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Prestige

Prestige, Prestige Red
Prestige Red
Prestige, Prestige Red
Prestige Red
Prestige, Prestige Red
Prestige Red
Prestige, Velvet Black
Velvet Black
Prestige, Velvet Black
Velvet Black
Prestige, Velvet Black
Velvet Black
Peso 9.6 kg
Taglie  47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Telaio Aluminium SL 7005 TB
Colore(i) Velvet Black | Hot Pepper Red

Prezzi

Prezzo consigliato pubblico
1 699,00 €

Starting Signal for 'Cross Beginners.

A STEVENS Prestige, good legs and a fighter's spirit - that's all you need to have fun in cyclocross. The alloy frame with thru-axles front and rear, Shimano's new Ultegra derailleurs and flatmount disc brakes will perform even when racing fever reaches critical temperatures.

  • Weight-optimized aluminium frame w/ Flatmount brake mount and thru-axle
  • Aluminium fork w/ tapered steerer, QR12 thru-axle and high lateral stiffness
  • Shimano Ultegra/105 compact drivetrain plus new 105 hydraulic disc brakes
  • Fulcrum Racing wheelset plus fast Schwalbe G-One Bite folding tires
  • 8 frame sizes from 47 to 62 cm

Tecnologia

STEVENS S-Lite Aluminium Gabel

S-Lite Aluminium Gabel

So sieht eine moderne Starrgabel heute aus: Die geraden Gabelscheiden und die Gabelkrone sind aus einem Stück geformt – das spart Schweißnähte und garantiert höchste Steifigkeit und Lenkpräzision. Vollwertige Schutzbleche und ein Lowrider-Gepäckträger lassen sich ebenso montieren wie ein eleganter Halter für den Frontscheinwerfer. Die Version mit QR15-Steckachse kann mit einem optionalen Pitlock-System besonders diebstahlsicher gemacht werden. Und dennoch wird die STEVENS S-Lite Aluminium-Gabel auf der Waage ihrem Namen vollauf gerecht.

Flatmount-Scheibenbremsen

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Comet, Ventoux oder Izoard Pro DISC sowie aller Cyclocrosser mit Hydraulik-Discs schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Mit „Flatmount“ als Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern (bis aufs Tabor) lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

QR12-Steckachse v+h

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Smooth Welded

Additional step in welding. The first, rippled weld, typical for aluminium, is covered with a second smoother weld. This not only improves looks but also lowers the risk of notches in this spot, which makes the frames more durable.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Specifiche

  • einfach
  • erweitert

Telaio

Telaio
Aluminium SL 7005 TB
  • Axle: QR12x142
  • Brake: flatmount disc
  • BB: Pressfit BB86
  • Front derailleur mount: clamp
  • Cable routing: internal
  • Fender + rack mounts
Forcella Frontale
STEVENS S-Lite Aluminium
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR12x100
  • Brake: flatmount disc
  • Fender mounts
Serie Sterzo
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Freni
Shimano 105
  • BR-R7070
  • Hydraulic disc brake
  • Flatmount standard
  • Rotor: SM-RT70
  • Rotor size: 160/160 mm
  • Center-Lock

Trasmissione

Pedivella
Shimano FC-RS510
  • 50-34 T
  • BB type: Pressfit BB86 / Hollowtech II
Deragliatore f
Shimano Ultegra
  • FD-R8000-BL
Deragliatore r
Shimano Ultegra
  • RD-R8000-GS
  • 11-speed
  • Total capacity: 39 T
Catena
Shimano CN-HG601
Cassetta
Shimano 105
  • CS-R7000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 T
Gamma Marcie
Zoom 2.35 - 10.05 m, 2*11

Set Ruote

Sistema di ruote
Fulcrum Racing 700 DB DRP
  • ETRTO: 19C x 622
Copertoni
Schwalbe G-One Bite RaceGuard
  • Tire size: 40-622
  • fFoldable
  • Dual Compound
  • RaceGuard

