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Super Prestige Force

Peso 7.8 kg
Taglie  50, 52, 54, 56, 58, 60 cm
Telaio Carbon SL Fiber
Colore(i) Fire Red

Prezzi

Prezzo consigliato pubblico
3 049,00 €
Kit Telaio
1 529,00 €

The 1-O-1 of 1x11

Take a frame-fork set that weighs in at less than 1400g (3lbs, 1oz) and excels by its many functional details and its pure racing geometry. Plus Super-fast DT Swiss wheels with high-precision thru-axles are slowed-down when needed by hydraulic flatmount disc brakes. And a drivetrain with a 40T chainring at the front and an 11-36T cassette at the rear to provide a huge spread of gears and do away with shifting problems, that a front derailleur might cause in the heat of the battle, so you won't get robbed of your hard-earned racing speed.

  • Stiff AND vertically compliant carbon frame (1000 grams!) w/ QR12 thru-axle
  • Geometry and frame details developed together with cyclocross champions
  • Sram Force 1 1x11-speed cyclocross drivetrain plus superlight Easton carbon crank
  • Integrated chainguide
  • Fulcrum Racing cyclocross wheelset and Schwalbe X-One Allround tires

Tecnologia

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and targeted elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

QR12-Steckachse v+h

Systemlaufräder

Gerade an einer ultraleichten Rennmaschine müssen bissige Scheibenbremsen die optimalen Voraussetzungen vorfinden, um ihre Qualitäten in jeder Fahrsituation voll ausspielen zu können. Also sind Rahmen und Gabeln unserer Disc-Renner mit maximal sicheren 12-mm-Steckachsen ausgestattet.

Sram 1x11fach-Schaltung

1x11 Gänge können genug sein.

Die Beweisfahrt tritt das Super Prestige Force am liebsten im Gelände an. Und seine Fahrer erleben dort die Vorteile der buchstäblichen Einfach-Schaltung: die kinderleicht-intuitive Betätigung ohne jegliches Verschalten. Das Leichtgewicht spart gegenüber Zweifach-Antrieben stolze 300 Gramm. Und die große Übersetzungsbandbreite, die für alle Fahrsituationen den richtigen Gang bereithält.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Worldcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbike-Rahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Kettenführung am Super Prestige

Kettenführung am Super Prestige

Unsere Worldcup-Champions und Weltmeister haben es so gewollt: Damit in den entscheidenden Rennsituationen bloß keine wertvollen Sekunden verloren gehen, geben wir dem Super Prestige-Crosser eine schlaue Kettenführung mit auf den Weg. Sie lässt sich auf unterschiedliche Kettenblatt-Größen einstellen – und optional gibt es auch eine Version für nur ein Kettenblatt (serienmäßig am Super Prestige Force).

Comfort Carbon Seatpost

Who wants to be fast does not need to suffer – especially not when their STEVENS Carbon road bike is equipped with a Scorpo Carbon SL Comfort Seatpost which filters annoying road buzz. Its diameter of 27.2mm only and dedicated fibre orientation enable better flex without adding weight or loosing stability. By the way: the post can also be retrofitted.

Flatmount-Scheibenbremsen

Was bei den Profis noch umstritten ist, davon können Fahrer eines STEVENS Comet, Ventoux oder Izoard Pro DISC sowie aller Cyclocrosser mit Hydraulik-Discs schon heute profitieren: hydraulisch betätigte Scheibenbremsen, die sich bei minimaler Handkraft perfekt dosieren lassen – auch und gerade bei Nässe, wenn ihre Bremskraft kaum nachlässt. Das ist in heiklen Situationen im Straßenverkehr ebenso von Vorteil wie auf einer rasenden Passabfahrt in den Dolomiten. Oder auf den Cross-Kursen, auf denen es gilt, möglichst lange schnell zu bleiben.

Mit „Flatmount“ als Montagestandard an allen STEVENS Disc-Rennern und Cyclocrossern (bis aufs Tabor) lassen sich die Bremszangen noch näher und eleganter an Rahmen und Gabeln platzieren als bislang. Das spart Gewicht, ohne dass darunter die Performance leidet. Und es sieht auch noch besser aus.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied. Riders will benefit from a noticeable higher steering precision almost without weight penalty. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Full Carbon Fork

The most intelligent way of lightweight design for STEVENS engineers is to use carbon forks with 100% carbon fibers that run all way though from dropout to steerer tube in one single piece. This results in an amazing riding experience on and off-road: Lightweight, knife-sharp steering precision effortless climbing and maximum lateral stiffness even when combined with disc brakes.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Specifiche

