Navigation

E-Cayolle+

Poids 22.9 kg
Taille  16", 18", 20", 22"
Cadre Aluminium 6061 DB
Couleur (s) Hot Pepper Red

Prix

Prix public conseillé
3 049,00 €

La puissance de Bosch et les roues 27,5" Plus est la formule gagnante pour prendre plaisir.

Le semi-rigide E-Cayolle+ de STEVENS est soutenu par un couple de 75 Nm et une batterie de 500 Wh grande capacité. La force de pédalage et la puissance du moteur vous aideront à avancer tandis que les composants éprouvés vous offriront un contrôle total sur la piste. Et ne vous inquiétez pas si le sentier devient délicat, nous avons conçu les pneus Nobby Nic de 2,8" de large super adhérents pour vous aider.

  • Vélo semi-rigide électrique puissant avec nouveau cadre PowerTube et position assise confortable
  • Moteur puissant Bosch Performance Line CX avec couple de 75 Nm et batterie rechargeable 500 Wh
  • Fourche suspendue à air SR Suntour 120 mm avec axe traversant et verrouillage
  • Pneus idéaux pour le trail Schwalbe Nobby Nic 27,5+
  • Dérailleur arrière Shimano SLX Shadow+ 10 vitesses

Technologie

500Wh Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

27.5” Plus-Reifen

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Aluminium 6061 DB
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal (shifting)/external (brake)
Fourche
SR Suntour XCR34 RL-R Air
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 7"
Jeu de direction
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Freins
Shimano BR-MT400
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT54
  • Rotor size: 180/180 mm
  • Center-Lock

Transmission

Moteur
Bosch Performance Line CX
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 75 Nm
Batterie
Bosch PowerTube 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Limite
25 km/h (15.5 mph)
Distance
See BOSCH Range Assistant
Nombre de vitesses
4 drive modes with support levels 50-300 % plus walk assistance
Pédalier
Oxygen E-Scorpo
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Boost chain line
  • Chainguard
Motorritzel
STEVENS E-MTB Z16 Boost
  • 16 T
  • Narrow Wide
  • Boost chain line
Dérailleur arrière
Shimano SLX Shadow+
  • RD-M7000-DSGS
  • 10-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 43 T
Chaîne
Shimano CN-HG54
Cassette
Shimano CS-HG50
  • 10-speed
  • Combination: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 T
Pédales
MTB Alu Flatpedal Reflex
Développement
Zoom 2.52 - 8.25 m, 1*10

Roues

Moyeu
Shimano Deore
  • HB-M6010-B | FH-M6010-B
Jantes
Sun Ringlé Duroc TR40
  • ETRTO: 36 x 584
Pneus
Schwalbe Nobby Nic Performance
  • Tire size: 70-584
  • Foldable
  • Addix compound

Poste de pilotage

Cintre
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 740 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Potence
Oxygen E-Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Selle
Oxygen Havoc
Tige de Selle
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 400 mm
  • Diameter: 30,9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Levier de commande
Shimano Deore
  • SL-M6000-RA
  • 10-speed
Levier de frein
Shimano BL-MT400
  • 2 finger
Écran
Bosch Purion

Données

Poids
22.9 kg
Taille
16", 18", 20", 22"
Couleur (s)
Hot Pepper Red
Poid en charge max.
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Rapports d'essais

Logo Komforttipp fürs E-Cayolle+

Komforttipp fürs E-Cayolle+

01/2018

Dank Plus-Bereifung und langer Geometrie bietet da E-Cayolle die größte Sicherheit und das beste Kletterkönnen im Test.

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (") 16 18 20 22 Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 635 645 655 673 nominal
Hauteur tube de selle A2 406 457 508 559 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 361 413 463 514 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 561 574 592 612  
Longueur tube horizontal C 569 589 609 629 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 68.5 68.5 68.5 69  
Angle tube de selle (°) E 74.5 74.5 74.5 74  
Empattement F 1141 1162 1183 1183  
Longueur tube des bases G 476 476 476 476  
Longueur tube de direction H 110 120 130 145  
Abaissement axe pédalier I 55 55 55 55 Distance à l'axe moyeu*
Hauteur pédalier K 307 307 307 307 Distance au sol*
Courbure du cintre L 46 46 46 46  
Slope M 260 220 180 148 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 362 362 362 362 Pneus compris
Hauteur cadre O 775 798 828 842 Dessus du tube horizontal au sol**
Hauteur de la fourche P 507 507 507 507 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 670 691 712 722  
Reach R 399 417 434 443 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 612 622 631 647 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.53 1.49 1.45 1.46 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   30.9 30.9 30.9 30.9  
Longueur potence   60 70 80 90 Centre-Centre
Angle potence (°)   6 6 6 6  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   5 + 5 + 5 + 5 + 5  
Largeur cintre   740 740 740 740  
Longueur manivelle   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* Avec cycliste sur le vélo et fourche légèrement compressée (position standard)

* Avec cycliste sur le vélo et fourche légèrement compressée

** 1/3 de la distance du tube de selle, vélo non compressé

// NEVER STOP