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Super Trofeo

Gewicht 8.9 kg
Maten  XS, S, M, L, XL
Frame Carbon SL HMF
Kleur(en) Slate Grey

Prijzen

Prijs
Op aanvraag

Gemaakt voor Ironmannen en -vrouwen.

Wanneer het erop aankomt zo snel mogelijk de meet of de wisselzone te bereiken, moet werkelijk elk detail van deze fiets op dit doel zijn afgestemd: snelheid! Daarom snijden de aerodynamische framebuizen van de Super Trofeo zo moeiteloos door de vijandige wind. Daarom laten die geïntegreerde remmen en wielen met hoge velgen de wind zo vloeiend passeren. Daarom zijn de rem- en versnellingskabels weggewerkt in het frame. Daarom zet de Profile Design-cockpit de berijder in de perfecte aerodynamische houding. En daarom zorgen de 11-speed Shimano Ultegra-groep en uw getrainde benen dat u nog sneller gaat in elke versnelling.

  • DE aerodynamische wonderfiets met elegante Shimano Ultegra groep
  • Geïntegreerd remsysteem achter de vorkkroon en de trapas
  • Ultrasnelle Fulcrum Racing wielset
  • Verstelbare zadelpen met zithoek van 74 tot 78°
  • Profile Design aerobar-set met verschillende afstelopties

Technologie

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Worldcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbike-Rahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Wenn „Speed“ das vorrangige Ziel ist, kommt ein Rahmen auch mal in den Windkanal – und letztendlich mit einigem Geschwindigkeits-Plus wieder zurück nach Hamburg. Davon profitieren die Fahrer unseres Super Trofeo in Zeitfahren und – auch mit dem Volt – bei Triathlon-Wettkämpfen.

Aero-optimierte Bremsen

Zusammen mit den Spezialisten von TRP haben die STEVENS Ingenieure bei den Zeitfahr-/Triathlon-Rennern die Bremsanlage optimal vor dem Fahrtwind versteckt – vorne an der Gabelrückseite, hinten im Tretlagerbereich. Somit werden Sie auf dem Weg zur persönlichen Ironman-Bestzeit nur noch dann gebremst, wenn Sie es tatsächlich wollen.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL HMF
  • Axle: QR10x130
  • Brake: rim (direct mount)
  • BB: BSA 68 mm
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Voorvork
STEVENS Full Carbon SL HMF
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/4"
  • Axle: QR9x100
  • Brake: rim, Direct Mount
Balhoofd
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/4"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS47/33
Remmen
TRP TTV06-ST | T541R Direct Mount
  • Rim brake
  • Direct Mount
  • Integrated in frame and fork

Aandrijflijn

Crankstel
Shimano Ultegra
  • FC-R8000
  • 53-39 T
  • BB type: BSA 68 mm / Hollowtech II
Voorderailleur
Shimano Ultegra
  • FD-R8000-F
Achterderailleur
Shimano Ultegra
  • RD-R8000-SS
  • 11-speed
  • Total capacity: 35 T
Ketting
Shimano CN-HG701
Cassette
Shimano Ultegra
  • CS-R8000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-14-15-16-17-19-21-23-25 T
Verzet
Zoom 3.28 - 10.12 m, 2*11

Wielen

Systeemwielen
Fulcrum Racing 400
  • ETRTO: 17C x 622
Banden
Continental Grand Prix
  • Tire size: 23-622
  • Foldable
  • Black-Chili compound
  • PolyX breaker

Cockpit

Stuur
Profile Design Ozero TT
  • Basebar Riser Kit: 15 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Stuurpen
STEVENS Tria TT
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 0°
  • Length: 95 mm
Zadel
Oxygen Triton
Zadelpen
STEVENS Carbon
Versnellingshendel
Shimano Dura Ace
  • SL-BSR1X1
  • 11-speed
Remhendel
TRP Carbon RL970

Gegevens

Gewicht
8.9 kg
Maten
XS, S, M, L, XL
Kleur(en)
Slate Grey
Toegest. totaalgewicht
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Testrapporten

Logo Tolles Preis-Leistungs-Verhältnis

Tolles Preis-Leistungs-Verhältnis

02/2019

Auch in der 2019er-Version hat Stevens mit dem Super Trofeo ein Triathlonrad im Programm, das mit tollem Preis-Leistungs-Verhältnis und Shimano Ultegra punktet.
Logo Sehr gutes Rad mit tollen Triathloneigenschaften

Sehr gutes Rad mit tollen Triathloneigenschaften

07/2015

Met name op vlakke tot licht heuvelachtige parcoursen met ruime bochten beviel de zeer hoge stabiliteit. U krijgt een technisch zeer goede fiets met uitstekende triatloneigenschappen voor uw geld.

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat XS S M L XL Meetmethode
Zitbuislengte A1 486 500 510 528 546 Nominaal
Zitbuislengte A2 450 530 540 557 576 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 450 530 540 557 576 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 492 512 533 552 570  
Bovenbuis horizontaal C 490 512 533 552 570 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 71 72.5 72.5 72.5 72.5  
Zitbuishoek (°) E 75 75 75 75 75  
Wielbasis F 946 946 967 987 1006  
Lengte van de liggende achtervork G 395 395 395 395 395  
Lengte van de balhoofdbuis H 62 72 82 99 118  
Trapasverlaging I 75 75 75 75 75 Afstand tot naafhoogte
Trapashoogte K 260 260 260 260 260 Afstand tot grond
Vorksprong L 45 45 45 45 45  
Sloping M 34 -29 -29 -28 -29 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 335 335 335 335 335 Incl. banden
Standoverhoogte O 720 772 781 798 816 Bovenkant bovenbuis tot grond*
Inbouwhoogte van de voorvork P 370 370 370 370 370 Incl. de onderste balhoofdcup
Afstand voorwiel tot trapas Q 564 563 584 604 623  
Reach R 376 385 400 415 428 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 469 483 493 510 528 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.25 1.25 1.23 1.23 1.23 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   Aero Carbon Stütze  
Stuurpenlengte   75 75 75 75 75 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   0 0 0 0 0  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   - - - - -  
Stuurbreedte   40 40 40 42 42 Racestuur hart op hart
Cranklengte   170 172.5 175 175 175  
    XS S M L XL  

* 1/3 van de zitbuis verwijderd

// NEVER STOP