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Volt Configure

Volt, Custom-Beispiel 1
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Volt, Custom-Beispiel 1
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Volt, Custom-Beispiel 1
Custom-Beispiel 1
Volt, Rahmenkit
Rahmenkit
Sizes  XS, S, M, L, XL
Frame Carbon SL HMF
Color(s) Carbon Fire Red

Pricing

Price
On Request

"Watt" you want.

Our pro level triathlon machine scores right from the starting line: Utmost aerodynamics and innovation, beautiful integration of brakes, seatpost, Food Box and hydration system. Comes with standard personal best and appreciation. Also this is the dream of every bike fitter and seating position perfectionist, because there is no other time trial cockpit with as many possibilities for most precise adjustments. Now it's your choice of components and off you go on your way to your new personal best.

  • Successful Triathlon model with many cockpit fitting options
  • Integrated top tube foodbox and drinking system
  • Hidden aero brakes
  • Specific triathlon geometry
  • Color: Carbon Fire Red, available as custom bike or framekit

Technology

Volt – optimale Ergonomie für Triathleten

Wir kennen kein Aero-Cockpit, das einen breiteren und zugleich feineren Verstellbereich bietet als das Aeria Ultimate von Profile Design – es ist schlichtweg der Traum jeden Bike-Fitters. So lassen sich am Volt Armpolster und Extensions in Höhe, Breite, Längsposition, Winkel … positionieren und ausrichten, bis eine Sitzhaltung gefunden ist, die auch über Stunden so angenehm und effizient wie nur irgend möglich ist. Was das bringt? die bestmöglichen Voraussetzungen für die abschließende Laufstrecke.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Equipment

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Frame
Carbon SL HMF
  • Axle: QR5x130
  • Brake: rim (direct mount)
  • BB: Pressfit BB86
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Front fork
STEVENS Full Carbon SL HMF
  • Steerer 1 1/8"
  • Axle: QR9x100
  • Brake: rim, Direct Mount
Headset
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/4"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS42/30

Data

Sizes
XS, S, M, L, XL
Color(s)
Carbon Fire Red
Frame weight
1,490 g
Fork weight
450 g
Laden weight
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage

Custom Sample 1

Color
Carbon Fire Red
Weight
9.5 kg
Group
Shimano Dura-Ace Di2 + BT Wireless Unit
Wheel
DT Swiss PRC 1400 Spline 65
Handlebar
Profile Design Aeria Ultimate
Saddle
ISM PN 3.0
 
 
 

Test Reports

Logo Agil auf der Straße und auf Maß geschneidert

Agil auf der Straße und auf Maß geschneidert

02/2018

Ein Rad für Triathleten, die nach integrierten, aber dennoch einfach zu montierenden Lösungen verlangen. In Sachen Einstellbarkeit weiß das Volt sehr zu überzeugen und auf der Straße zeigt es sich als ausgeglichene Maschine mit Hang zur Wendigkeit. Ein lebendiges Rad zu einem fairen Preis.

Geometry

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Frame height XS S M L XL Measuring mode
Seattube length A1 512 531 558 584 608 nominal
Seattube length A2 505 525 549 578 600 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 505 525 549 578 600 bottom bracket to top of top tube
Top tube length B 480 505 530 560 585  
Top tube horizontal C 480 505 530 560 585 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 70.3 71.5 72 72.5 72.5  
Seattube angle (°) E 77 77 77 77 77  
Wheelbase F 954 970 993 1021 1048  
Chainstay length G 395 395 395 395 395  
Headtube length H 100 116 140 165 190  
Bottom bracket drop I 72 72 72 72 72 distance of bottom bracket to hub level
Bottom bracket height K 266 266 266 266 266 distance to ground
Fork rake L 45 45 45 45 45  
Slope M 10 9 8 8 8 top tube level distance front to rear
Wheel radius N 338 338 338 338 338 incl. tires
Standover height O 757 776 809 828 851 top of top tube to ground*
Fork build height P 370 370 370 370 370 incl. lower headset cups
Front wheel - bottom bracket Q 571 587 609 637 664  
Reach R 365 386 405 429 448 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 499 518 543 569 593 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.37 1.34 1.34 1.33 1.32 ratio stack to reach
Seatpost diameter   Aero Carbon Stütze  
    XS S M L XL  

* measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube

// NEVER STOP