
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Fjeder dæmper
Fox Float DPS Performance
  • Travel: 140 mm
  • Air suspension
  • Length: 200 mm
  • Shock travel: 57 mm
  • Mounting width: 22.2x8 mm/22.2x8 mm
Bremser
Shimano BR-M615
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT66
  • Rotor size: 203/203 mm
  • IS / 6-Bolt

Drivetrain

Kranksæt
Shimano SLX
  • FC-M7000-B, 36-26 T
  • BB type: Pressfit 92 / Hollowtech II
  • Boost chain line
Forskifter
Shimano SLX
  • FD-M7020-D6
  • Side-Swing
Bagskifter
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Kæde
Shimano CN-HG601
Kassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 T
Krumtapeffekt
Zoom 1.37 - 7.23 m, 2*11

Hjulsæt

System hjulsæt
DT Swiss Mountain Classic
Dæk
Schwalbe Nobby Nic Evolution
  • Tire size: 60-584
  • Foldable
  • Front: TrailStar compound
  • Rear: PaceStar compound
  • SnakeSkin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Styr
Spank Oozy Trail
  • Width: 760 mm
  • Backsweep: 6°
  • Rise: 15 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Frempind
Spank Oozy Trail
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 0°
Sadel
Oxygen Roccia
Sadelpind
Kind Shock CRUXi
  • Travel: 125 mm
  • Remote Lockout
  • Length: 467 mm
  • Diameter: 30.9 mm
Skiftegreb
Shimano SLX
  • SL-M7000
Bremsehåndtag
Shimano BL-M615
  • 2 finger

Data

Vægt
14,1 kg
Størrelser
16", 18", 20"
Farve(r)
Turquoise
Till. totalvægt
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Test rapporter

Logo Für die Ehre der All Mountains

Für die Ehre der All Mountains

08/2017

Ein verspieltes, komfortables Rad mit Downhill-Kernkompetenz für Fahrer, die nach viel Spaß und Sicherheit im Singletrail suchen.
Logo Abfahrt!

Abfahrt!

04/2017

Wroom-wroom! The Whaka and its super-smooth chassis offers utmost security going downhill and ease of mind on demanding enduro rides.
Logo Preis-Leistungs-Tipp

Preis-Leistungs-Tipp

05/2016

Let's dance! Nedad bakke kører Whaka med dens gode handling og chassis. Et meget attraktivt tilbud.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (") 16 18 20 Målemetode
Saddelrørslængde A1 615 625 646 Nominel
Saddelrørslængde A2 420 450 480 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 335 336 334 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 530 549 569  
Overrør vandret C 565 585 605 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 67 67 67  
Saddelrørsvinkel (°) E 75 74.6 74.3 Effektiv, til højde HT foroven
Hjulafstand F 1139 1159 1180  
Kædestiverlængde G 430 430 430  
Kronrørslængde H 110 120 140  
Krankforsænkning I 16 16 16 Afstand til navhøjde
Krankhøjde K 337 337 337 Afbstand til jorden
Gaffelfrembøjning L 44 44 44  
Slope M 259 268 287 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 353 353 353 Med dæk
Overrørshøjde O 747 750 754 Overkant overrør til jorden*
Gaffelhøjde P 534 534 534 Inkl. bundkoppen
Afstand forhjul-krank Q 709 730 750  
Reach R 417 433 445 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 594 603 621 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.42 1.39 1.4 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   30.9 30.9 30.9  
Frempindslængde   50 50 65 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   0 0 0  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   7.3 + 10 + 5 + 5 + 5  
Styrbredde   760 760 760  
Pedalarmslængde   170 175 175  
    16 18 20  

* 1/3 væk fra saddelrøret

// NEVER STOP