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TdS Veloprogramm

E-Triton PT5

E-Triton PT5 Forma, Carrara White
Carrara White
E-Triton PT5 Forma, Carrara White
Carrara White
E-Triton PT5 Forma, Carrara White
Carrara White
E-Triton PT5 Forma, Granite Grey
Granite Grey
E-Triton PT5 Forma, Granite Grey
Granite Grey
E-Triton PT5 Forma, Granite Grey
Granite Grey
Vikt 25.1 kg
Storlekar  46, 52, 56 cm
Ram Aluminium 6061
Färg(er) Granite Grey | Carrara White

Pricing

recomm. retail price
4 299.00 Fr.

A classic in new PowerTube design.

The name E-Triton has been synonymous with sporty, dynamic pedelecs for years - and that applies even more so to its current version with a generously dimensioned frame and integrated PowerTube battery perfectly complemented by the powerful Performance CX e-motor with 75Nm of torque. Other top-shelf components are good for first-class handling and functionality for many years to come.

  • Sporty pedelec with Shimano Deore XT/SLX gears
  • Strong Bosch Performance Line CX system w/ 250 W and 75 Nm plus integrated 500 Wh rechargeable battery
  • Load-capable designed frame tubes made of aluminium 6061
  • Air suspension fork with lockout and thru-axle
  • Precise Shimano BR-M6000 disc brakes

Technology

Bosch PowerTube Akku

PowerTube 500

Das Zauberwort heißt Integration: Bei den STEVENS Pedelecs mit dem Namenszusatz „PT5“ ist der PowerTube-Akku gut geschützt im voluminösen Rahmenunterrohr verborgen – und bietet die volle 500-Wattstunden-Kapazität für lange und noch längere Touren. Dank einer verdeckten Ladebuchse lässt er sich sogar am Bike aufladen. Und das kräftig dimensionierte Rahmenrohr steigert nebenbei auch noch Steifigkeit, Fahrsicherheit und Lenkpräzision.

QR15-Steckachse vorn

Die „15“ steht für den Achsdurchmesser, das „QR“ für „Quick Release“, also Schnellspanner – und zusammen für die funktionellste Methode, das Vorderrad in der (Feder-)Gabel zu verankern. Die Vorteile sind bestechend: hohe Steifigkeit, präzise Bremsscheiben-Positionierung und kinderleichte Bedienung. Also stattet STEVENS fast alle Mountainbikes und sogar die hochwertigsten Trekking-, Crossbikes und Pedelecs damit aus. Vor allem bei den 29“-MTBs wird sogar noch die Einbaubreite erhöht – von 100 auf 110 mm, das ist noch steifer.

Integrated Pannier Rack Mount dropout

In collaboration with pannier rack specialists Tubus and Racktime STEVENS' engineers have developed a dropout that also serves as an elegant pannier rack mount. It not only looks fantastic, it also ensures that forces caused by luggage or large amounts of groceries are evenly transmitted inot the frame - resulting in a more stable and safer design.

IQ-X Scheinwerfer

Die Scheinwerfer-Modellreihe IQ-X von Busch+Müller macht es mit ihrer neu entwickelten Lichttechnologie erstmals möglich, mit einem Dynamoscheinwerfer die 100-Lux-Marke zu knacken – und das mit einer sehr breiten, weiten und homogenen Großflächen-Ausleuchtung der Straße. Die kleinere, elegantere XS-Version bringt es immer noch auf stolze 70 Lux. Für rekordverdächtig hell gleißendes Licht (150 Lux!) sorgt hingegen der IQ-X E-Scheinwerfer, den wir am Lenker unseres schnellen S-Pedelecs Triton 45 anbringen.

Even when you can't see the strut that connects the pannier rack to the fender - it is there. The strut runs below the fender and provides - in connection with the rack mounted to the fender - more stability and lateral stiffness.

Reifenfreiheit bis 53mm

Reifenfreiheit bis 53 mm

Wer häufiger mit dem E-Bike auf Strecken mit weniger glattem Untergrund unterwegs ist, kann bis zu 53 mm breite Reifen montieren – und dann von mehr Fahrkomfort und Pannenschutz profitieren, die deren größeres Luftvolumen mit sich bringt, weil nunmehr mit geringerem Reifenluftdruck gefahren werden kann. Die Rahmen und Gabeln dieser Bikes sind jedenfalls schon darauf vorbereitet.

