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Izoard Pro Disc

Weight 8.0 kg
Sizes  50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Frame Carbon SL Fiber
Color(s) Velvet Black

Pricing

recomm. retail price
2 299.00 €

A modern classic.

This is how you build one: a nice carbon frame specifically designed to handle disc brake forces. A precise-steering fork that doesn't flex even when braking. High-quality components from Shimano's Ultegra group to Fulcrum Racing wheels. The all new Izoard Pro already prevailed in the Tour of Flanders (amateur version). Now it's your turn ...

  • New developed carbon disc frame & fork
  • Stable but responsive steering characteristics – perfect for conquering alpine passes
  • Complete Shimano Ultegra 2x11-speed semi-compact drivetrain
  • Powerful Shimano Ultegra Flatmount disc brakes
  • Fast Fulcrum Racing 600 DB wheelset w/ QR12 thru-axles

Technology

Flatmount-Scheibenbremsen

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Comet, Ventoux oder Izoard Pro DISC sowie aller Cyclocrosser mit Hydraulik-Discs schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Mit „Flatmount“ als Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern (bis aufs Tabor) lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

QR12-Steckachse v+h

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – especially not when their STEVENS Carbon road bike is equipped with a Scorpo Carbon SL Comfort Seatpost which filters annoying road buzz. Its diameter of 27.2mm only and dedicated fibre orientation enable better flex without adding weight or loosing stability. By the way: the post can also be retrofitted.

Reifenfreiheit bis 28 mm

Systemlaufräder

Mittlerweile haben sogar die Straßenprofis bei der Tour de France erkannt, dass breitere Reifen schneller rollen. Und sind es nicht diese kleinen Nebensträßchen mit ihrer häufig zweifelhaften Asphalt-Qualität, die am meisten Spaß machen? Wer jedenfalls häufiger auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann seine Rennmaschine mit bis zu 28 mm breiten Reifen bestens darauf vorbereiten – und dann von mehr Fahrkomfort profitieren.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Worldcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbike-Rahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Equipment

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL Fiber
  • Axle: QR12x142
  • Brake: flatmount disc
  • BB: Pressfit BB86
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Front fork
STEVENS Full Carbon SL
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR12x100
  • Brake: flatmount disc
Headset
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Brakes
Shimano Ultegra
  • BR-R8070
  • Hydraulic disc brake
  • Flatmount standard
  • Rotor: SM-RT64
  • Rotor size: 160/160 mm
  • Center-Lock

Drivetrain

Crankset
Shimano Ultegra
  • FC-R8000
  • 52-36 T
  • BB type: Pressfit BB86 / Hollowtech II
Derailleur f
Shimano Ultegra
  • FD-R8000-FL
Derailleur r
Shimano Ultegra
  • RD-R8000-GS
  • 11-speed
  • Total capacity: 39 T
Chain
Shimano CN-HG701
Cassette
Shimano Ultegra
  • CS-R8000
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-14-16-18-20-22-25-28-32 T
Gear ratio
Zoom 2.37 - 9.97 m, 2*11

Wheelset

System wheelset
Fulcrum Racing 600 DB
Tires
Continental Grand Prix
  • Tire size: 25-622
  • Foldable
  • Black-Chili compound
  • PolyX Breaker

Cockpit

Handlebar
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130 mm
  • Reach: 80 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Stem
Oxygen Scorpo Road
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: -6°
Saddle
Oxygen Triton
Seatpost
Oxygen Scorpo Carbon
  • Length: 300 mm
  • Diameter: 27.2 mm
  • Insertion depth: min. 80 mm
Shiftbrakelever
Shimano Ultegra
  • ST-R8020
  • 11-speed

Data

Weight
8.0 kg
Sizes
50, 52, 54, 56, 58, 60, 62 cm
Color(s)
Velvet Black
Laden weight
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Test Reports

Logo Moderner Klassiker

Moderner Klassiker

01/2019

Das Izoard Pro Disc ist ein solider und stilvoller, klassisch aussehender Scheibenbrems-Renner zum attraktiven Preis. Es fährt sich straff und direkt.
Logo Angenehmer Allrounder

Angenehmer Allrounder

11/2018

Das Izoard Pro Disc ist ein angenehmer Allrounder, mit dem Sie im Winter viele Kilometer zurücklegen können. Bei vielen Höhenmetern hilft die Semi-Compact-Abstufung.

Geometry

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Frame height (cm) 50 52 54 56 58 60 62 Measuring mode
Seattube length A1 542 555 570 587 611 631 646 nominal
Seattube length A2 500 520 540 560 580 600 620 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 470 489 509 528 548 568 588 bottom bracket to top of top tube
Top tube length B 513 523 529 550 563 578 587  
Top tube horizontal C 525 535 545 560 575 590 598 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 72 72.5 72.5 73 73.5 73.5 73.5  
Seattube angle (°) E 74.5 74 73.5 73.5 73 73 73  
Wheelbase F 972 973 978 988 993 1008 1016  
Chainstay length G 406 406 406 406 406 406 406  
Headtube length H 120 130 145 160 180 200 215  
Bottom bracket drop I 70 70 70 70 70 70 70 distance of bottom bracket to hub level
Bottom bracket height K 265 265 265 265 265 265 265 distance to ground
Fork rake L 43 43 43 43 43 43 43  
Slope M 66 58 54 53 55 56 51 top tube level distance front to rear
Wheel radius N 335 335 335 335 335 335 335 incl. tires
Standover height O 740 756 772 790 810 830 846 top of top tube to ground*
Fork build height P 368 368 368 368 368 368 368 incl. lower headset cups
Front wheel - bottom bracket Q 577 578 582 593 598 612 620  
Reach R 380 382 383 393 397 406 409 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 522 533 546 563 584 603 618 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.36 1.33 1.39 1.44 1.45 1.48 1.52 ratio stack to reach
Seatpost diameter   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Stem length   90 90 100 100 110 120 120 center-center
Stem angle (°)   -6 -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   23.2 + 10 + 5 + 5  
Handlebar width   400 400 420 420 420 440 440 center-center
Cranklength   170 170 172.5 172.5 175 175 175  
    50 52 54 56 58 60 62  

* measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube

// NEVER STOP