Navigation

E-Courier Luxe

Vægt 25.6 kg
Størrelser  52, 55, 58, 61 cm
Ramme Aluminium 6061
Farve(r) Stealth Black

Priser

Vejl. Udsalgspris
3 399.00 €

An extra helping of luxury.

You deserve it: A stiff aluminium frame with integrated battery for the helpful e-motor. A smooth-running gear hub plus maintenance-free belt drive. a suspension seatpost for noticeable comfort. Added by your friend's envy when you have already arrived while they have to look for a parking spot. Just as good for going to the opera as well as commuting.

  • Completely new comfortable pedelec with smooth shifting 8-speed gear hub and belt drive
  • Bosch Active Line Plus system with 250 W, 50 Nm and integrated PowerTube 500 rechargeable battery
  • Air suspension fork w/ tapered steerer and thru-axle
  • 47 mm wide Schwalbe Marathon tires
  • Reliable, precise Shimano disc brakes

Teknologi

Bosch PowerTube Akku

PowerTube 500

Das Zauberwort heißt Integration: Bei den STEVENS-Pedelecs mit dem Namenszusatz "PT5" ist der PowerTube-Akku gut geschützt im voluminösen Rahmenunterrohr verborgen – und bietet die volle 500-Wattstunden-Kapazität für lange und noch längere Touren. Dank einer verdeckten Ladebuchse lässt er sich sogar am Bike aufladen. Und das kräftig dimensionierte Rahmenrohr steigert nebenbei auch noch Steifigkeit, Fahrsicherheit und Lenkpräzision.

Even when you can't see the strut that connects the pannier rack to the fender - it is there. The strut runs below the fender and provides - in connection with the rack mounted to the fender - more stability and lateral stiffness.

Integrated Pannier Rack Mount dropout

In collaboration with pannier rack specialists Tubus and Racktime STEVENS' engineers have developed a dropout that also serves as an elegant pannier rack mount. It not only looks fantastic, it also ensures that forces caused by luggage or large amounts of groceries are evenly transmitted inot the frame - resulting in a more stable and safer design.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. Riders of allround bikes and pedelecs will benefit from a better stability caused by hydroforming even when they are touring with heavy luggage.

Reifenfreiheit bis 53mm

Reifenfreiheit bis 53 mm

Wer häufiger mit dem E-Bike auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann bis zu 53 mm breite Reifen montieren – und dann von mehr Fahrkomfort und Pannenschutz profitieren, die deren größeres Luftvolumen mit sich bringt, weil nunmehr mit geringerem Reifenluftdruck gefahren werden kann. Die Rahmen und Gabeln dieser Bikes sind jedenfalls schon darauf vorbereitet.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Adjustable Dropouts

High quality STEVENS frames equipped with a gear hub or Pinion 18-gear box come with adjustable dropouts. These make correct tensioning of the chain or drive belt very easy. Adjustment via headless set screw and Allen key allows very precise alignement. Two fastening bolts on each side provide tight grip. On bikes with derailleur shifting the chain is tensioned by the derailleur.

Hydraulic Disc Brakes (Trekking)

There is no more reliable brake system than hydraulic disc brakes - that is why we strongly advice everyone, who is riding their cross, trekking- or city bike 12 months a year to choose one of our models with the „DISC“ suffix. Brake power is easy to modulate and does not fade a bit in the wet. Also the brakes are almost maintenance-free. And your local STEVENS dealer will gladly explain to you what you need to take care of when removing and re-installing a wheel

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Udstyr

  • einfach
  • erweitert

Chassis

Ramme
Aluminium 6061
  • Axle: 135 mm threaded
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal
  • Fender + rack mounts
  • Adjustable dropouts
  • Carrying handle
  • PowerTube box (w/ lock)
Forgaffel
SR Suntour NCX-D LO Air
  • Travel: 63 mm
  • Air suspension
  • Lockout
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x100
  • Brake: postmount disc 6"
  • Fender mounts
Headset
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Bremser
Shimano BR-MT200
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT30
  • Rotor size: 180/160 mm
  • Center-Lock

