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Jura Carbon Team

Hmotnost 10,9 kg
Frame Carbon SL HMF
Velikost  27,5" - 16" | 29" - 18", 20", 22"
Barva Stealth Black

Pricing

doporučené VK
7 119,– €

Our World Cup and trail rocket.

First, STEVENS engineer Frank Ziemann and dealer André Paschke had to win the team classification of the Lesotho Sky Race. Then cross champion Mathieu van der Poel needed to finish a sensational second in the Albstadt World Cup race before the Jura was ready - and now it is ready to be ridden to victory or for fun. With a light but stiff full carbon frame, electronic XTR Di2 drivetrain and many other top-shelf components. With frame size specific wheels in either 27.5" or 29" diameter. With 100% readiness for marathon/XC races or fast trail riding.

  • Full carbon bike with four-pivot suspension and superior marathon geometry
  • Superior Fox Float Factory chassis (120/120 mm)
  • Electronic, precise Shimano Deore XTR Di2 2x11-speed gears w/ Synchro Shift
  • DT Swiss XR 1501 wheels plus trail-capable Schwalbe Nobby Nic tires
  • Classy Syntace cockpit, carbon seat post and Ergon handlebar grips

Technology

Rear shock Development

Specific suspension set-up for maximum performance in any type of bike.

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Di2 Umwerfer

Shimano Di2 (MTB)

Keine andere Schaltung beherrscht blitzschnelle Gangwechsel so zuverlässig und akkurat.

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Di2 Synchro-Shift

Shimano Synchro-Shift (MTB)

Ein Schalthebel genügt, Di2-Schaltwerk und -Umwerfer erledigen blitzschnell den Rest.

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Boost-Standard fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters.

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Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“.

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Shimano Side Swing Umwerfer

Blitzschnelle, leichtgängige Gangwechsel dank innovativer Mechanik von Shimano.

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High-Modulus Carbon Fibres

For incredibly light frames and utmost stiffness.

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Di2-Akku-Box

Di2-Akku-Box

Batteriefach am Tretlager für Di2 (MTB).

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Versatile cable routing

To ride your bike like you want to: Versatile cable routing.

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Tapered Steerer

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Riders benefit from noticeably higher steering precision, almost without weight penalty.

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QR15-Steckachse vorn

Die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern.

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Kettenstreben-Protektor

Gegen heftige Kettenschläge werden die Kettenstreben der STEVENS-Carbon-Fullies geschützt.

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Di2-ready

Vorbereitete Rahmen für elegante Integration von elektronischer Schaltung.

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Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Shimano Di2

Systemlaufräder

Keine Schaltung beherrscht blitzschnelle Gangwechsel so zuverlässig und akkurat wie die elektronisch angesteuerten Shimano Di2-Optionen der Shimano XTR- und XT-Gruppe. Von der Feinjustierung bis hin zur gewünschten Schaltgeschwindigkeit werden sämtliche Einstellungen am Lenker-Display vorgenommen – bei der Shimano Deore XT sogar per Smartphone-App und Bluetooth-Funkübertragung.

Shimano Synchro-Shift (MTB)

Systemlaufräder

Selbst in extremsten Rennsituationen sind Di2-Schaltwerk und -Umwerfer in Sachen Präzision und Schnelligkeit nicht zu schlagen – und dank „Synchro-Shift“-Modus genügt dafür sogar nur ein Schalthebel, um eine frei programmierbare Abfolge vom kleinsten Klettergang bis Full-Speed mit „Kette rechts“ einzulegen. Bevor dabei der Umwerfer in Aktion tritt, ertönt stets ein Warnton, damit der Fahrer kurz Druck wegnehmen kann.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Shimano Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Vybavení

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL HMF
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 7"
  • BB: Pressfit 89.5
  • Front derailleur mount: Direct mount (high)
  • Cable routing: internal
Přední vidlice
Fox 32 Float Factory
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Kashima coating
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Hlavové složení
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS44/28.6
  • Lower bearing cup: IS55/40
Odpružená zadní vidlice
Fox Float DPS Factory
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Kashima coating
  • Length: 190 mm
  • Shock travel: 51 mm
  • Mounting width: 22.2x8 mm/22.2x8 mm
Brzdy
Shimano XTR
  • BR-M9000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT81
  • Rotor size: 180/180 mm
  • Center-Lock