Postazione di guida

Manubrio
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130 mm
  • Reach: 80 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Attacco
Oxygen Scorpo Road
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: -6°
Sella
Oxygen Triton
Reggisella
Oxygen Scorpo Road
  • Length: 320 mm
  • Diameter: 27.2 mm
  • Insertion depth: min. 80 mm
Leva del freno
Shimano 105
  • ST-R7025 (Size 47+50) | ST-R7020
  • 11-speed

Dati

Peso
9.6 kg
Taglie
47, 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Colore(i)
Velvet Black | Hot Pepper Red
Carico
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Risultati Test

Logo Komfortabler Crosser für Stadt und Gelände

Komfortabler Crosser für Stadt und Gelände

02/2017

The STEVENS Prestige clearly is a solid cross bike. By retrofitting mud guards it turns into a great tool for every-day riding. It's reliable, fast, versatile and handles nicely.
Logo Dauertest

Dauertest

12/2015

La Prestige ne passate durante i test negli ultimi, ma adesso è una bici davvero affidabile.

Geometria

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Altezza Telaio (cm) 47 50 52 54 56 58 60 62 Metodo di misura
Lunghezza tubo sella A1 531 549 569 591 616 630 645 660 nominale
Lunghezza tubo sella A2 480 490 520 540 560 580 600 620 dal mov.centrale a fine tubo sella
Lunghezza tubo sella A3 447 457 486 505 525 545 564 584 dal mov.centrale al tubo orizzontale
Lunghezza top tube B 478 509 516 527 536 557 574 587  
Top tube orizzontale C 485 499 527 539 551 572 588 600 dal centro tubo sterzo al centro tubo sella
Angolo seriesterzo (°) D 70 70.5 71 71.5 72 72 72 72  
Inclinazione tubo sella (°) E 76.5 75.5 74.5 74 73 73 73 73  
Ruota ferma F 995 1006 1010 1011 1007 1027 1043 1055  
Lunghezza batti catena G 430 430 430 430 430 430 430 430  
Lunghezza seriesterzo H 100 115 130 145 160 175 190 205  
Inclinazione movimento centrale I 62 62 62 65 70 70 70 70 distanza dal mov.centrale al livello centro mozzi
Altezza movimento centrale K 288 288 288 285 280 280 280 280 distanza dal terreno
Inclinazione forcella L 45 45 45 45 45 45 45 45  
Inclinazione M 78 86 76 77 82 77 73 68 distanza del livello tubo orizzontale (fronte - retro)
Raggio ruota N 350 350 350 350 350 350 350 350 incl. Copertura
Altezza regolabile O 746 756 779 795 808 825 843 860 dal top del tubo orizzontale al terreno*
Altezza gambo forcella P 401 401 401 401 401 401 401 401 incl. Base tappo dello sterzo
Distanziale per movimento centrale - ruota anteriore Q 578 588 593 595 591 612 628 640  
Reach R 361 371 375 376 372 388 399 407 Dall'albero delle pedivelle al centro serie sterzo, in orizzontale
Stack S 516 532 548 567 588 603 617 631 Dall'albero delle pedivelle al centro serie sterzo, in verticale
Stack/Reach (1:x)   1.43 1.43 1.46 1.51 1.58 1.55 1.55 1.55 Rapporto catasta da raggiungere
Diametro reggisella   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Lunghezza attacco   80 80 90 100 100 110 110 120 centro-centro
Angolo attacco (°)   -6 - 6 -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Diamentro manubrio   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Set Spaziatori   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5  
Larghezza manubrio   380 400 400 420 420 420 440 440 centro-centro
Lunghezza pedivella   170 170 170 172.5 172.5 175 175 175  
    47 50 52 54 56 58 60 62  

* Valore misurato di 1/3 staccato dal reggisella

// NEVER STOP