  • einfach
  • erweitert

Telaio

Telaio
Carbon SL Fiber
  • Axle: QR12x142
  • Brake: flatmount disc
  • BB: Pressfit BB86
  • Front derailleur mount: braze-on
  • Cable routing: internal
Forcella Frontale
STEVENS Full Carbon SL
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR12x100
  • Brake: flatmount disc
Serie Sterzo
STEVENS Race Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: IS42/28.6
  • Lower bearing cup: IS52/40
Freni
Sram Force 1
  • Hydraulic disc brake
  • Flatmount standard
  • Rotor: CLX 160
  • Rotor size: 160/160 mm
  • Center-Lock

Trasmissione

Pedivella
Easton EC90 SL Carbon
  • 40 T
  • BB type: Pressfit BB86
Deragliatore r
Sram Force 1
  • Version: Long
  • 11-speed
  • Type-3 Roller Bearing Clutch
  • Cage Lock™
  • Total capacity: 32 T
Catena
Sram PC1170
Cassetta
Sram PG-1170
  • 11-speed
  • Combination: 11-12-13-15-17-19-22-25-28-32-36 T
Gamma Marcie
Zoom 2.40 - 7.85 m, 1*11

Set Ruote

Sistema di ruote
Fulcrum Racing 500 DB DRP
  • ETRTO: 17C x 622
Copertoni
Schwalbe X-One Allround MicroSkin
  • Tire size: 33-622
  • Foldable
  • OneStar Compound
  • Tubeless Easy

Postazione di guida

Manubrio
Oxygen Scorpo Aero
  • Drop: 130 mm
  • Reach: 80 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Attacco
Oxygen Scorpo Road
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: -6°
Sella
Oxygen Triton
Reggisella
Scorpo Carbon Road
  • Length: 300 mm
  • Diameter: 27.2 mm
  • Insertion depth: min. 80 mm
Leva del freno
Sram Force Disc
  • 11-speed

Dati

Peso
7.8 kg
Taglie
50, 52, 54, 56, 58, 60 cm
Colore(i)
Fire Red
Carico
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Risultati Test

Logo Bereit für die Rennstrecke

Bereit für die Rennstrecke

10/2018

Ein mitreißender Crosser, sofort bereit für die Rennstrecke. Die noble Ausstattung sorgt für geringes Gewicht, das steife Rahmen-Set ist sehr vielseitig.

Geometria

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Altezza Telaio (cm) 50 52 54 56 58 60 Metodo di misura
Lunghezza tubo sella A1 536 551 581 596 616 642 nominale
Lunghezza tubo sella A2 510 526 551 571 586 620 dal mov.centrale a fine tubo sella
Lunghezza tubo sella A3 467 504 533 551 565 580 dal mov.centrale al tubo orizzontale
Lunghezza top tube B 501 524 534 546 563 576  
Top tube orizzontale C 510 532 541 553 572 586 dal centro tubo sterzo al centro tubo sella
Angolo seriesterzo (°) D 70.5 71 71.5 72 72 72  
Inclinazione tubo sella (°) E 75.5 74.5 74 73 73 73  
Ruota ferma F 1005 1012 1012 1010 1026 1042  
Lunghezza batti catena G 425 425 425 425 425 425  
Lunghezza seriesterzo H 100 110 135 145 160 185  
Inclinazione movimento centrale I 62 62 65 65 70 70 distanza dal mov.centrale al livello centro mozzi
Altezza movimento centrale K 288 288 285 285 280 280 distanza dal terreno
Inclinazione forcella L 45 45 45 45 45 45  
Inclinazione M 36 20 19 15 24 29 distanza del livello tubo orizzontale (fronte - retro)
Raggio ruota N 350 350 350 350 350 350 incl. Copertura
Altezza regolabile O 760 786 810 824 834 852 dal top del tubo orizzontale al terreno*
Altezza gambo forcella P 400 400 400 400 400 400 incl. Base tappo dello sterzo
Distanziale per movimento centrale - ruota anteriore Q 588 595 596 594 611 626  
Reach R 375 383 379 379 391 398 Dall'albero delle pedivelle al centro serie sterzo, in orizzontale
Stack S 519 531 559 571 590 613 Dall'albero delle pedivelle al centro serie sterzo, in verticale
Stack/Reach (1:x)   1.38 1.39 1.47 1.51 1.51 1.54 Rapporto catasta da raggiungere
Diametro reggisella   27.2 27.2 27.2 27.2 27.2 27.2  
Lunghezza attacco   80 90 100 100 110 110 centro-centro
Angolo attacco (°)   -6 -6 -6 -6 -6 -6  
Diamentro manubrio   31.8 31.8 31.8 31.8 31.8 31.8  
Set Spaziatori   8 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Larghezza manubrio   400 400 420 420 420 440 centro-centro
Lunghezza pedivella   170 170 172.5 172.5 175 175  
    50 52 54 56 58 60  

* Valore misurato di 1/3 staccato dal reggisella

// NEVER STOP