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Jura Carbon SL

Vikt 10.9 kg
Ram Carbon SL HMF
Storlekar  27,5" - 16" | 29" - 18", 20", 22"
Färg(er) Slate Grey

Pricing

Price
On Request

Our World Cup and trail rocket.

In its first season it already won a podium placing in the Albstadt World Cup race - and now the STEVENS Jura SL is ready to be ridden to victory or for fun. With a light but stiff full carbon frame, new Fox 34 Step Cast suspension fork, Shimano XTR/Race Face 1x12-speed drivetrain and many other top-shelf components including a Fox dropper post. With frame size specific wheels in either 27.5" or 29" diameter. And 100% ready for marathon/XC races or fast trail riding.

  • Full carbon bike with four-pivot suspension and superior marathon geometry
  • High-end Shimano XTR/Race Face 1x12-speed drivetrain & Shimano XTR disc brakes
  • Superior Fox Float Factory chassis (120/120 mm) with super-light step-cast fork
  • DT Swiss XR 1501 wheels plus lightning fast Schwalbe Rocket Ron tires
  • Classy Syntace cockpit plus Fox Transfer dropper seat post

Technology

Rearshock Development

Diffferent purposes in different terrain require different ride properties. This is why every fully rear triangle receives a specific setup from STEVENS' engineers to meet the respective bike's requirement for optimum performance. Firm for minimum power loss in the marathon with lots of comfort for long distance riding with a linear characteristic curve and mind-soothing reserves for hard hits.

Shimano Di2

Systemlaufräder

Keine Schaltung beherrscht blitzschnelle Gangwechsel so zuverlässig und akkurat wie die elektronisch angesteuerten Shimano Di2-Optionen der Shimano XTR- und XT-Gruppe. Von der Feinjustierung bis hin zur gewünschten Schaltgeschwindigkeit werden sämtliche Einstellungen am Lenker-Display vorgenommen – bei der Shimano Deore XT sogar per Smartphone-App und Bluetooth-Funkübertragung.

Boost-Standard Fork

What is right for the rear wheel is even more important at the front wheel - because steering precision matters. This is why STEVENS uses suspension forks and hubs with extra wide axle spacing for all its fullies, as well as for the trail rocket Sonora and the alloy-hardtails Colorado and Sentiero. These 110mm of axle spacing are called "Boost" or "Plus" and stand for lots of added lateral stiffness plus space for extra wide studded tires.

Boost-Standard am Hinterbau

Seit dem Modelljahr 2016 entsprechen die Hinterbauten aller STEVENS-Fullys dem neuen „Boost“- oder „Plus“-Achsmaß mit 148 mm Einbaubreite – und das hat gute Gründe: Die Seitensteifigkeit des Hinterrades erhöht sich um ca. 20%, wovon vor allem die großen 29er-Laufräder profitieren. Und es wird Platz geschaffen für voluminöse Stollenreifen, die auf dem Trail mit besserer Performance und mehr Fahrspaß punkten.

High Modulus Carbon Fibers

Only the very best materials are used for the highest quality STEVENS carbon frames - so called high modulus carbon fibres. They offer a perfect combination of maximum toughness and targeted elasticity. This way they provide maximum lateral stiffness for best forward drive and a high amount of comfort. Result: incredibly light and enormously stiff frames.

Versatile cable routing

We keep the cable routing on our bikes as versatile as possible so you can ride your bike like you want to. There are wide and therefore easy to reach cable ports in the frame to insert either one or two cables or none at all - there are cover plugs for any of these configurations. This is also very convenient for retrofitting a dropper post.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Kettenstreben-Protektor

Damit ihr bedenkenlos jede Piste herunterjagen könnt: Der speziell angepasste Protektor schützt die Kettenstreben der STEVENS Carbon-Fullys vor heftigen Kettenschlägen.

Di2-ready

Elektronische Schaltungen haben sich am Rennrad und am Mountainbike neben den klassischen mechanischen Schaltungen längst etabliert. Bestechend schnelle und zuverlässige Gangwechsel bei minimalem Wartungsaufwand machen sich eben nicht nur bei der Tour de France oder im Cyclocross-Worldcup oder auf den Cross Country-Worldcup-Strecken bezahlt. Und genau darum sind viele Rennrad- und Mountainbike-Rahmen von STEVENS bereits „Di2-ready“ – sprich: für die nahtlose Integration von Akkus und Kabeln (anstelle der herkömmlichen Seilzüge) vorbereitet. Und selbst für seine edle Alfine-Nabenschaltung bietet Shimano eine Elektronik-Version an.

