Navigation

E-Agnello+

Vægt 22.5 kg
Størrelser  16", 18", 20", 22"
Ramme Aluminium 6061 DB
Farve(r) Granite Grey

Priser

Pris
På forespørgsel

Bosch power and 27.5" Plus wheels is the formula for fun.

The STEVENS hardtail E-Agnello+ is supported by full 75Nm (55lb-ft) of torque. When the trail becomes tricky the Bosch Performance Line CX motor's ground clearance and 2.8" tires come in handy to clear any obstacle. Thanks to the high-quality components - from Shimano Deore XT shifters to the Fox 34 E-Bike suspension fork with thru-axle and tapered steerer - riding fun will last for a long time. Which is good because the E-Agnello+ is guaranteed to make you want to ride again and again.

  • Balanced e-hardtail w/ new PowerTube frame design and comfortable sitting position
  • Strong Bosch Performance Line CX system w/ 75 Nm torque and 500 Wh rechargeable battery
  • E-specific Fox 34 Float 120 mm suspension fork w/ thru-axle
  • Powerful 4-piston disc brakes
  • Trail-worthy Schwalbe Nobby Nic 27.5+ tires

Teknologi

500Wh Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its fullies, as well as for the trail rocket Sonora and the alloy-hardtails Colorado and Sentiero. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

27.5” Plus-Reifen

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs von STEVENS.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Aluminium 6061 DB
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal (shifting)/external (brake)
Forgaffel
Fox 34 Float Rhythm E-Bike
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • 2-position remote
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Headset
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Bremser
Shimano BR-MT520
  • Hydraulic disc brake
  • 4 pistons
  • Rotor: SM-RT64
  • Rotor size: 180/180 mm
  • Center-Lock

Drivetrain

Motor
Bosch Performance Line CX
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 75 Nm
Batteri
Bosch PowerTube 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Nedtuning ved
25 km/h (15.5 mph)
Rækkevidde
See BOSCH Range Assistant
Antal gear
4 drive modes with support levels 50-300 % plus walk assistance
Kranksæt
Oxygen E-Scorpo
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Boost chain line
  • Chainguard
Motorritzel
STEVENS E-MTB Z16 Boost
  • 16 T
  • Narrow Wide
  • Boost chain line
Bagskifter
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-DGS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Kæde
Shimano CN-HG701
Kassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Combination: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46 T
Pedaler
MTB Alu Flatpedal Reflex
Krumtapeffekt
Zoom 1.97 - 8.25 m, 1*11

Hjulsæt

Nav
Shimano Deore XT
  • HB-M8010-B | FH-M8010-B
Fælge
Sun Ringlé Duroc TR40
  • ETRTO: 36 x 584
Dæk
Schwalbe Nobby Nic Performance
  • Tire size: 70-584
  • Foldable
  • Addix compound

Cockpit

Styr
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 740 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Frempind
Oxygen E-Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Sadel
Oxygen Havoc
Sadelpind
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 400 mm
  • Diameter: 30,9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Skiftegreb
Shimano Deore XT
  • SL-M8000-IR I-Spec II
  • 11-speed
Bremsehåndtag
Shimano BL-MT501
  • 2 finger
Display
Bosch Purion

Data

Vægt
22.5 kg
Størrelser
16", 18", 20", 22"
Farve(r)
Granite Grey
Till. totalvægt
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Test rapporter

Logo Preis-Leistungs-Tipp

Preis-Leistungs-Tipp

02/2017

A more than well-made all-round package! Perfect!
Logo Tipp Preis-Leistung

Tipp Preis-Leistung

02/2017

Das Gesamtpaket ist mehr als gelungen. Klasse!

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (") 16 18 20 22 Målemetode
Saddelrørslængde A1 658 656 667 686 Nominel
Saddelrørslængde A2 406 457 508 559 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 358 407 459 453 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 566 576 592 612  
Overrør vandret C 569 589 609 629 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 68.5 68.5 68.5 69  
Saddelrørsvinkel (°) E 74.5 74.5 74.5 74  
Hjulafstand F 1149 1169 1183 1199  
Kædestiverlængde G 476 476 476 476  
Kronrørslængde H 120 120 130 145  
Krankforsænkning I 55 55 55 55 Afstand til navhøjde*
Krankhøjde K 307 307 307 307 Afstand til jorden*
Gaffelfrembøjning L 51 51 51 51  
Slope M 276 232 192 215 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 362 362 362 362 Med dæk
Overrørshøjde O 775 798 828 842 Overkant overrør til jorden**
Gaffelhøjde P 524 524 524 524 Inkl. bundkoppen*
Afstand forhjul-krank Q 678 698 719 722  
Reach R 393 412 430 440 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 634 634 643 659 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.61 1.54 1.5 1.5 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   30.9 30.9 30.9 30.9  
Frempindslængde   60 70 80 90 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   6 6 6 6  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   5 + 5 + 5 + 5 + 5  
Styrbredde   740 740 740 740  
Pedalarmslængde   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* Med rytter og let fjederbelastet fjedergaffel (standard-køreposition)

** 1/3 væk fra saddelrøret, hjul ikke fjederbelastet

// NEVER STOP