Tapered Seat Tube

The seat tube tapers from top to bottom. At the top it fits a slim 27.2mm seatpost that offers some flex and therefore increases comfort especially when riding over rough ground. At the bottom the large diameter nicley flows into the bottom bracket shell and downtube to provide great stiffness and drivetrain efficiency.

Scheinwerfer-Befestigung am Lenker

Systemlaufräder

Die erhöhte Anbringung vor dem Lenker-Display sorgt für eine noch bessere Ausleuchtung der Straße als bei der herkömmlichen Gabelmontage, da der Reifen keinen Schatten wirft. Und das ist gut so, denn schließlich sind Sie mit unseren Speed-Pedelecs ja auch schneller unterwegs als bisher gewohnt.

Hydroforming

Using water or oil pressure aluminium tubes are transformed from their original round shape into their ideal shape determined by STEVENS engineers to perfectly withstand any load without any weight penalty. Riders of allround bikes and pedelecs will benefit from a better stability caused by hydroforming even when they are touring with heavy luggage.

Tapered Steerer / Tapered Headtube

Fork shaft (or steerer tube) and head tube are tapered, meaning their diameter increases from top to bottom resulting in a conical shape. The diameter needs to be bigger at the bottom since this is where higher stress is applied - especially when the bike has a higher total weight due to luggage or an e-drive and battery. Also tapered steerers feature a smoother force transfer (like forces caused by hard braking) to the downtube than forks with a continuous 1 1/8" diameter.

Triple Butted, Double Butted

Meaning a frame tube has three or two different wall thicknesses along its length. Triple butted (TB) is the usual technology with STEVENS high-quality frames.
Tubes with different wall thicknesses are optimally adjusted to certain ways of manufacturing or to withstand specific loads. Where the highest loads occur or where tubes are welded, walls are the thickest. Butted tubes allow frame weight to be lower by several hundred grams.

Hydraulic Disc Brakes (Trekking)

There is no more reliable brake system than hydraulic disc brakes - that is why we strongly advice everyone, who is riding their cross, trekking- or city bike 12 months a year to choose one of our models with the „DISC“ suffix. Brake power is easy to modulate and does not fade a bit in the wet. Also the brakes are almost maintenance-free. And your local STEVENS dealer will gladly explain to you what you need to take care of when removing and re-installing a wheel

Utrustning

  • einfach
  • erweitert

Ramset

Ram
Aluminium 6061
  • Axle: QR10x135
  • Brake: postmount disc 6"
  • BB: Bosch
  • Cable routing: internal
  • Fender + rack mounts
  • Carrying handle
  • PowerTube box (w/ lock)
Framgaffel
SR Suntour Mobie25-Air LOR
  • Travel: 63 mm
  • Air suspension
  • Lockout
  • Tapered Steerer 1 1/8" - 1 1/2"
  • Axle: QR15x100
  • Brake: postmount disc 6"
  • Fender mounts
Headset
STEVENS AH Taper 1 1/8"-1 1/2"
  • Upper bearing cup: ZS44/28.6
  • Lower bearing cup: ZS55/40
Bromsar
Shimano BR-M6000
  • Hydraulic disc brake
  • Rotor: SM-RT54
  • Rotor size: 180/160 mm
  • Center-Lock

Drivlina

Engine
Bosch Performance Line CX
  • Continuous rated power: 250 W
  • Max. torque: 75 Nm
Accumulator
Bosch PowerTube 500
  • Capacity: 500 Wh/13.4 Ah
  • Voltage: 36 V
  • Technology: Li-Ion
Breakaway at
25 km/h (15.5 mph)
Mileage
See BOSCH Range Assistant
No of notches
4 drive modes with support levels 50-300 % plus walk assistance
Vevparti
Oxygen E-Scorpo
  • 18 T
  • BB type: Bosch / ISIS
  • Chainguard
Bakväxel
Shimano Deore XT Shadow
  • RD-M781-DSGS
  • 10-speed
  • Direct Mount
  • Total capacity: 43 T
Kedja
Shimano CN-HG95
Kassett
Shimano CS-HG81
  • 10-speed
  • Combination: 11-13-15-17-19-21-24-28-32-36 T
Pedaler
ATB Alu Pro Reflex
Gear ratio
Zoom 2.81 - 9.20 m, 1*10