Drivetrain

Motor
Bosch Active Line Plus Cruise
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 50 Nm
Batteri
Bosch PowerTube 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Nedtuning ved
25 km/h (15.5 mph)
Rækkevidde
See BOSCH Range Assistant
Antal gear
4 drive modes with support levels 40-250 % plus walk assistance
Kranksæt
Oxygen E-Scorpo Belt, Gates CDX sprocket
  • 46 T
  • BB type: Bosch
  • Chainguard
Rem
Gates CDX Center Track Carbon Drive Belt
  • Length: 125 T
Bagskifter
Shimano Alfine-8
  • SG-S7001-8
  • 8-speed gear hub with freewheel
  • Gear range: 307%
Kassette
Gates CDX Center Track sprocket
  • 22 T
Pedaler
City Alu Comp Reflex

Hjulsæt

Nav
Shimano Deore | Shimano Alfine
  • HB-M6010 | SG-S7001-8
Fælge
Oxygen PRO-D A19
  • ETRTO: 19 x 622
Dæk
Schwalbe Marathon Performance
  • Tire size: 47-622
  • Endurance compound
  • GreenGuard
  • Reflective stripes

Cockpit

Styr
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 660 mm
  • Backsweep: 9°
  • Rise: 25 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Frempind
Oxygen E-Scorpo
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 17°
Sadel
Selle Royal Freccia Gent
Sadelpind
Cane Creek Thudbuster
  • Travel: 33 mm
  • Length: 350 mm
  • Diameter: 30,9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Skiftegreb
Shimano Alfine 8
  • SL-S7000-8
  • 8-speed
Bremsehåndtag
Shimano BL-MT201
  • 3 finger
  • Aluminium lever
Display
Bosch Intuvia
Lys
B+M IQ Avy Senso+ 40 Lux | Shine Evo
  • Illuminance (front): 40 lux
  • Close range light
  • Daylight function (front)
  • Stationary taillight
Tilbehør
Racktime Shine Evo RTA rear rack | SKS mudguards | Pletscher kickstand | STEVENS D85 bell
  • Kickstand mount: KSA 40
  • Rear rack mount: RTA

Data

Vægt
25.6 kg
Størrelser
52, 55, 58, 61 cm
Farve(r)
Stealth Black
Till. totalvægt
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Test rapporter

Logo ElektroRad: sehr gut

ElektroRad: sehr gut

02/2015

E-Courier er altid, en bycyklist skal bruge. Klar til hverdagsbrug.
Logo Radtouren: Endlich schalten ohne Nachdenken!

Radtouren: Endlich schalten ohne Nachdenken!

01/2015

Endelig gearskifte uden at tænke! Harmonien mellem motoren og det elektroniske skifte gør gearskifte meget mere flydende i enhver situation.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Stelhøjde (cm) 52 55 58 61 Målemetode
Saddelrørslængde A1 669 679 695 708 Nominel
Saddelrørslængde A2 520 550 580 610 Krankmidte til overk. Saddelrør
Saddelrørslængde A3 491 520 546 575 Krankmidte til overk. Overrør
Overrørslængde B 570 580 590 600  
Overrør vandret C 597 605 615 623 til skæringspunkt saddelpind
Kronrørsvinkel (°) D 70 70 71 71.5  
Saddelrørsvinkel (°) E 72 72 72 72  
Hjulafstand F 1129 1137 1135 1138  
Kædestiverlængde G 490 490 490 490  
Kronrørslængde H 170 180 190 200  
Krankforsænkning I 65 65 65 65 Afstand til navhøjde*
Krankhøjde K 297 297 297 297 Afstand til jorden*
Gaffelfrembøjning L 42 42 42 42  
Slope M 165 152 134 120 Overrør niveauforskel v/h
Radius hjul N 362 362 362 362 Med dæk
Overrørshøjde O 819 840 862 886 Overkant overrør til jorden**
Gaffelhøjde P 457 457 457 457 Inkl. bundkoppen*
Afstand forhjul-krank Q 646 655 653 655  
Reach R 390 395 400 404 Vandret fra krank til kronrør
Stack S 638 647 661 673 Lodret fra krank til kronrør
Stack/Reach (1:x)   1.64 1.64 1.65 1.67 Forhold fra Stack til Reach
Saddelpind Ø   30.9 30.9 30.9 30.9  
Frempindslængde   100 100 110 120 Midte-midte
Frempindsvinkel (°)   17 17 17 17  
Styrspænd   31.8 31.8 31.8 31.8  
Spacerudstyr   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Styrbredde   660 660 660 660  
Pedalarmslængde   170 175 175 175  
    52 55 58 61  

* Med rytter og let fjederbelastet fjedergaffel (standard-køreposition)

** 1/3 væk fra saddelrøret, hjul ikke fjederbelastet

// NEVER STOP