Navigation

E-Pordoi+

Poids 24.8 kg
Taille  16", 18", 20", 22"
Cadre Aluminium 6061
Couleur (s) Velvet Black

Prix

Prix public conseillé
4 069,00 €

Up. Hill. Flow.

Ce slogan de notre partenaire Bosch est parfaitement incarné par le nouveau E-Pordoi+. Parce qu'il combine un cadre entièrement repensé avec une batterie PowerTube intégrée et une géométrie confortable et la dynamique de votre force de pédalage assistée par la puissance du moteur électrique Bosch CX. Une suspension de 140 mm bien ajustée par Fox et des composants de haute qualité par Shimano, Oxygen, Sun Ringlé, etc. Pour renforcer le fun et la performance.

  • Vélo de randonnée électrique tout suspendu pour une conduite facile avec moteur puissant Bosch Performance Line CX et batterie intégrée
  • Suspension spécifique vélo électrique par Fox : fourche 34 Float, amortisseur arrière Float DPS avec débattement de 140 mm avant + arrière
  • Composants de transmission Shimano Deore XT/SLX
  • Freins à disque puissants Shimano Deore (203/203 mm)
  • Plaisir garanti en trail : pneus Schwalbe Magic Mary/Hans Dampf 27,5+

Technologie

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

500Wh Akku

Hier wird über Erfolg oder Misserfolg der E-Mobilität entschieden. Also setzt STEVENS bei seinen Top-Modellen Akkus mit satten 500 Wattstunden Energiegehalt für bis zu 215 Kilometer Reichweite (laut Herstellerinfo; bitte beachten Sie den Bosch-Reichweiten-Rechner) ein. Das geht sogar ohne großen Gewichtsnachteil: Das Bosch PowerPack 500 zum Beispiel ist gegenüber dem PowerPack 400 nur um 100 Gramm schwerer – darum ist der große „Tank“ unser Top-Tipp für Pedelec-Piloten, die auch vor bergigen Strecken nicht zurückschrecken. Und unsere E-Fullys mit Shimano STEPS-Antrieb sind für Alpen-Abenteuer wohl gerüstet.

27.5” Plus-Reifen

Selbst bei optimaler Fahrwerks-Technologie kommt es auf ruppigen Trails zunächst auf die Reifen an – weil diese stets den ersten Kontakt mit Felsen, Wurzeln oder losem Schotter aufnehmen. Und wenn sie das neue Format „27.5+“ mit bis zu 75 mm Reifenbreite aufweisen und mit entsprechend geringem Reifendruck gefahren werden, fällt dieser Kontakt besonders innig aus. Sprich: die Stollen schmiegen sich bereitwillig um jede noch so kleine Kante und garantieren darum maximalen Kurvengrip und Traktion. Gut beim Bremsen, Lenken, Antreten – und jetzt schon der neue Standard für All-Mountain-E-MTBs.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. This means better steering precision on the trail and higher longevity.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Aluminium 6061
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal
Fourche
Fox 34 Float Rhythm E-Bike+
  • Travel: 140 mm
  • Air suspension
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 6"
Jeu de direction
STEVENS MTB Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Amortisseur
Fox Float DPS Performance E-Bike+
  • Travel: 140 mm
  • Air suspension
  • Length: 200 mm
  • Shock travel: 57 mm
  • Mounting width: 22.0x8 mm/22.0x8 mm
Freins
Shimano Deore
  • BR-M6000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT64
  • Rotor size: 203/203 mm
  • Center-Lock

Transmission

Moteur
Bosch Performance Line CX
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 75 Nm
Batterie
Bosch PowerTube 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Limite
25 km/h (15.5 mph)
Distance
See BOSCH Range Assistant
Nombre de vitesses
4 drive modes with support levels 50-300 % plus walk assistance
Pédalier
Oxygen E-Scorpo
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Chainguard
Motorritzel
STEVENS E-MTB Z16 Boost
  • 16 T
  • Narrow Wide
  • Boost chain line
Dérailleur arrière
Shimano Deore XT Shadow+
  • RD-M8000-GS
  • 11-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 39 T
Chaîne
Shimano CN-HG601
Cassette
Shimano SLX
  • CS-M7000
  • 11-speed
  • Combination: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46 T
Pédales
MTB Alu Flatpedal Reflex

Roues

Moyeu
Shimano Deore
  • HB-M6010-B | FH-M6010-B
Jantes
Sun Ringlé Duroc TR40
  • ETRTO: 36 x 584
Pneus
Schwalbe Magic Mary Evolution | Hans Dampf Evolution
  • Tire size: 70-584
  • Foldable
  • Front: Addix Soft compound
  • Rear: Addix Speedgrip compound
  • Apex reinforced sidewall
  • Tubeless Easy

Poste de pilotage

Cintre
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 760 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Potence
Oxygen E-Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Selle
Oxygen Roccia
Tige de Selle
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 400 mm
  • Diameter: 30,9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Levier de commande
Shimano SLX
  • SL-M7000-11-IR I-Spec II
  • 11-speed
Levier de frein
Shimano Deore
  • BL-M6000
  • 2 finger
Écran
Bosch Purion

Données

Poids
24.8 kg
Taille
16", 18", 20", 22"
Couleur (s)
Velvet Black
Poid en charge max.
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (") 16 18 20 22 Type de mesure
Hauteur tube de selle A1 647 647 657 666 nominal
Hauteur tube de selle A2 406 457 508 559 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Hauteur tube de selle A3 369 361 371 410 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube horizontal
Longueur tube horizontal B 551 574 595 617  
Longueur tube horizontal C 587 611 634 658 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 66 66 66 66  
Angle tube de selle (°) E 74 74 74 74  
Empattement F 1220 1244 1268 1293  
Longueur tube des bases G 485 485 485 485  
Longueur tube de direction H 130 130 140 150  
Abaissement axe pédalier I 15 15 15 15 Distance à l'axe moyeu*
Hauteur pédalier K 351 351 351 351 Distance au sol*
Courbure du cintre L 51 51 51 51  
Slope M 252 265 264 228 Tube horizontal: différence de niveau avant/arrière
Diamètre de la roue N 366 366 366 366 Pneus compris
Hauteur cadre O 828 819 829 863 Dessus du tube horizontal au sol**
Hauteur de la fourche P 559 559 559 559 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 735 759 783 809  
Reach R 409 433 453 474 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 622 622 631 640 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.52 1.44 1.39 1.35 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   30.9 30.9 30.9 30.9  
Longueur potence   50 50 50 50 Centre-Centre
Angle potence (°)   6 6 6 6  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   ..... ..... ..... .....  
Largeur cintre   760 760 760 760  
Longueur manivelle   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* Avec cycliste sur le vélo et fourche légèrement compressée (position standard)

* Avec cycliste sur le vélo et fourche légèrement compressée

** 1/3 de la distance du tube de selle, vélo non compressé

// NEVER STOP