Hjul

Nav
Shimano Deore XT
  • HB-M8010 | FH-M8000
Fälgar
Oxygen SL-D A21
  • ETRTO: 21 x 622
Däck
Schwalbe Marathon Performance
  • Tire size: 47-622
  • Endurance compound
  • GreenGuard
  • Reflective stripes

Cockpit

Styre
Oxygen E-Scorpo
  • Width: 630 mm
  • Backsweep: 15°
  • Rise: 20 mm
  • Clamp: 31.8 mm
Styrstam
Oxygen Versa, adjustable
  • Handlebar clamp: 31.8 mm
  • Angle: adjustable (-20° - +40°)
Sadel
Selle Royal Freccia Lady
Sadelstolpe
Oxygen E-Scorpo
  • Length: 320 mm
  • Diameter: 30,9 mm
  • Insertion depth: min. 100 mm
Växelreglage
Shimano SLX
  • SL-M7000-10-RAP2
  • 10-speed
Bromshandtag
Shimano BL-T6000
  • 3 finger
Display
Bosch Intuvia
Belysning
B+M IQ-XS 70 Lux | Shine Evo
  • Illuminance (front): 70 lux
  • Close range light
  • Daylight function (front)
  • Stationary taillight
Tillbehör
Racktime Shine Evo RTA rear rack | SKS mudguards | Pletscher kickstand | STEVENS D85 bell
  • Kickstand mount: KSA 40
  • Rear rack mount: RTA

Data

Vikt
25.1 kg
Storlekar
46, 52, 56 cm
Färg(er)
Granite Grey | Carrara White
Laden weight
140 kg
  • Bike incl. rider, clothing and luggage
 

Testrapporter

Logo Testsieg

Testsieg

03/2018

Das STEVENS E-Triton PT5 bietet mit seinem verwindungssteifen Rahmen eine sehr ausgewogene Fahrweise und in Zusammenspiel mit dem kräftigen Bosch Antrieb und der weiteren Ausstattung viel Dynamik und Fahrspaß.
Logo Daumen nach oben

Daumen nach oben

02/2018

Ein in allen Details gut durchdachtes Touren-E-Bike mit starkem Motor, das butterweich schaltet und als „Empfehlung“ von der Redaktion den Daumen nach oben bekommt.
Logo Starker Eindruck zum günstigen Preis

Starker Eindruck zum günstigen Preis

01/2018

Das vergleichsweise günstige E-Triton PT5 bietet eine ordentliche Reichweite und erweist sich dank umfangreicher Ausstattung als treuer Begleiter für den Weg zur Arbeit, zum Einkauf oder für die Radtour am Wochenende.

Geometri

schematische Skizze eines Fahrrades mit eingezeichneten Geometrie-Messpunkten

Ramhöjd (cm) 46 52 56 Mätinställning
Seattube length A1 653 653 682 nominal
Seattube length A2 460 520 560 bottom bracket to top of seattube
Seattube length A3 176 176 176 bottom bracket to top of top tube
Top tube horizontal C 572 578 589 center headtube to center seatpost/seattube
Headtube angle (°) D 68 68 69  
Seattube angle (°) E 74.5 74.5 73  
Wheelbase F 1163 1168 1152  
Chainstay length G 496 496 496  
Headtube length H 170 170 190  
Bottom bracket drop I 65 65 65 distance of bottom bracket to hub level*
Bottom bracket height K 297 297 297 distance to ground*
Fork rake L 42 42 42  
Wheel radius N 362 362 362 incl. tires
Standover height O 462 462 462 top of top tube to ground**
Fork build height P 457 457 457 incl. lower headset cups*
Front wheel - bottom bracket Q 674 680 680  
Reach R 380 386 404 center bottom bracket to center headtube, horizontal
Stack S 629 629 629 center bottom bracket to center headtube, vertical
Stack/Reach (1:x)   1.66 1.63 1.56 ratio stack to reach
Seatpost diameter   30.9 30.9 30.9  
Stem length   95 110 125 center-center
Stem angle (°)   verstellbar  
Handlebar diameter   31.8 31.8 31.8  
Assembled spacers   23.2 + 10 + 10 + 5 + 5 + 5  
Handlebar width   630 630 630  
Cranklength   170 170 175  
    46 52 56  

* Values measured with rider on board and slightly compressed front fork / rearshock (regular riding position)

** measured 1/3 from seattube and 2/3 from headtube, fork and rearshock not compressed (static)

// NEVER STOP