Close hint This page is from a former STEVENS Bikes model year (2018). These pages are meant as a service in case you have questions about equipment and geometry of older STEVENS bikes. You can pick other model years at Service – Product Years.
Navigation

E-Scope+

Gewicht 19,8 kg
Maten  16", 18", 20", 22"
Frame Aluminium 6061 DB
Kleur(en) Velvet Black

Prijzen

Adviesprijs
3 999,00 €

27.5" PLUS Riding Fun.

STEVENS' most trail oriented hardtail benefits from the also new Steps E8000 motor and its 70Nm (52lb-ft) of torque. Thanks to the high-quality components - including Shimano XT shifting and Fox suspension fork with thru-axle and tapered steerer - weight is keeps below 20kg (44lbs). And when the terrain becomes technical, the large-volume 2.8" studded tires help you clear any obstacle.

  • Agile e-hardtail w/ boost rear triangle standard and short chainstays
  • Smooth and strong Shimano Steps system w/ 70 Nm torque and 504 Wh rechargeable battery
  • High-quality Fox 34 Float 120 mm suspension fork w/ thru-axle
  • Schwalbe Nobby Nic tires in 27.5+ format suitable for trails
  • Shimano Deore XT Shadow+ 11-speed rear derailleur and disc brakes

Technologie

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

500Wh Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

27.5” Plus-Reifen

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061 DB
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Shimano Steps
  • Cable routing: internal (shifting)/external (brake)
Voorvork
Fox 34 Float Rhythm
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • 2-position remote
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Balhoofd
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Remmen
Shimano Deore XT
  • BR-M8000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT64
  • Rotor size: 180/180 mm
  • Center-Lock

Aandrijflijn

Motor
Shimano E-8000
  • Continuous Rated Power: 250 W
  • Max Torque: 70 Nm
Accu
Shimano BT-E8010
  • Capacity: 504 Wh/14 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Begrensd op
25 km/h (15.5 mph)
Actieradius
shimano-steps.com
Aantal standen
4 drive modes with support levels 50-275 % plus walk assistance
Crankstel
Shimano FC-E8000
  • 38 T
  • BB type: Shimano Steps
  • Boost chain line
Achterderailleur
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Ketting
Shimano CN-HG701
Cassette
Shimano Deore XT
  • CS-M8000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-15-17-19-21-24-28-32-37-42 T
Pedalen
MTB Alu Flatpedal Reflex

Wielen

Naven
Shimano Deore XT
  • HB-M8010 | FH-M8010
Velgen
Sun Ringlé Duroc TR40
Banden
Schwalbe Nobby Nic Performance
  • Tire size: 70-584
  • Foldable
  • Addix compound

Cockpit

Stuur
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 740 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Stuurpen
Oxygen E-Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Zadel
Oxygen Havoc
Zadelpen
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 400 mm
  • Diameter: 30.9 mm
  • Insertion depth min. 100 mm
Versnellingshendel
Shimano Deore XT
  • SL-M8000
Remhendel
Shimano Deore XT
  • BL-M8000
  • 2 finger
Display
Shimano SC-E8000

Gegevens

Gewicht
19,8 kg
Maten
16", 18", 20", 22"
Kleur(en)
Velvet Black
Toegest. totaalgewicht
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Testrapporten

Logo Dynamisches E-Hardtail für viele Gelegenheiten

Dynamisches E-Hardtail für viele Gelegenheiten

04/2018

Das E-Scope+ ES ist ein dynamisches E-MTB für einen breiten Anwendungsbereich. Abseits der Straße macht es dank der gelungenen Balance eine gute Figur.
Logo Flink und ausdauernd

Flink und ausdauernd

02/2017

The E-Scope likes sportier rides and also offers lots of comfort for relaxed touring. The motor is very dynamic and its large capacity battery makes long-distance riding possible.
Logo Für das Plus an Fahrspaß

Für das Plus an Fahrspaß

11/2016

Conclusion: Consistent and reasonable (…) STEVENS enters the race with the new Shimano E8000 motor, which is a great fit for this all-purpose bike.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (") 16 18 20 22 Meetmethode
Zitbuislengte A1 635 645 655 673 Nominaal
Zitbuislengte A2 406 457 508 559 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 361 413 463 514 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 561 574 592 612  
Bovenbuis horizontaal C 569 589 609 629 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 68.5 68.5 68.5 69  
Zitbuishoek (°) E 74.5 74.5 74.5 74  
Wielbasis F 1099 1126 1142 1152  
Lengte van de liggende achtervork G 435 435 435 435  
Lengte van de balhoofdbuis H 110 120 130 145  
Trapasverlaging I 55 55 55 55 Afstand tot naafhoogte*
Trapashoogte K 307 307 307 307 Afstand tot grond*
Vorksprong L 46 46 46 46  
Sloping M 260 220 180 148 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 362 362 362 362 Incl. banden
Standoverhoogte O 745 782 819 857 Bovenkant bovenbuis tot grond**
Inbouwhoogte van de voorvork P 507 507 507 507 Incl. de onderste balhoofdcup*
Afstand voorwiel tot trapas Q 670 691 712 722  
Reach R 399 417 434 443 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 612 622 631 647 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.53 1.49 1.45 1.46 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   30.9 30.9 30.9 30.9  
Stuurpenlengte   60 70 80 90 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   6 6 6 6  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   5 + 5 + 5 + 5 + 5  
Stuurbreedte   740 740 740 740  
Cranklengte   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* Incl. berijder en met iets ingeveerde verende voorvork (standaard fietshouding)

** 1/3 van de zitbuis verwijderd, voorvork en achterdemper niet ingeveerd

// NEVER STOP