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E-Pordoi+

Gewicht 24.8 kg
Maten  16", 18", 20", 22"
Frame Aluminium 6061
Kleur(en) Velvet Black

Prijzen

Prijs
Op aanvraag

Uphill Flow.

Deze slogan van onze partner Bosch wordt perfect belichaamd door de nieuwe E-Pordoi+ – omdat hij een compleet vernieuwd frame met geïntegreerde PowerTube-accu combineert met een aangename geometrie, en uw trapkracht ondersteunt met het vermogen van de elektrische Bosch CX-motor. Een fijn afgestelde veerconfiguratie met 140 mm veerweg van Fox en hoogwaardige componenten van Shimano, Oxygen, Sun Ringlé enz. verhogen de pret en prestaties alleen nog maar verder.

  • Ontspannen volgeveerde e-toerfiets met sterk Bosch Performance Line CX-systeem en geïntegreerde accu
  • E-bike-specifieke Fox vering: 34 Float vork, Float DPS-achterdemper met 140 mm veerweg voor en achter
  • Betrouwbare Shimano Deore XT/ SLX-schakelcomponenten
  • Sterke Shimano Deore-schijfremmen (203/203 mm)
  • Trailfun gegarandeerd: Schwalbe Magic Mary/Hans Dampf 27.5+ banden

Technologie

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

500Wh Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

27.5” Plus-Reifen

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Uitrusting

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Aluminium 6061
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal
Voorvork
Fox 34 Float Rhythm E-Bike+
  • Travel: 140 mm
  • Air suspension
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Balhoofd
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Schokdemper
Fox Float DPS Performance E-Bike+
  • Travel: 140 mm
  • Air suspension
  • Length: 200 mm
  • Shock travel: 57 mm
  • Mounting width: 22.0x8 mm/22.0x8 mm
Remmen
Shimano Deore
  • BR-M6000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT64
  • Rotor size: 203/203 mm
  • Center-Lock

Aandrijflijn

Motor
Bosch Performance Line CX
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 75 Nm
Accu
Bosch PowerTube 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Begrensd op
25 km/h (15.5 mph)
Actieradius
See BOSCH Range Assistant
Aantal standen
4 drive modes with support levels 50-300 % plus walk assistance
Crankstel
Oxygen E-Scorpo
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Chainguard
Motorritzel
STEVENS E-MTB Z16 Boost
  • 16 T
  • Narrow Wide
  • Boost chain line
Achterderailleur
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-GS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Ketting
Shimano CN-HG601
Cassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Combination: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46 T
Pedalen
MTB Alu Flatpedal Reflex

Wielen

Naven
Shimano Deore
  • HB-M6010-B | FH-M6010-B
Velgen
Sun Ringlé Duroc TR40
  • ETRTO: 36 x 584
Banden
Schwalbe Magic Mary Evolution | Hans Dampf Evolution
  • Tire size: 70-584
  • Foldable
  • Front: Addix Soft compound
  • Rear: Addix Speedgrip compound
  • Apex reinforced sidewall
  • Tubeless Easy

Cockpit

Stuur
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 760 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Stuurpen
Oxygen E-Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Zadel
Oxygen Roccia
Zadelpen
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 400 mm
  • Diameter: 30,9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Versnellingshendel
Shimano SLX
  • SL-M7000-11-IR I-Spec II
  • 11-speed
Remhendel
Shimano Deore
  • BL-M6000
  • 2 finger
Display
Bosch Purion

Gegevens

Gewicht
24.8 kg
Maten
16", 18", 20", 22"
Kleur(en)
Velvet Black
Toegest. totaalgewicht
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Geometrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Framemaat (") 16 18 20 22 Meetmethode
Zitbuislengte A1 647 647 657 666 Nominaal
Zitbuislengte A2 406 457 508 559 Hart trapas tot bovenkant zitbuis
Zitbuislengte A3 369 361 371 410 Hart trapas tot bovenkant bovenbuis
Bovenbuislengte B 551 574 595 617  
Bovenbuis horizontaal C 587 611 634 658 Tot snijpunt zadelpen
Hoek van de balhoofdbuis (°) D 66 66 66 66  
Zitbuishoek (°) E 74 74 74 74  
Wielbasis F 1220 1244 1268 1293  
Lengte van de liggende achtervork G 485 485 485 485  
Lengte van de balhoofdbuis H 130 130 140 150  
Trapasverlaging I 15 15 15 15 Afstand tot naafhoogte*
Trapashoogte K 351 351 351 351 Afstand tot grond*
Vorksprong L 51 51 51 51  
Sloping M 252 265 264 228 Hoogteverschil bovenbuis voor/achter
Wieldiameter N 366 366 366 366 Incl. banden
Standoverhoogte O 828 819 829 863 Bovenkant bovenbuis tot grond**
Inbouwhoogte van de voorvork P 559 559 559 559 Incl. de onderste balhoofdcup*
Afstand voorwiel tot trapas Q 735 759 783 809  
Reach R 409 433 453 474 Horizontaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack S 622 622 631 640 Verticaal van trapas tot balhoofdbuis
Stack/reach (1:x)   1.52 1.44 1.39 1.35 Verhouding stack tot reach
Diameter van de zadelpen   30.9 30.9 30.9 30.9  
Stuurpenlengte   50 50 50 50 Hart op hart
Stuurpenhoek (°)   6 6 6 6  
Stuurklem   31.8 31.8 31.8 31.8  
Gemonteerde spacers   ..... ..... ..... .....  
Stuurbreedte   760 760 760 760  
Cranklengte   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* Incl. berijder en met iets ingeveerde verende voorvork (standaard fietshouding)

** 1/3 van de zitbuis verwijderd, voorvork en achterdemper niet ingeveerd

// NEVER STOP