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Jura Carbon SL

Poids 10.9 kg
Taille  27,5" - 16" | 29" - 18", 20", 22"
Cadre Carbon SL HMF
Couleur (s) Slate Grey

Prix

Prix public conseillé
5 699,00 €

Notre missile pour la Coupe du Monde et le trail.

Lors de sa première saison, il a déjà remporté un podium de la Coupe du Monde lors de l'étape d'Albstadt. Aujourd'hui, le STEVENS Jura SL est prêt pour servir la gagne ou le fun. Avec un cadre tout en carbone léger mais rigide, la nouvelle fourche suspendue Fox 34 Step Cast, la transmission électronique Shimano XTR Di2 1 x 12 vitesses et de nombreux autres composants haut de gamme, dont une tige télescopique Fox. Avec des roues spécialement adaptées à la taille du cadre (27,5" ou 29" de diamètre). Et 100 % prêt pour les courses de marathon/cross-country ou les trails rapides.

  • Vélo 100 % carbone avec suspension à quatre pivots et géométrie de qualité supérieur spéciale marathon
  • Tout nouveau Shimano XTR : transmission 1 x 12 vitesses et freins à disque
  • Châssis supérieur Fox Float Factory (120/120 mm)
  • Roues DT Swiss XR 1501 et pneus ultra rapides Schwalbe Rocket Ron
  • Poste de conduite élégant Syntace et tige de selle télescopique Fox Transfer

Technologie

Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its 29er fullies, the Whaka+ ES and the trail rocket Sonora SL. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

Shimano Side Swing front derailleur

Side Swing Umwerfer
Side Swing front derailleur

Our top supplier Shimano made a great innovation here. One that works reliably on any terrain when changing gears at the front has to be fast and precise - be it in competitions or on technical trails. Thanks to its upright axes the front derailleur cage swings outward and forward at the same time, and due to its direct actuation from the downtube only needs minimum operating force.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Di2-Akku-Box

Systemlaufräder

Um die elektronischen Schaltkomponenten noch besser zu integrieren, befindet sich im Tretlagerbereich der STEVENS Carbon-Fullys eine Öffnung, die Montage und Wartung des zugehörigen Akkus zur leichten Übung macht.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Kettenstreben-Protektor

Damit Ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Weltcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbikerahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Équipement

  • einfach
  • erweitert

Châssis

Cadre
Carbon SL HMF
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 7"
  • BB: Pressfit BB92
  • Front derailleur mount: Direct mount (high)
  • Cable routing: internal
Fourche
Fox 34 Float SC Factory
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Kashima coating
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 7"
Jeu de direction
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Amortisseur
Fox Float DPS Factory
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Kashima coating
  • Length: 190 mm
  • Shock travel: 51 mm
  • Mounting width: 22.2x8 mm/22.2x8 mm
Freins
Shimano XTR
  • BR-M9100
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: RT-MT900M
  • Rotor size: 180/180 mm
  • Center-Lock

Transmission

Pédalier
Shimano XTR
  • FC-M9100-1
  • 34 T
  • BB type: Pressfit BB92 / Hollowtech II
  • Boost chain line
Dérailleur arrière
Shimano XTR
  • RD-M9100-SGS
  • 12-speed
  • Total capacity: 41 T
Chaîne
Shimano XTR
  • CN-M9100
Cassette
Shimano XTR
  • CS-M9100
  • 12-speed
  • Combination: 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51 T

Roues

Paire de roues
DT Swiss XR 1501 Spline One
  • ETRTO: 22 x 584 | 22 x 622
Pneus
Schwalbe Rocket Ron Evolution
  • Tire size: 57-584 | 622
  • Foldable
  • Addix Speed compound
  • LiteSkin
  • Tubeless Easy

Poste de pilotage

Cintre
Syntace Vector Carbon
  • Width: 760 mm
  • Backsweep: 12°
  • Rise: 10 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Potence
Syntace Force 109
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Selle
Oxygen Roccia
Tige de Selle
Fox Transfer Factory
  • Kashima
  • Travel: 100 mm | 125 mm | 150 mm
  • Remote Lockout
  • Length: 356 mm | 406 mm | 456 mm
  • Diameter: 30.9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Levier de commande
Shimano XTR
  • SL-M9100
  • 12-speed
Levier de frein
Shimano XTR
  • BL-M9100
  • 2 finger

Données

Poids
10.9 kg
Taille
27,5" - 16" | 29" - 18", 20", 22"
Couleur (s)
Slate Grey
Poid en charge max.
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Rapports d'essais

Logo Rassige Rennsemmel

Rassige Rennsemmel

07/2017

Du suchst einen rasanten Sportler mit nobler Ausstattung? Voilà, das Jura ist dein Bike. Es geht pfeilschnell voran, klettert leichtfüßig und verwöhnt bergab mit viel Laufruhe.

Géométrie

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Taille cadre (") 16 18 20 22 Type de mesure
Taille de roue (") 27.5 29 29 29  
Hauteur tube de selle A1 588 614 626 646 nominal
Hauteur tube de selle A2 430 455 500 530 Centre de l'axe de pédalier jusqu'au tube de selle
Longueur tube horizontal B 540 559 581 602  
Longueur tube horizontal C 569 585 610 630 jusqu'à la tige de selle
Angle tube de direction (°) D 68.5 68.5 68.5 68.5  
Angle tube de selle (°) E 74.5 74.5 74.5 74.5 réel jusqu'au HT
Empattement F 1116 1152 1173 1194  
Longueur tube des bases G 430 445 445 445  
Longueur tube de direction H 100 100 110 130  
Abaissement axe pédalier I 18 35 35 35 Distance de l'axe de pédalier au moyeu
Hauteur pédalier K 331 333 333 333 Distance au sol
Courbure du cintre L 44 51 51 51  
Diamètre de la roue N 349 368 368 368 Pneus compris
Hauteur cadre O 757 768 767 766 distance dessus du tube horizontal – sol
Hauteur de la fourche P 508 521 521 521 Capots de jeu de direction compris
Distance roue avant – axe pédalier Q 687 709 730 751  
Reach R 422 433 450 463 Du boitier de pédalier au tube de direction, horizontalement
Stack S 569 596 605 624 Du boitier de pédalier au tube de direction, verticalement
Stack/Reach (1:x)   1.35 1.38 1.34 1.35 Rapport entre Stack et Reach
Diamètre tige de selle   30.9 30.9 30.9 30.9  
Longueur potence   60 80 80 90 Centre-Centre
Angle potence (°)   5 5 5 5  
Collier de potence   31.8 31.8 31.8 31.8  
Entretoises montées   5 + 5 + 5 + 5 + 10 + 10  
Largeur cintre   760 760 760 760  
Longueur manivelle   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* 1/3 de la distance du tube de selle

// NEVER STOP