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Super Prestige Force

Vægt 7.8 kg
Størrelser  50, 52, 54, 56, 58, 60 cm
Ramme Carbon SL Fiber
Farve(r) Fire Red

Priser

Vejl. Udsalgspris
2 999.00 €
Stelkit
1 499.00 €

The 1-O-1 of 1x11

Take a frame-fork set that weighs in at less than 1400g (3lbs, 1oz) and excels by its many functional details and its pure racing geometry. Plus Super-fast DT Swiss wheels with high-precision thru-axles are slowed-down when needed by hydraulic flatmount disc brakes. And a drivetrain with a 40T chainring at the front and an 11-36T cassette at the rear to provide a huge spread of gears and do away with shifting problems, that a front derailleur might cause in the heat of the battle, so you won't get robbed of your hard-earned racing speed.

  • Stiff AND vertically compliant carbon frame (1000 grams!) w/ QR12 thru-axle
  • Geometry and frame details developed together with cyclocross champions
  • Sram Force 1 1x11-speed cyclocross drivetrain plus superlight Easton carbon crank
  • Integrated chainguide
  • Fulcrum Racing cyclocross wheelset and Schwalbe X-One Allround tires

Teknologi

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and targeted elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

QR12-Steckachse v+h

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Sram 1x11fach-Schaltung

1x11 Gänge können genug sein.

Die Beweisfahrt tritt das Super Prestige Force am liebsten im Gelände an. Und seine Fahrer erleben dort die Vorteile der buchstäblichen Einfach-Schaltung: die kinderleicht-intuitive Betätigung ohne jegliches Verschalten. Das Leichtgewicht spart gegenüber Zweifach-Antrieben stolze 300 Gramm. Und die große Übersetzungsbandbreite, die für alle Fahrsituationen den richtigen Gang bereithält.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Worldcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbike-Rahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Kettenführung am Super Prestige

Kettenführung am Super Prestige

Unsere Worldcup-Champions und Weltmeister haben es so gewollt: Damit in den entscheidenden Rennsituationen bloß keine wertvollen Sekunden verloren gehen, geben wir dem Super Prestige-Crosser eine schlaue Kettenführung mit auf den Weg. Sie lässt sich auf unterschiedliche Kettenblatt-Größen einstellen – und optional gibt es auch eine Version für nur ein Kettenblatt (serienmäßig am Super Prestige Force).

Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – especially not when their STEVENS Carbon road bike is equipped with a Scorpo Carbon SL Comfort Seatpost which filters annoying road buzz. Its diameter of 27.2mm only and dedicated fibre orientation enable better flex without adding weight or loosing stability. By the way: the post can also be retrofitted.

Flatmount-Scheibenbremsen

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Comet, Ventoux oder Izoard Pro DISC sowie aller Cyclocrosser mit Hydraulik-Discs schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Mit „Flatmount“ als Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern (bis aufs Tabor) lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Carbon SL Fiber
  • Axle: QR12x142
  • Brake: flatmount disc
  • BB: Pressfit BB86
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Forgaffel
STEVENS Full Carbon SL
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR12x100
  • Brake: flatmount disc
Headset
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Bremser
Sram Force 1
  • Hydraulic disc brake
  • Flatmount standard
  • Rotor: CLX 160
  • Rotor size: 160/160 mm
  • Center-Lock

Drivetrain

Kranksæt
Easton EC90 SL Carbon
  • 40 T
  • BB type: Pressfit BB86
Bagskifter
Sram Force 1
  • Version: Long
  • 11-speed
  • Type-3 Roller Bearing Clutch
  • Cage Lock™
  • Total capacity: 32 T
Kæde
Sram PC1170
Kassette
Sram PG-1170
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-15-17-19-22-25-28-32-36 T
Krumtapeffekt
Zoom 2.40 - 7.85 m, 1*11

Hjulsæt

System hjulsæt
Fulcrum Racing 500 DB DRP
  • ETRTO: 17C x 622
Dæk
Schwalbe X-One Allround MicroSkin
  • Tire size: 33-622
  • Foldable
  • OneStar Compound
  • Tubeless Easy

Cockpit

Styr
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130 mm
  • Reach: 80 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Frempind
Oxygen Scorpo Road
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: -6°
Sadel
Oxygen Triton
Sadelpind
Scorpo Carbon Road
  • Length: 300 mm
  • Diameter: 27.2 mm
  • Insertion depth: min. 80 mm
Skiftegreb
Sram Force Disc
  • 11-speed

Data

Vægt
7.8 kg
Størrelser
50, 52, 54, 56, 58, 60 cm
Farve(r)
Fire Red
Till. totalvægt
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Test rapporter

Logo Bereit für die Rennstrecke

Bereit für die Rennstrecke

10/2018

Ein mitreißender Crosser, sofort bereit für die Rennstrecke. Die noble Ausstattung sorgt für geringes Gewicht, das steife Rahmen-Set ist sehr vielseitig.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (cm) 50 52 54 56 58 60 Målemetode
Saddelrørslængde A1 536 551 581 596 616 642 Nominel
Saddelrørslængde A2 510 526 551 571 586 620 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 467 504 533 551 565 580 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 501 524 534 546 563 576  
Overrør vandret C 510 532 541 553 572 586 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 70.5 71 71.5 72 72 72  
Saddelrørsvinkel (°) E 75.5 74.5 74 73 73 73  
Hjulafstand F 1005 1012 1012 1010 1026 1042  
Kædestiverlængde G 425 425 425 425 425 425  
Kronrørslængde H 100 110 135 145 160 185  
Krankforsænkning I 62 62 65 65 70 70 Afstand til navhøjde
Krankhøjde K 288 288 285 285 280 280 Afbstand til jorden
Gaffelfrembøjning L 45 45 45 45 45 45  
Slope M 36 20 19 15 24 29 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 350 350 350 350 350 350 Med dæk
Overrørshøjde O 760 786 810 824 834 852 Overkant overrør til jorden*
Gaffelhøjde P 400 400 400 400 400 400 Inkl. bundkoppen
Afstand forhjul-krank Q 588 595 596 594 611 626  
Reach R 375 383 379 379 391 398 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 519 531 559 571 590 613 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.38 1.39 1.47 1.51 1.51 1.54 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Frempindslængde   80 90 100 100 110 110 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   8 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Styrbredde   400 400 420 420 420 440 Racerstyr midte-midte
Pedalarmslængde   170 170 172.5 172.5 175 175  
    50 52 54 56 58 60  

* 1/3 væk fra saddelrøret

// NEVER STOP