Pohon

Kliky
Shimano XTR
  • FC-M9020-B, 36-26 T
  • BB type: Pressfit 89.5 / Hollowtech II
  • Boost chain line
Přesmykač
Shimano XTR Di2
  • FD-M9070
Přehazovačka
Shimano XTR Di2 Shadow+
  • RD-M9050-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 35 T
Řetěz
Shimano CN-HG901
Kazeta
Shimano XTR CS-M9001
  • CS-M9001
  • 11-speed
  • Combination: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40 T
Gear ratio
Zoom 27.5": 1.42 - 7.17 m, 2*11
Gear ratio
Zoom 29": 1.50 - 7.56 m, 2*11

Kola

Zapletená kola
DT Swiss XR 1501 Spline One
Pneumatiky
Schwalbe Nobby Nic Evolution
  • Tire size: 57-584 | 622
  • Foldable
  • Addix Speedgrip compound
  • LiteSkin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Řidítka
Syntace Vector Carbon
  • Width: 760 mm
  • Backsweep: 12°
  • Rise: 10 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Představec
Syntace Force 109
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Sedlo
Oxygen Roccia
Sedlovka
Syntace P6 Carbon HiFlex
  • Length: 400 mm
  • Diameter: 30.9 mm
  • Insertion depth min. 90 mm
Řazení
Shimano XTR Di2
  • SW-M9050
Brzdové páky
Shimano XTR
  • BL-M9000
  • 2 finger

Data

Hmotnost
10,9 kg
Velikost
27,5" - 16" | 29" - 18", 20", 22"
Barva
Stealth Black
Laden weight
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Testy

Logo Rassige Rennsemmel

Rassige Rennsemmel

07/2017

Du suchst einen rasanten Sportler mit nobler Ausstattung? Voilà, das Jura ist dein Bike. Es geht pfeilschnell voran, klettert leichtfüßig und verwöhnt bergab mit viel Laufruhe.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Velikost rámu (") 16 18 20 22 Způsob měření
Wheelsize (") 27.5 29 29 29  
Délka sedlovky A1 588 614 626 646 nominální
Délka sedlovky A2 430 455 500 530 od středu šlapky k horní části sedlovky
Delka horního rámu B 540 559 581 602  
Horní rámová trubka C 569 585 610 630 do řezného bodu opěry sedadla
úhel řidítkové trubky (°) D 68.5 68.5 68.5 68.5  
úhel sedlovky (°) E 74.5 74.5 74.5 74.5 effective, to top of HT
Odstup mezi koly F 1116 1152 1173 1194  
Délka napnutí řetězu G 430 445 445 445  
Délka řidítkové trubky H 100 100 110 130  
Snížení pedálů I 18 35 35 35 vzdálenost náboje
Výška pedálů K 331 333 333 333 vzdálenost od země
Zahnutí vidlic L 44 51 51 51  
Rádius pojezdového kola N 349 368 368 368 kolo s obručí
Výška nápravy O 757 768 767 766 od horního rámu k zemi*
Výška vidlic P 508 521 521 521 včetně řídicí sady
Odstup mezi klikou pedálu a předním kolem Q 687 709 730 751  
Reach R 422 433 450 463 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 569 596 605 624 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.35 1.38 1.34 1.35 ratio stack to reach
Sedlovka Ø   30.9 30.9 30.9 30.9  
Délka přední části   60 80 80 90 střed-střed
úhel přední části (°)   5 5 5 5  
Upevnění řidítek   31.8 31.8 31.8 31.8  
Distanční podložka   5 + 5 + 5 + 5 + 10 + 10  
šířka řidítek   760 760 760 760  
Délka hřídele   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 sedlovky odstranit

// NEVER STOP