Utrustning

  • einfach
  • erweitert

Ramset

Ram
Carbon SL HMF
  • Axle: QR12x148
  • Brake: postmount disc 7"
  • BB: Pressfit BB92
  • Front derailleur mount: Direct mount (high)
  • Cable routing: internal
Framgaffel
Fox 34 Float SC Factory
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Kashima coating
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x110
  • Brake: postmount disc 7"
Headset
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Stötdämpare
Fox Float DPS Factory
  • Travel: 120 mm
  • Air suspension
  • Remote Lockout
  • Kashima coating
  • Length: 190 mm
  • Shock travel: 51 mm
  • Mounting width: 22.2x8 mm/22.2x8 mm
Bromsar
Shimano XTR
  • BR-M9100
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: RT-MT900M
  • Rotor size: 180/180 mm
  • Center-Lock

Drivlina

Vevparti
Race Face Next SL
  • 34 T
  • BB type: Pressfit BB92
  • Boost chain line
Bakväxel
Shimano XTR
  • RD-M9100-SGS
  • 12-speed
  • Total capacity: 41 T
Kedja
Shimano XTR
  • CN-M9100
Kassett
Shimano XTR
  • CS-M9100
  • 12-speed
  • Combination: 10-12-14-16-18-21-24-28-33-39-45-51 T
Gear ratio
Zoom 1.46 - 7.45 m, 1*12
Gear ratio
Zoom 1.54 - 7.85 m, 1*12

Hjul

Systemhjul
DT Swiss XR 1501 Spline One
  • ETRTO: 22 x 584 | 22 x 622
Däck
Schwalbe Rocket Ron Evolution
  • Tire size: 57-584 | 622
  • Foldable
  • Addix Speed compound
  • LiteSkin
  • Tubeless Easy

Cockpit

Styre
Syntace Vector Carbon
  • Width: 760 mm
  • Backsweep: 12°
  • Rise: 10 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Styrstam
Syntace Force 109
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: 6°
Sadel
Oxygen Roccia
Sadelstolpe
Fox Transfer Factory
  • Kashima
  • Travel: 100 mm | 125 mm | 150 mm
  • Remote Lockout
  • Length: 356 mm | 406 mm | 456 mm
  • Diameter: 30.9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Växelreglage
Shimano XTR
  • SL-M9100
  • 12-speed
Bromshandtag
Shimano XTR
  • BL-M9100
  • 2 finger

Data

Vikt
10.9 kg
Storlekar
27,5" - 16" | 29" - 18", 20", 22"
Färg(er)
Slate Grey
Laden weight
115 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Testrapporter

Logo Rassige Rennsemmel

Rassige Rennsemmel

07/2017

Du suchst einen rasanten Sportler mit nobler Ausstattung? Voilà, das Jura ist dein Bike. Es geht pfeilschnell voran, klettert leichtfüßig und verwöhnt bergab mit viel Laufruhe.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Ramhöjd (") 16 18 20 22 Mätinställning
Wheelsize (") 27.5 29 29 29  
Seattube length A1 588 614 626 646 nominal
Seattube length A2 430 455 500 530 bottom bracket to top of seattube
Top tube length B 540 559 581 602  
Top tube horizontal C 569 585 610 630 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 68.5 68.5 68.5 68.5  
Seattube angle (°) E 74.5 74.5 74.5 74.5 effective, to top of HT
Wheelbase F 1116 1152 1173 1194  
Chainstay length G 430 445 445 445  
Headtube length H 100 100 110 130  
Bottom bracket drop I 18 35 35 35 distance of bottom bracket to hub level
Bottom bracket height K 331 333 333 333 distance to ground
Fork rake L 44 51 51 51  
Wheel radius N 349 368 368 368 incl. tires
Standover height O 757 768 767 766 top of top tube to ground*
Fork build height P 508 521 521 521 incl. lower headset cups
Front wheel - bottom bracket Q 687 709 730 751  
Reach R 422 433 450 463 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 569 596 605 624 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.35 1.38 1.34 1.35 ratio stack to reach
Seatpost diameter   30.9 30.9 30.9 30.9  
Stem length   60 80 80 90 center-center
Stem angle (°)   5 5 5 5  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   5 + 5 + 5 + 5 + 10 + 10  
Handlebar width   760 760 760 760  
Cranklength   170 175 175 175  
    16 18 20 22  

* measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube

// NEVER STOP